FreeCinema

Follow us
26.0718:00

Ελληνικό box-office: Ο κατάσκοπος που… σας κέρδισε!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η κορυφή ανέδειξε ένα παλαιομοδίτικο φιλμικό είδος που προσελκύει παραδοσιακά το κοινό, πόσω μάλλον το καλοκαίρι. Καθώς τα νούμερα φθίνουν και η ανησυχία αυξάνεται, όμως…

Τα 59.402 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου υποχώρησαν κι άλλο αυτές τις μέρες, φτάνοντας τα 48.428. Βέβαια, είναι και πάλι υψηλότερα από τα εικοσάρια ή τα τριαντάρια που χτυπούσαμε πέρσι στο αντίστοιχο διάστημα, οπότε η γκρίνια πρέπει να είναι λίγο μετριασμένη. Και ειδικά μετά από ένα τετραήμερο σχετικής… ερημιάς στην Αθήνα, καθώς μεγάλη μερίδα του adult κοινού που στηρίζει ιδιαίτερα τα σινεμά, φέτος δείχνει να βρίσκεται ήδη σε διακοπές, λόγω ανησυχίας ότι η κατάσταση με τον κορονοϊό θα ξεφύγει μέσα στον Αύγουστο. Το παρατήρησα και στο ταμείο της Ριβιέρα στα Εξάρχεια, καθώς έβλεπα την κίνηση του δέκατου ΞΑΦΝΙΚΑ ΦΕΤΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ, όπου εξεπλάγην με την αύξηση του ποσοστού των θεατών από το thirtysomething ηλικιακό group (κάτι πραγματικά αισιόδοξο!).

Το πρωτοεμφανιζόμενο θρίλερ κατασκοπίας «Ο Κατάσκοπος του Ψυχρού Πολέμου» κατέλαβε την πρώτη θέση, με 8.922 εισιτήρια (από 26 οθόνες). Από τη στιγμή που δεν μιλάμε για πενταψήφιο σύνολο, δεν είναι και για τυμπανοκρουσίες… Προφανώς, το σαββατόβραδο ηγήθηκε (3.161), με τις υπόλοιπες μέρες να διατηρούν σταθερή κίνηση. Το σύνολο προήλθε κυρίως από την Αττική (8.142 εισιτήρια, από 22 οθόνες), με τις υπόλοιπες οθόνες από Θεσσαλονίκη να φέρνουν μονάχα 780 εισιτήρια. Το μέλλον του τίτλου εννοείται πως εξαρτάται από τα «μαγαζιά» που θα το συνεχίσουν. Στο #2 συναντάμε το animated «Λούκα» (-20%), το οποίο ίσως (θα) είναι το μοναδικό φιλμ τούτης της θερινής σεζόν που θα ξεπεράσει το φράγμα της κατοστάρας (έχει κόψει ήδη 92.711 εισιτήρια), με αυτό το τετραήμερο να κόβει 7.937 (από 52 οθόνες). Εντύπωση κάνει το μοίρασμα της προσέλευσης σε όλες τις μέρες (1.797, 1.821, 2.355, 1.964 και αντίστοιχα). Στο #3, ο «Πατέρας» (-49%) επηρεάστηκε από την απώλεια κάποιων «στεκιών» που φέρνουν γερό χαρτί, οπότε έκοψε 6.678 εισιτήρια (από 23 οθόνες), με αναμενόμενη πρωτιά στο σαββατόβραδο (2.323). Σύνολο στα 55.990 μέχρι στιγμής και, μάλλον, θα πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν το μεγαλύτερο adult σουξέ του φετινού καλοκαιριού. Πιο άμεση ήταν η πτώση του «Φεστιβάλ του Ρίφκιν» (-62%) στο δεύτερο τετραήμερό του. Περιέργως, η προσμονή για το τελευταίο (;) φιλμ του Γούντι Άλεν (φωτό) κόπασε γρήγορα, με τα εισιτήρια αυτών των ημερών να φτάνουν τα 4.629 (από 22 οθόνες). Τα 1.636 προήλθαν από το Σάββατο, εννοείται. Έχει κόψει 22.795 στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Το top 5 συμπληρώνει η «Black Widow» (-45%), με 3.274 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Οριακά τετραψήφιο το σαββατόβραδο εδώ (1.029). Τεράστια ήττα για τίτλο της Marvel το σύνολο στα 45.175 εισιτήρια.

