Ελληνικό box-office: Μασίστας προέκυψε ο Κλιντ!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, «Το Βαποράκι» του Κλιντ Ίστγουντ διατηρεί πρωτιά μαζί με κάτι αδιανόητο: ανεβάζει το ποσοστό των εισιτηρίων του! Απλά, δεν υπάρχει!
Φυσικά, ήταν μια παντελώς αδιάφορη εβδομάδα. Για τους θεατές, επίσης. Μονάχα μία από τις πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης βρέθηκε εντός του top 10, ενώ τα εισιτήρια προσγειώθηκαν στα 145.447 (από τα 192.175 της αντίστοιχης περιόδου). Αυτός που… απογειώθηκε, πάντως, ήταν ο Κλιντ Ίστγουντ, του οποίου το «Βαποράκι» όχι μόνο διατήρησε την πρωτιά του στα ταμεία, αλλά παρουσίασε και άνοδο! 7% επάνω ήταν τα εισιτήρια της ταινίας στο δεύτερο τετραήμερό της, κάτι που ειλικρινά δεν θυμάμαι από πότε έχει να συμβεί… τα τελευταία χρόνια! Αν έχει ξανασυμβεί… Η αύξηση των οθονών (από 61 σε 87) λειτούργησε και τα 35.733 εισιτήρια το αποδεικνύουν δίχως περισσότερα σχόλια. Η ταινία ξέσκισε το Σάββατο (13.483), ενώ η Αθήνα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο προσέλευσης επί του συνόλου του τετραημέρου (21.108 εισιτήρια, από 37 οθόνες). Παραδόξως, το γενικό σύνολο των έντεκα πρώτων ημερών προβολής του φιλμ (87.490) είναι σχεδόν ίδιο με εκείνο που είχε το «Sully» (88.433) στο ίδιο διάστημα προ τριετίας σχεδόν! Αν διατηρήσει κινηματογράφους και καλά ποσοστά πτώσης στις ερχόμενες εβδομάδας, το «Βαποράκι» θα μπορέσει να διπλασιάσει το σημερινό του σύνολο.
Στο #2 ανέβηκε χάρη στο wide release του το οσκαρικό «Πράσινο Βιβλίο» (φωτό), που έκοψε 17.749 εισιτήρια (από 38 οθόνες, τις οποίες θα αυξήσει κι άλλο, λογικά). Ο μεγάλος χαμός έγινε στις 24 αθηναϊκές αίθουσες (13.599 εισιτήρια), ενώ το Σάββατο (7.401) ήταν η καλύτερη μέρα σε προσέλευση, προφανώς. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 22.077. Έχει μέλλον ακόμη. Δεν θα σταματήσω, όμως, να λέω πόσο πιο ψηλά θα ήταν τούτο εδώ αν είχε βγει πάνω στα Χριστούγεννα. Στο #3 υποχώρησε (-46%) το «The Bach3lor», κόβοντας 16.236 εισιτήρια (από 55 οθόνες, οι οποίες ήταν 97 το προηγούμενο τετραήμερο και αυτό κάτι πρέπει να μας λέει…). Έχει φτάσει τα 203.980 σε σύνολο, ενώ ο μέγας αντίπαλός του στο είδος της λαϊκής κωμωδίας για τούτη τη σεζόν, το «Αιγαίο SOS», βρίσκεται στα 217.376. Οι… γαμπροί θα το έχουν περάσει την επόμενη εβδομάδα. Το θρίλερ τρόμου «Escape Room» (-25%, τρελό κράτημα για ταινία του είδους) παρέμεινε στο #4 με 13.835 εισιτήρια (από 44 οθόνες). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 42.774, μια decent, μικρή επιτυχία, ελλείψει άλλης… τρομάρας τούτο το διάστημα. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το δήθεν sequel της «Μαίρη Πόπινς» (-54%), το οποίο έκοψε 8.575 εισιτήρια (από 115 οθόνες). Οι παιδικές παραστάσεις της Κυριακής τα πήγαν καλύτερα (4.362), ενώ υπάρχουν ακόμη προβολές στα αγγλικά, οι οποίες συγκέντρωσαν 1.041 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Το σύνολο σέρνεται ελαφρώς στα 143.545.
Ακολουθεί ο «Γκριντς» (-60%) με 7.090 εισιτήρια (από 73 οθόνες). Πέρασε πια σε… off season το έργο, την Κυριακή πάντως μάζεψε 3.259 θεατές και το σύνολό του βρίσκεται στα 200.778. Μια χαρά. Στο #7 συναντάμε το μοναδικό new entry της εβδομάδας στο top 10, τη δραματική «Επιστροφή του Μπεν» (φωτό) με «μαγνήτη» (και καλά) την Τζούλια Ρόμπερτς. Μονάχα 6.459 εισιτήρια (από 32 οθόνες). Μην αδικούμε και τον κόσμο αν δεν αφορά τόσους ένα έργο με αυτή την πλοκή: χρήστης ναρκωτικών σε προσπάθεια απεξάρτησης επιστρέφει την παραμονή των Χριστουγέννων για ένα εικοσιτετράωρο στο πατρικό του σπίτι. Στο #8, ο «Aquaman» βαστάει κάπως ακόμη (-41%), κόβοντας 6.323 εισιτήρια (από 30 οθόνες) και μετρώντας ένα θαυμάσιο σύνολο στα 202.931. Το δράμα μυστηρίου του Ασγκάρ Φαραντί «Το Ξέρουν Όλοι» έπεσε δραστικά (-56%) στο #9, με 5.094 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Ήμουν κάπως πιο αισιόδοξος την προηγούμενη εβδομάδα, γράφοντας πως «οδεύει εκ του ασφαλούς (;) για τα εβδομήντα χιλιάρικα» (τουλάχιστον είχα βάλει κι ένα ερωτηματικό), καθώς το σύνολό του βρίσκεται στα 57.714 και ζορίζει την πρόβλεψη αυτή. Το παιδικό animation «Γουίλι» κλείνει τη δεκάδα με 4.253 εισιτήρια (από 61 οθόνες). Σύνολο στα 11.066 και… αντίο.
Ήττα για όλες τις υπόλοιπες πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης, με «Το Παιχνίδι με τη Φωτιά» (πόσοι αθώοι θεατές οδηγήθηκαν προς… «σφαγή» εξαιτίας βροχής «αστεράτων» κριτικών;) να κόβει 1.465 εισιτήρια (από 3 οθόνες), το ενοχλητικά βαρετό για zombie movie «Το Βράδυ που Έφαγε τον Κόσμο» να κόβει 1.458 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και το αξιοπρεπές αλλά με κουρασμένο θέμα Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου «Η Στολή του Λοχαγού» (φωτό) να κόβει 857 εισιτήρια (από 3 οθόνες). Limited release ή όχι, αν ο κόσμος πάρει χαμπάρι ότι δεν τον αφορά…