FreeCinema

Follow us
22.0618:30

Ελληνικό box-office: Slow & «Furious».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα μεγαλύτερα νούμερα που είδαμε μέχρι στιγμής σε τούτη τη θερινή σεζόν, φανερώνουν έντονα (και) ένα παράδοξο πρόβλημα: τον περιορισμένο αριθμό καθισμάτων των σινεμά…

Το θέμα αυτό έχει δύο παραμέτρους: α) χωρίς τα multiplex ή τις όποιες αίθουσες μέσα στο παιχνίδι, τα εισιτήρια δεν γίνεται να εκτοξευτούν πολύ περισσότερο και β) με σαφώς λιγότερες θέσεις (λόγω μέτρων για τον COVID-19), τα θερινά που μπορεί να βρήκαν ένα έργο με προοπτική επιτυχίας, θα βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να διώχνουν θεατές λόγω sold-out. Το τελευταίο το έζησα περνώντας από τη Ριβιέρα των Εξαρχείων αυτό το τετραήμερο. Ήταν ένα από τα τρία θερινά του κέντρου που έπαιζαν «Digger». Το ελληνικό φιλμ που έκανε πρεμιέρα την περασμένη Πέμπτη, έκοψε στο πρώτο του τετραήμερο 2.084 εισιτήρια (από πέντε προβολές, συνολικά). Από αυτά, τα 1.093 προήλθαν μόνο από τη Ριβιέρα! Στις περισσότερες παραστάσεις των 21:00, το σινεμά φούλαρε τόσο, σε βαθμό ν’ αναγκάζεται να διώχνει υποψήφιους θεατές. Όταν ένα σινεμά 300 περίπου θέσεων, υποχρεώνεται λόγω μέτρων «προστασίας» να έχει μείνει με κάτι σαν 200 καθίσματα, ακόμη και να του τύχει ένα καλό έργο που του ταιριάζει, αντιμετωπίζει μια τέτοια… σφαλιάρα. Όσο για το «περίφημο» 75% του capacity, πολλές φορές η πραγματικότητα υπερβαίνει του ποσοστιαίου περιορισμού, διότι για να τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις, ουσιαστικά «θερίζονται» περισσότερες καρέκλες! Κοινώς, τούτη τη στιγμή επικρατεί ένας αληθινός σουρεαλισμός. Κατά τα άλλα, μαζί με την αργία του Αγίου Πνεύματος (495), το «Digger» έβγαλε πενθήμερο με 2.579 εισιτήρια, δείχνει ικανό να κάνει «επαφή» με το κοινό και υπόσχεται δυναμική συνέχεια (ειδικά αν διατηρήσει ένα μικρό κύκλωμα και σταδιακά εξαπλωθεί σε περισσότερες γειτονιές και το υπόλοιπο της χώρας).

Η γενική εικόνα, πάντως, είναι πολύ θετική. Το τετραήμερο που μας πέρασε, η αγορά μέτρησε 49.972 εισιτήρια, νούμερο που το περσινό καλοκαίρι κατάφερε να δώσει (ή να ξεπεράσει) μόλις στα τέλη του Αυγούστου, με την εμφάνιση του «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν! Μαζί με την αργία της Δευτέρας, όχι όμως με πλήρη εικόνα για την κίνηση ορισμένων φιλμ χθες το βράδυ, μετράμε 58.116 εισιτήρια. Χωρίς multiplex και με «σφαγή» στα καθίσματα των θερινών, μπορεί το πράγμα να μην δείχνει και τόσο «Fast», όμως «Furious» το λες. Μεγάλη ευθύνη, φυσικά, φέρει η πρεμιέρα του «F9», από το πολύ αγαπητό και στη χώρα μας franchise των ταινιών «The Fast and the Furious», που έκανε έναρξη με 17.177 εισιτήρια (από 51 οθόνες). Αν προσθέσουμε και Δευτέρα, έφτασε τα 20.876. Είχε καλή ανταπόκριση σχεδόν σε όλες τις μέρες προβολής του (4299, 3655, 4862, 4361, 3699, αντίστοιχα), ενώ πρόκειται για περίπτωση έργου που μπορεί να έχει απήχηση παντού, αφού στο τετραήμερο τα 10.504 προήλθαν από Αττική (και 29 οθόνες) και τα 6.673 από το υπόλοιπο Ελλάδας (και 22 οθόνες). Αντιλαμβάνεται κανείς τι χαμός θα γινόταν μαζί με τις… κλειστές (#diplhs) αίθουσες.

