FreeCinema

Follow us

Ο ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΨΥΧΡΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ (2021)

(THE COURIER)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ Κατασκοπίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ντόμινικ Κουκ
  • ΚΑΣΤ: Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Μεράμπ Νινίτζε, Ρέιτσελ Μπρόσναχαν, Τζέσι Μπάκλεϊ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Το έτος είναι το 1962 και η δαμόκλειος σπάθη του πυρηνικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και ΕΣΣΔ πλανάται πάνω από ολόκληρο τον κόσμο. Παρότι δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό ώστε να επιβεβαιώσει τους φόβους και τις φήμες, οι μυστικές υπηρεσίες της Μεγάλης Βρετανίας και της Αμερικής θα χρησιμοποιήσουν έναν απλό επιχειρηματία, για ν’ αποτελέσει τον δίαυλο επικοινωνίας μ’ ένα στέλεχος της σοβιετικής Κυβέρνησης που έχει αποφασίσει να αυτομολήσει.

Υπάρχουν οι καλές ταινίες, αυτές που σου μένουν στο μυαλό για μήνες, ίσως και χρόνια, κι ύστερα τις επισκέπτεσαι εκ νέου για να τις επανεκτιμήσεις. Υπάρχουν οι κακές ταινίες, για τις οποίες πραγματικά καταριέσαι την ώρα και τη στιγμή που ξόδεψες σχεδόν δύο ώρες (ή και παραπάνω…) από τη ζωή σου. Και υπάρχουν κι εκείνες που ειλικρινά αποτελούν το λεγόμενο value for money, αυτές που σου χαρίζουν ένα διασκεδαστικό, ωραίο βράδυ, βλέποντας κάτι που δεν διεκδικεί δάφνες αριστουργήματος, αλλά είναι φτιαγμένο με σεβασμό για τον κινηματογράφο, αλλά και τον θεατή. Η τελευταία κατηγορία είναι και η πιο δυσεύρετη στην εποχή που διανύουμε, αυτή της άκρατης σουπερμαρκετοποίησης του σινεμά, αυτό που (παραδείγματος χάριν) μπορούμε ν’ αποκαλέσουμε «χρυσό mainstream» και λείπει τόσο από την φιλμική παραγωγή του σήμερα. Γι’ αυτό, δεν μπορούμε παρά να δώσουμε τα εύσημα στον Ντόμινικ Κουκ (γνωστού μας από το «Ανεκπλήρωτος Γάμος» του 2018), ακόμα κι αν στο «Ο Κατάσκοπος του Ψυχρού Πολέμου» πετυχαίνει κάτι λίγο παραπάνω από τα βασικά.

Αν είχαμε ένα ευρώ για κάθε ψυχροπολεμική ταινία που έχουμε δει στη μεγάλη οθόνη τις τελευταίες δεκαετίες, θα είχαμε περίπου τα χρήματα για να γυρίσουμε τη δική μας παραγωγή! Ομολογουμένως, πρόκειται για μία περίοδο – χρυσωρυχείο κατασκοπικών ιστοριών, κι αυτή με την οποία θα ασχοληθούμε εδώ είναι αρκούντως εντυπωσιακή. Η εργαλειοποίηση ενός απλού πολίτη ως υπεράνω πάσης υποψίας «courier» άκρως απόρρητων πληροφοριών και, μάλιστα, με τέτοια συμβολή στην εκτόνωση της κρίσης του πυρηνικού πολέμου, είναι μια ιστορία που κάνει τους σεναριογράφους να τρίβουν τα χέρια τους. Και όσο κι αν, για μία ακόμη φορά, η παρουσίαση των δύο στρατοπέδων είναι (προβλεπόμενα) μονόπλευρη, το φιλμ κατέχει μία αρετή που δε συναντάμε συχνά στο είδος: οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες είναι εξαιρετικά δομημένοι και ανεπτυγμένοι, κι εμείς, ως θεατές, ενδιαφερόμαστε πραγματικά για την τροπή αυτής της ιστορίας – όσο και να φανταζόμαστε το προς τα πού θα πάει. Μπένεντικτ Κάμπερμπατς και Μεράμπ Νινίτζε αλληλοσυμπληρώνονται σε κάθε σκηνή, σε ένα recital ήρεμης ερμηνευτικής δύναμης που «χτίζει» σταδιακά και σταθερά αυτό το ιδιότυπο «bromance» μεταξύ τους. Από κοντά και η Ρέιτσελ Μπρόσναχαν ως ιδεαλίστρια πράκτορας της CIA, όπως και ο Άνγκους Ράιτ ως cool, πραγματιστής Βρετανός ομόλογός της.

Είναι μία αρκετά ψυχαγωγική διαδρομή, το φιλμ που θα σε κάνει να πεις «μια ωραία βραδιά σινεμά», όσο κι αν το «ταβάνι» είναι (αναμφίβολα) περιορισμένο. Αν εξαιρέσουμε το χτίσιμο των χαρακτήρων, έχουμε να κάνουμε μ’ ένα αρκετά βραδυφλέγες θρίλερ, στο οποίο για μεγάλο χρονικό διάστημα δε συμβαίνει κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον – πέρα από τα συνεχόμενα ταξίδια των δύο πρωταγωνιστών μεταξύ Μόσχας και Λονδίνου. Ακόμα και η κλιμάκωση της «δράσης», είναι μία σεκάνς ελάχιστων λεπτών, που μοιάζει σχεδόν διεκπεραιωτική. Κι όμως, το τελικό πρόσημο είναι σίγουρα θετικό, ένα ατμοσφαιρικό αποτέλεσμα της στιβαρής σκηνοθεσίας, αλλά και του χαρακτηρο-κεντρικού σεναρίου του Τομ Ο’Κόνορ («Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή»).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα απολύτως enjoyable, κατασκοπικό θρίλερ που σέβεται τον εαυτό του – και εσάς. Στην ακόμη πιο ευχάριστη ατμόσφαιρα ενός θερινού κινηματογράφου, πείθει καλύτερα ως επιλογή βραδινής εξόδου.


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».