FreeCinema

Follow us
14.0317:30

Ελληνικό box-office: Ιδιαίτερα ανθεκτικός ο «Batman»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «The Batman» έδειξε αντοχή που δηλώνει μεγάλη ικανοποίηση από το κοινό, προσφέροντας μαζί και το δεύτερο καλύτερο τετραήμερο του 2022!

Σε πολύ καλά επίπεδα κρατήθηκαν τα ταμεία κατά τη διάρκεια του περασμένου τετραημέρου, καθώς το top 10 παρουσίασε μία ελάχιστη ποσοστιαία πτώση της τάξης του -16%. Από τα 108.679 εισιτήρια του τετραημέρου του ανοίγματος του «The Batman», περνάμε στα τωρινά 93.397, δηλαδή, στο δεύτερο καλύτερο σύνολο που μέτρησε (μέχρι στιγμής) η ελληνική αγορά! Βέβαια, η κατάσταση είναι περισσότερο υγιής για εκείνους που παίζουν την κομιξάδικη περιπέτεια / θρίλερ του Ματ Ριβς και της DC, αφού το «The Batman» αντιπροσωπεύει κάτι σαν το 52% (!) της προσέλευσης στα σινεμά αυτές τις μέρες. Το φιλμ είχε μικρότερη πτώση (-36%) από τα συνηθισμένα ποσοστά που συναντάμε σε τούτο το genre στη δεύτερη εβδομάδα προβολής του, κόβοντας 47.469 εισιτήρια (από 177 οθόνες). Αναλυτικά, στις αντίστοιχες μέρες αυτού του διαστήματος, κόπηκαν 7.225, 10.504, 17.382 και 12.358 εισιτήρια, με την Αθήνα να κρατά τα σκήπτρα (27.451 εισιτήρια, από 75 οθόνες), προφανώς. Το σίγουρο είναι πως η ταινία αρέσει πολύ και συζητιέται, αφήνοντας ελπίδες για μακρά καριέρα στα ταμεία. Μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής της, έχει φτάσει τα 158.314 σε σύνολο. Θεωρώ πως τα 250.000 εισιτήρια δεν είναι άπιαστος στόχος, καθώς μέχρι το τέλος του τρέχοντος επταημέρου θα έχει προσεγγίσει τα 180 – 190 χιλιάρικα. Στα δύο επόμενα τετραήμερα έχει ν’ αντιμετωπίσει τη νέα περιπέτεια δράσης του Μάικλ Μπέι («Ασθενοφόρο») και μια εξωτική κωμωδία δράσης («Η Χαμένη Πόλη») με το ιντριγκαδόρικο τρίο των Σάντρα Μπούλοκ, Τσάνινγκ Τέιτουμ και Μπραντ Πιτ, ενώ στην πέμπτη εβδομάδα του θα στριμωχτεί άσχημα, πια, με τον ερχομό του «Morbius» της Marvel. Ανταγωνιστικό το πρόγραμμα, μεν, πολλά υποσχόμενο για τη συνολική άνοδο των εισιτηρίων, δε. Βέβαια, τα multiplex είναι εκείνα που τρίβουν περισσότερο τα χέρια τους, αφού αυτό το είδος ψυχαγωγικού σινεμά δεν ευνοεί και τόσο τις μονές αίθουσες, που επί σειράς ετών… «πυροβολούσαν» τα πόδια τους, προτείνοντας «εναλλακτικό» ρεπερτόριο. Τώρα που αυτό το… προϊόν δεν κυκλοφορεί σε αφθονία ή έχει πέσει (θλιβερά) σε ποιότητα, θα πρέπει να επιχειρήσουν έναν κάποιο επαναπροσδιορισμό πολιτικής στον προγραμματισμό τους.