Ντεμπούτο στο #6 έκανε η… πολλοστή επανέκδοση της «Casablanca» (φωτό), που είχαμε ξαναδεί το 2010 και ενίοτε εμφανιζόταν σε προβολές… αμφιλεγόμενων δικαιωμάτων. Έκοψε 3.022 εισιτήρια (από 7 οθόνες στην Αττική) και έπιασε τετραψήφιο μονάχα το Σάββατο (1.009). Εντελώς άτολμη κίνηση να ξαναβγεί τούτη η «κλασικουρ(γ)ιά» που είναι σαν να διαφημίζεις την Ακρόπολη (#sarcasm), ας πούμε. Το γεγονός ότι δεν επιβραβεύτηκε ιδιαιτέρως, κάτι πρέπει να μας λέει για το πώς αντιμετωπίστηκαν (στη πλειοψηφία τους) οι αρκετά προβληματικές επανεκδόσεις της φετινής θερινής περιόδου. Και, ειλικρινά, δεν φταίει ο κόσμος που «αδιαφορεί». Πέραν των προτάσεων, ο κακός προγραμματισμός, η έλλειψη της οποιασδήποτε πολιτικής διανομής παλαιότερων φιλμ και το «χώσιμο» σε κενά δημοφιλών μαγαζιών της Αθήνας, που συχνά καθορίζουν τις ημερομηνίες εξόδου, έχουν μετατρέψει το «προϊόν» σε εύκολη «μπακατέλα», με διάρκεια ζωής 2-3 εβδομάδες. Υποτιμητικό είναι όλο αυτό. Κι όταν εμφανίζονται 2-3 από δαύτες και σε κάθε βδομάδα, non-stop, κάπου μπαφιάζει το… ίδιο target group θεατών, οι οποίοι όχι μόνο δεν προλαβαίνουν να δουν τα πάντα, αλλά χάνουν και το λογαριασμό σε σχέση με το πόσα κυκλοφορούν εκεί έξω, πια!

Στο #7, ο «Άσπρος Πάτος» (-56%) πρόσθεσε ακόμη 2.466 εισιτήρια (από 14 οθόνες) στη σούμα των (πλέον) 36.715, ενώ στο #8 το «Digger» επανήλθε στο top 10 (!), με 1.282 εισιτήρια (από 4 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 16.003 σε σύνολο. «Κοντράρεται» για τον τίτλο του πιο εμπορικού ελληνικού φιλμ του καλοκαιριού, δίπλα στο «Monday» (στα 17.611 βρίσκεται αυτό). Στο #9 «άνοιξε» η καταπληκτική περιπέτεια βίας «Κανένας» (φωτό), κόβοντας 1.278 εισιτήρια. Το έργο άρεσε πολύ… από το σπίτι, καθώς είχε «πειρατευτεί» αρκετά στο διάστημα της καραντίνας, άργησε να εμφανιστεί και στα θερινά, ούτε καν βοηθήθηκε από την κριτική, τι να λέμε εν συνόλω… Τέλος, το ένατο μέρος του franchise των ταινιών «The Fast and the Furious» (-40%) έκοψε 1.126 εισιτήρια (από 22 οθόνες), για να φτάσει τα 59.774. Το λες και «blockbuster» (πόσω μάλλον χωρίς τη συμβολή των multiplex, έως τις 15 Ιουλίου…)!