Στο #2 βρέθηκε το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Υποσχόμενη Νέα Γυναίκα», πολυδιαφημισμένο μετά την παρουσία του στα φετινά Όσκαρ (όπου τιμήθηκε με εκείνο του καλύτερου σεναρίου), κόβοντας 6.788 εισιτήρια (από 18 οθόνες). Τα 728 της Πέμπτης φρίκαραν αρκετά την αγορά (υπήρξαν σινεμά που άλλαξαν επιτόπου έργο για τις 23:00!), αλλά το φιλμ σήκωσε ανάστημα στο weekend (2.754 και 2.225, αντίστοιχα). Μαζί με το χθεσινό βράδυ, έχει φτάσει τα 7.989. Έχω εκφράσει μία αρνητικότατη άποψη στην κριτική μου για τούτη την ταινία, δεν προσθέτω τίποτε ακόμη. Στο #3, το sequel των animated «Κρουντς» είδε μία εξωφρενική άνοδο (της τάξης του +140%!) κι έκοψε 6.035 εισιτήρια (από 35 οθόνες). Μαζί με το χθεσινό βράδυ, βρέθηκε στα 6.772, ενώ συνολικά έχει φτάσει τα 17.314. Ευνοήθηκε ιδιαίτερα από την ύπαρξη της χθεσινής αργίας, με το weekend να μετράει 2.253 και 2.627 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες. Η «Κρουέλα» (μόλις με -9%!) βρέθηκε στο #4, με 2.537 εισιτήρια (από 18 οθόνες) και καλύτερη μέρα την Κυριακή (784). Μαζί με το χθεσινό βράδυ έκοψε 3.057 και συνολικά έχει φτάσει τα 16.837. Η επανέκδοση της σπάνιας σε ομορφιά «Ερωτικής Επιθυμίας» του Γουόνγκ Καρ Γουάι (φωτό) κινήθηκε αξιοπρεπέστατα (στο πλαίσιο του «είδους», δηλαδή), κόβοντας 2.335 εισιτήρια (από 5 οθόνες) στο πρώτο της τετραήμερο. Προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (733).

Στο #6 έκανε το ντεμπούτο του το ελληνικό «Digger», για το οποίο τα είπαμε πιο πάνω. Στο #7, έπεσε η «Χώρα των Νομάδων» (-20%), με 1.616 εισιτήρια (από 10 οθόνες), τα έκανε 1.854 μαζί με τα χθεσινά κι έχει φτάσει τα 40.889. Με τέτοιο νούμερα πέρσι τα θερινά πετούσαν τη σκούφια τους… Στο #8, το θαυμάσιο «Ένα Ήσυχο Μέρος 2» (φωτό) δείχνει πως έχει πόδια να σταθεί, αφού έπεσε μόλις κατά -5% (!) σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο. Έκοψε 1.615 εισιτήρια (από 12 οθόνες), μαζί με χθες τα έκανε 1.716 κι έχει φτάσει τα 12.485, έχοντας φάει σκληρό και αδικαιολόγητο sabotage από τα «μαγαζιά» του κέντρου της Αθήνας. Το top 10 συμπληρώνουν δύο animated τίτλοι, το «Tom & Jerry» (-42%) με 1.474 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και το «Soul» (+11%) με 1.465 εισιτήρια (από 9 οθόνες). Τα σύνολα των δύο τίτλων βρίσκονται στα 4.444 και 18.954 εισιτήρια, αντίστοιχα.

Επειδή το φετινό καλοκαίρι προέκυψε το πιο ελληνικό εδώ και… ένας Θεός ξέρει πόσες δεκαετίες (!), να προσθέσω τα σύνολα των υπόλοιπων εγχώριων παραγωγών. Τα «Μήλα» έχουν φτάσει τα 8.563 εισιτήρια, το «Πρόστιμο» τα 10.965 και ο «Ράφτης» τα 6.870. Δεν είναι νούμερα που πρέπει να μας κάνουν να αισθανόμαστε υπερήφανοι, όμως, όταν μπορεί να έκοβαν τα ίδια ή και… χειρότερα, χωμένα σ’ ένα ασφυκτικό πρόγραμμα χειμερινής σεζόν, αντιλαμβάνεται κανείς την ανοησία (ή και την ατολμία) της ελληνικής διανομής εδώ και πολλά χρόνια. Θα ακολουθήσει το πολύ καλό «Monday» του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου (φωτό) από την ερχόμενη Πέμπτη, ένα έργο που μπορεί να ομιλεί την αγγλική, όμως είναι απόλυτα «δικό μας» (με πολλαπλές έννοιες η παρατήρηση εδώ).