Στο #2 έκανε το ντεμπούτο του το καινούργιο animation της Pixar «Πάντα στο Κόκκινο» (φωτό), κόβοντας 23.581 εισιτήρια (από 104 οθόνες). Πολύ καλύτερα από το άνοιγμα του «Ενκάντο» της Disney (11.743 εισιτήρια, από 108 οθόνες) από τα τέλη του περασμένου Νοέμβρη, όχι όμως κι από εκείνο του «Λούκα» της Pixar, που στις αρχές του περασμένου Ιουλίου, με λιγότερες προβολές και θερινά (κυρίως) σινεμά, είχε ξεκινήσει με 20.432 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Το weekend του «Πάντα στο Κόκκινο» (10.042 και 11.087 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες) ήταν πολύ ισορροπημένο στην προσέλευση. Πάντως, η πρεμιέρα του… δεν «αφάνισε» τα άλλα ανταγωνιστικά σουξέ των τελευταίων μηνών! Το «Τραγούδα! 2» (-39%), από το #5 στη δέκατη τρίτη εβδομάδα προβολής του, έκοψε 2.524 εισιτήρια (από 36 οθόνες) και έχει φτάσει τα 112.286, ενώ το «Ενκάντο» (-43%), από το #6 στη δέκατη έκτη εβδομάδα προβολής του, έκοψε 2.025 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και έχει φτάσει τα 71.613.

Τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης πεντάδας συμπληρώνουν τα δύο «στοιχήματα» για την κατοστάρα, τα οποία έχω αμφισβητήσει (και αναμένω να δω που θα φτάσουν). Αυτές τις μέρες σημείωσαν μικρότερες του προβλεπόμενου ποσοστιαίες πτώσεις. Στο #3 έχουμε το «Uncharted» (-29%), με 6.536 εισιτήρια (από 47 οθόνες) και σύνολο στα 81.886, ενώ στο #4 το «Έγκλημα στον Νείλο» (φωτό) αντιστάθηκε γερά (-11%) στο πέμπτο τετραήμερό του, με 3.768 εισιτήρια (από 31 οθόνες) και σύνολο στα 91.948.

Μονάχα δύο από τους επόμενους τίτλους του top 10 έπιασαν τετραψήφια νούμερα. Στο #7, το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (-46%) έκοψε 1.378 εισιτήρια (από 29 οθόνες) στη δωδέκατη εβδομάδα προβολής του, φτάνοντας το σύνολό του στα 222.983, ενώ στο #8 το «Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται» (-31%) πρόσθεσε ακόμη 1.091 εισιτήρια (από 14 οθόνες) για να φτάσει τα 17.362. Το «Spider-Man: No Way Home» (-17%) με 859 εισιτήρια (από 8 οθόνες) μάλλον αποχαιρετά την πρώτη δεκάδα για πάντα, με τις γνωστές… ανατριχίλες του συνόλου, το οποίο πλέον μετρά 464.824 θεατές! Τέλος, στο #10 έκανε (ίσως απρόβλεπτα) το ντεμπούτο του το «Σημείο Βρασμού» (φωτό), με 845 εισιτήρια (από 11 οθόνες). Μάλλον προτιμάται το… «Master Chef».

Από τις υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας (για τις οποίες έχουμε επίσημα νούμερα), η «Μπαλάντα της Λευκής Αγελάδας» έκοψε 378 εισιτήρια (από 2 αθηναϊκές οθόνες) και το «Μετά τον Γιανγκ» (φωτό) 338 εισιτήρια (από 4 οθόνες, περιέργως εκτός multiplex). Το δεύτερο σίγουρα χτυπήθηκε περισσότερο από την «πειρατεία» και εδώ είναι σοκαριστικό το γεγονός ότι μονάχα από ένα «απαγορευμένο» site ελληνικών υποτίτλων, ο τίτλος μετράει 1.767 downloads (μέχρι στιγμής)! Με τέτοια στοιχεία, αντιλαμβάνεται κανείς τι εστί απώλεια εισιτηρίων…