FreeCinema

Follow us
28.0618:30

Ελληνικό box-office: They did like… «Monday», after all.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η ψυχαγωγία και το μεγάλο θέαμα κρατήθηκαν στο ύψος τους, δίπλα σε ακόμη ένα ελληνικό σουξέ που έκανε δυναμικό «ποδαρικό».

Λίγες μέρες πριν από την επαναλειτουργία των κινηματογραφικών αιθουσών (από την πρώτη Ιουλίου) και η αγορά είναι περίεργη να δει πόσος κόσμος θα στραφεί προς τα κλιματιζόμενα multiplex υπό συνθήκες μέτρων για τον COVID-19, ενώ τα media έχουν αρχίσει να «τρομοκρατούν» ξανά για τις περίφημες μεταλλάξεις και την… ανευθυνότητα των πολιτών.

Χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις, το «F9» ήταν το φιλμ που παρέμεινε στην κορυφή του box-office, και από την ερχόμενη Πέμπτη (λογικά) θα ευνοηθεί αρκετά από την προσέλευση των οπαδών του franchise που απαιτούν συνθήκες αίθουσας για τέτοια έργα. Αν και είχε σχετικά υψηλή πτώση (-47%) σε σχέση με το άνοιγμά του, τα 9.801 εισιτήρια που έκοψε (από 39 οθόνες) απείχαν αρκετά από εκείνα της ταινίας που βρέθηκε στο #2. Η Αττική πέρασε σε δεύτερη μοίρα, καθώς έχασε κάμποσα θερινά (από 29 έπεσε στα 17), συγκεντρώνοντας 4.435 εισιτήρια, ενώ το υπόλοιπο Ελλάδας διατήρησε οθόνες (22) και είχε πολύ μικρές απώλειες στα ταμεία (5.366). Σε ολόκληρη τη χώρα, για το τετραήμερο που μας πέρασε, αυτή ήταν η ακριβής προσέλευση: 2.693, 2.295, 2.787 και 2.026. Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, τούτο το ένατο μέρος των ταινιών «The Fast and the Furious» μετρά 38.812 εισιτήρια και μέχρι την Τετάρτη θα έχει γίνει η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του φετινού καλοκαιριού, έχοντας να διανύσει αρκετά χιλιόμετρα ακόμη μπροστά της…

Μια θέση παρακάτω έκανε πρεμιέρα το «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, το αγγλόφωνο ερωτικό δράμα που γυρίστηκε (κυρίως) στην Αθήνα και αποσπά εξαιρετικά σχόλια από το κοινό. Ξεκίνησε με 6.465 εισιτήρια (από 19 οθόνες), σχεδόν αποκλειστικά από την Αττική. Αναλυτικά, η κίνηση του τετραημέρου ήταν αυτή: 1.064, 1.432, 2.384 και 1.585. Η έξοδος του σαββατόβραδου «πήρε κεφάλια», προφανώς. Στις αρχές Απριλίου του 2016 (μόνο με χειμερινές αίθουσες, δηλαδή), η προηγούμενη ταινία του Παπαδημητρόπουλου, το «Suntan» είχε ανοίξει με 7.942 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Αυτό σημαίνει πως το «Monday» (με λιγότερα καθίσματα θερινών και λιγότερες προβολές, επίσης) έδειξε να έχει καλύτερη δυναμική και μπορεί να ελπίζει σε μεγαλύτερη επιτυχία, αρκεί να το υποστηρίξουν και τα σινεμά.

Στο #3 παρέμεινε με το σπαθί του το sequel των animated «Κρουντς» (+15%), κόβοντας 6.418 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Κι εδώ μπροστά το σαββατόβραδο (2.304), ενώ το σύνολο του πρώτου παιδικού hit του καλοκαιριού βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 24.242 εισιτήρια. Στο #4 συναντάμε για πρώτη φορά το οσκαρικό δράμα «Minari» (φωτό), το οποίο έκανε «έφοδο» σε 20 οθόνες, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μάλλον διστακτικό: 4.013 εισιτήρια για το πρώτο του τετραήμερο. Τυπικά, καλύτερη μέρα ήταν το Σάββατο (1.530). Αξίζει να αναφερθεί ότι προβλήθηκε μονάχα σε θερινά της Αττικής. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το επίσης οσκαρικό «Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα», το οποίο είχε αισθητά έντονη πτώση (-63%), για να κόψει τελικά 2.543 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Στην καλύτερη περίπτωση, το σαββατόβραδο έπιασε τα 934. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 12.819.

