FreeCinema

Follow us

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».


Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος έκανε το ντεμπούτο του στο ντόπιο σινεμά με «παραγγελία» από μεγάλη εταιρεία διανομής και φιλμικό είδος… «κατάπτυστο». Τόλμησε να ξεκινήσει την καριέρα του με εμπορική κωμωδία, λοιπόν! Και για το αποτέλεσμα της ταινίας, αλλά και για το ότι κατάφερε να… βγει ζωντανός απ’ αυτό, τον σεβάστηκα από την πρώτη στιγμή. Και το (ανα)γνωρίζει. Μετά το «Bank Bang» (2008), γύρισε ένα εντελώς «κόντρα» φιλμ, πιο «δικό του», το «Wasted Youth» (2011), λες και ήθελε να ξορκίσει το «κακό». Με το «Suntan» (2016), έτυχε της διεθνούς προσοχής που δικαιούται ώστε να εξελιχθεί.

Το «Monday» ατύχησε πέφτοντας πάνω στο κακό timing της εμφάνισης του COVID-19, τα πλάνα που είχε η παραγωγή για την ταινία μετριάστηκαν, πολλά πράγματα φρέναραν, η επαφή με το κοινό έγινε ανέφικτη. Μέσα στο 2021, όμως, ήρθε η στιγμή να βρεθεί εκεί που ανήκει. Στις μεγάλες οθόνες. Και (ειδικά για την Ελλάδα) σε οθόνες θερινών σινεμά που ταιριάζουν ακόμη καλύτερα σ’ αυτό που πρόκειται να δείτε. Γιατί το «Monday» είναι μια ταινία που «καταναλώνεται» καλύτερα εκεί έξω

Βρεθήκαμε σε ένα από τα θερινά της Αθήνας που αγαπώ πολύ και μου έχει χαρίσει αξέχαστες αναμνήσεις και εμπειρίες, στη Ριβιέρα της οδού Βαλτετσίου, στα Εξάρχεια. Δεν προετοιμάσαμε τίποτα. Φλυαρήσαμε λίγο πριν το REC, «κουτσομπολέψαμε» τα της ελληνικής κινηματογραφίας, κάτσαμε σε δυο καθίσματα του σινεμά κι αρχίσαμε να μιλάμε για το «Monday». Το όλο βιντεάκι (πατάς play πάνω δεξιά, κλασικά) είναι ένα σκέτο… αντι-(οτιδήποτε)! Διαρκεί σχεδόν πενήντα λεπτά, εμφανίζονται σ’ αυτό δυο άνθρωποι που δεν πουλάνε στάση, «μούρη» (#diplhs) ή στιλ. Και μιλάνε, με φυσική ροή, σαν σε κουβέντα που δεν βιντεοσκοπείται απαραίτητα. Για εκείνους που γουστάρουν. Το σινεμά.

CREDITS: Βίτων Μπεσδεμιώτης (κάμερα / μοντάζ) – The Giant Project

Η ταινία «Monday» ξεκινά την προβολή της στους ελληνικούς κινηματογράφους από τις 24 Ιουνίου, σε διανομή της εταιρείας Tulip.


MORE INTERVIEWS

ΝΤΕΝΗΣ ΗΛΙΑΔΗΣ: MAKING A BUZZ... AGAIN.

Τελευταία φορά που το κάναμε αυτό, να μιλάμε μπροστά από κάμερες, ήταν Γενάρης του 2014. Πέρασαν αδικαιολόγητα πολλά χρόνια, μέχρι να ξαναδούμε ταινία του Ντένη Ηλιάδη στους κινηματογράφους. Και σήμερα, το «Buzzheart» βρίσκεται ήδη αντιμέτωπο με την κρίση του ελληνικού κοινού. Εδώ, λοιπόν, τα λέμε χωρίς spoilers και… χωρίς την αίσθηση ότι πρόκειται για μία «υποχρεωτική», προωθητική συνέντευξη.

Ο Κρίστιαν Φρίντελ για τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος».

Ο Κρίστιαν Φρίντελ, πρωταγωνιστής της «Ζώνης Ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, δεν παρουσιάζει τον ήρωά του σαν ένα κτήνος του ναζισμού στην περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Απλά, υποδύεται έναν Γερμανό αξιωματικό που τυγχάνει να μεγαλώνει την οικογένειά του, όμορφα και ειρηνικά, δίπλα από το στρατόπεδο του Άουσβιτς! Ας δούμε τι είχε να μου πει για την εμπειρία της προετοιμασίας και των γυρισμάτων της καλύτερης ταινίας του 2023.

Τζον Κάμερον Μίτσελ: The cum revolution.

Στις Κάννες του 2006, ένα φιλμ τόλμησε να προκαλέσει όσο κανένα άλλο στο παρελθόν, προτείνοντας την ευφορία του πανηδονισμού σαν λύση απέναντι στην ολοταχώς οπισθοδρομική Αμερική του Μπους. Είχα την τύχη να ζήσω το «Shortbus» ακριβώς όταν… έσκασε εκεί, όσο και την τεράστια απόλαυση του να μιλήσω με τον Τζον Κάμερον Μίτσελ για μια ταινία που θεωρώ instant classic, όσο κι αν φόβισε (και θα φοβίζει πάντα) το κοινό!

Ο Βασίλης Κατσούπης για το «Inside».

Το «Inside» αποτελεί το ντεμπούτο του Βασίλη Κατσούπη στη μυθοπλασία μεγάλου μήκους. Αλλά δεν είναι μία κοινή «ελληνική» ταινία. Ομιλεί την αγγλική, πρωταγωνιστεί ο Γουίλεμ Νταφόου και διανέμεται παγκοσμίως από το studio της Universal! Πως έγιναν όλα αυτά; Βρεθήκαμε στην Αθήνα για να μου «ξηγηθεί», κανονικά και συνολικά.

Τζόρνταν Πιλ: Hell yeah!

Η απόλυτα απρόσμενη επιτυχία του «Τρέξε!» πρόσφερε στον Τζόρνταν Πιλ την ελευθερία να τολμήσει ακόμη περισσότερο και να ξεφύγει από τα όρια του mainstream σινεμά, παραμένοντας εντός του πλαισίου των μεγάλων χολιγουντιανών παραγωγών! Το «Ούτε Καν» είναι η πιο… ακραία (μέχρι σήμερα) περίπτωση της σπουδαίας και ανανεωτικής για τα είδη του σινεμά τρόμου και φαντασίας πορείας του. Ο Ηλίας Φραγκούλης μίλησε μαζί του, σε αποκλειστικότητα για την Ελλάδα και το FREE CINEMA.