Στο #6, το ελληνικό «Digger» σημείωσε μικρή άνοδο, καθώς σιγά-σιγά προσθέτει σινεμά και στην υπόλοιπη Ελλάδα (έκπληξη τα 608 εισιτήρια που έκανε στο Ηράκλειο της Κρήτης στο τετραήμερο που μας πέρασε!) – και χωρίς Θεσσαλονίκη (κυρίως εξαιτίας του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που έχει «μετακομίσει» στα θερινά της πόλης). Τα locations των γυρισμάτων από περιοχές της Βόρειας Ελλάδας ενδεχομένως να κινητοποιήσουν έντονα το εκεί κοινό από τις 22 Ιουλίου. Στο δεύτερο τετραήμερό του, το φιλμ του Τζώρτζη Γρηγοράκη έκοψε 2.503 εισιτήρια (από 5 οθόνες), με τη μερίδα του λέοντος ν’ ανήκει (ξανά) στη Ριβιέρα των Εξαρχείων (1.022). Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, το «Digger» έχει φτάσει σε σύνολο τα 6.091 εισιτήρια. Και είναι νωρίς ακόμη…

Στο #7, το animated «Soul» (+15) πρόσθεσε ακόμη 1.688 εισιτήρια (από 13 οθόνες) και έχει φτάσει τα 20.856 σε σύνολο. Το πρωτοεμφανιζόμενο «Οι Διαρρήκτες» έδειξε πως το κοινό (μάλλον) έχει αρχίσει να κουράζεται με τόσες… ληστείες εδώ και κάμποσα καλοκαίρια, ανοίγοντας με μόλις 1.624 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε στη φετινή θερινή σεζόν τα «στερεότυπα» της διανομής που… κλατάρουν ανεπιστρεπτί (άφαντες ή… άπατες μέχρι στιγμής οι σαχλοκωμωδίες από Γαλλία, Ισπανία ή Ιταλία) ή το πόσο θα επηρεάσει η «πειρατεία» της καραντίνας πολλούς τίτλους που κάνουν τώρα την (καθυστερημένη) εμφάνισή τους από τη διανομή. Στο #9, η animated «Ράια και ο Τελευταίος Δράκος» (+14%) της Disney επιστρέφει στο top 10 με 1.594 εισιτήρια (από 13 οθόνες), έχοντας κόψει 5,559 συνολικά, ενώ η πιο επιτυχημένη επανέκδοση των ημερών στάθηκε το «Μπλε Βελούδο» (φωτό) του Ντέιβιντ Λιντς, κόβοντας 1.476 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Αντιθέτως, τεράστια απογοήτευση ήταν η προσέλευση για το σπάνιο και εξαιρετικό «Μπομπ ο Χαρτοπαίκτης» του Ζαν-Πιερ Μελβίλ, που είδαν μόλις 320 θεατές σε τρία αθηναϊκά σινεμά! Ειλικρινά, σπεύσατε στις επόμενες μέρες.

Συνολικά, η αγορά μέτρησε 45.556 εισιτήρια στο τετραήμερο που πέρασε, δηλαδή στα ίδια σχεδόν επίπεδα με τα 47.888 του προηγούμενου. Το νούμερο είναι αξιοπρεπές σε ένα πλαίσιο… «larger picture». Αν μπορούσαμε να παρατηρήσουμε εισιτήρια ανά θερινό, όμως, θα βλέπαμε ότι κάποια αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης. Και ουχί για πρώτη χρονιά, δυστυχώς…