FreeCinema

Follow us

ΣΗΜΕΙΟ ΒΡΑΣΜΟΥ (2021)

(BOILING POINT)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φίλιπ Μπαραντίνι
  • ΚΑΣΤ: Στίβεν Γκρέιαμ, Βινέτ Ρόμπινσον, Άλις Φίδαμ, Τζέισον Φλέμινγκ, Ρέι Πανθάκι, Χάνα Γουόλτερς
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 92'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Η κουζίνα ενός λονδρέζικου εστιατορίου μετατρέπεται σε πεδίο μαχών, με πρωταγωνιστές έναν chef στα όρια της κατάρρευσης, έναν υγειονομικό επιθεωρητή, καθυστερήσεις και τσακωμούς με το προσωπικό, δύστροπους πελάτες και… μία αλλεργική στους ξηρούς καρπούς!

Το διάβασα σε μερικά δημοσιεύματα του ξένου Τύπου και με (μεγάλη) έκπληξη είδα και στο imdb να χαρακτηρίζουν το «Σημείο Βρασμού» ως δράμα και… θρίλερ! Εάν δεχτούμε (γέλια στο βάθος…) ένα τέτοιο σκεπτικό, μπορώ να πω με απόλυτη υπευθυνότητα ότι η τηλεοπτική εκπομπή «Εφιάλτης στην Κουζίνα» με τον Έκτορα Μποτρίνι ανήκει / ανήκε στο genre του καθαρόαιμου horror!

Βρετανός ηθοποιός (με μία όχι και τόσο σοβαρή καριέρα στην TV), ο Φίλιπ Μπαραντίνι παρουσιάζει εδώ τη δεύτερη σκηνοθετική του απόπειρα στο σινεμά μυθοπλασίας (μετά το δευτεροκλασάτο action «Villain» του 2020, που έκανε κυρίως ιντερνετικές πρεμιέρες), υιοθετώντας το πολυφορεμένο (πια) concept του one-shot cinema. Δυστυχώς, όταν αυτό το «gimmick» αποτελεί το μοναδικό «όπλο» ενός σκηνοθέτη στην απόπειρά του να παραγάγει ένα ολοκληρωμένο φιλμ, μοιραία, αυτό το οικοδόμημα είναι καταδικασμένο να καταρρεύσει. Ο Μπαραντίνι (και συν-σεναριογράφος εδώ) θεωρεί πως η προετοιμασία της κουζίνας ενός εστιατορίου με πληρότητα «κλεισμένων» τραπεζιών για την ίδια νύχτα, φαντάζει αρκετά συναρπαστικό από μόνο του. Ενδεχομένως και να μπορούσε, εάν ο σκηνοθέτης ήταν πιο ικανός και αντιμετώπιζε το σκηνικό του μ’ έναν πιο νευρώδη ρυθμό. Τίποτε από αυτά τα δύο δεν ισχύει στο «Σημείο Βρασμού»…

Κεντρικός ήρωας της ταινίας, ο chef Άντι καταφθάνει στο εστιατόριο στο οποίο εργάζεται με ψυχολογία σχετικά αρνητική, καθώς προηγείται ένας δυσάρεστος συζυγικός τηλεφωνικός διάλογος. Η παρουσία ενός υγειονομικού επιθεωρητή που κατεβάζει το μαγαζί από πεντάστερο σε τριάστερο, προσθέτει εντάσεις. Η λογική του μονοπλάνου, όμως, εξαρχής, δεν εξυπηρετεί χωροταξικά, αφήνοντας στον θεατή μια (προ)γεύση επερχόμενης επανάληψης, αν όχι και πλήξης, καθώς οι διάφορες «υποπλοκές» δεν έχουν ουσιαστικές βάσεις εξέλιξης, με πιο «αστεία» τη λεπτομέρεια της αλλεργίας μιας πελάτισσας στους ξηρούς καρπούς (μαντέψτε τι θα γίνει λίγο αργότερα, δηλαδή…).

Ο Μπαραντίνι κοπιάζει απίστευτα για να διατηρήσει την προσοχή μας στα τεκταινόμενα, αλλά το σενάριο είναι πραγματικά ισχνό και δεν αναδεικνύει ούτε χαρακτήρες, ούτε καταστάσεις. Τα πρόσωπα πηγαίνουν κι έρχονται (όπως η κάμερα) άνευ λόγου και αιτίας, προσεγγίζονται για μια «σκηνούλα» φευγαλέα ή ξεχνιούνται στην ασημαντότητά τους, όπως ο πελάτης εστιατορίου που μάταια περιμένει να έρθει ένας σερβιτόρος και να πάρει παραγγελία από το τραπέζι. Χωρίς μια ιστορία της προκοπής, προφανώς, αντίστοιχο είναι και το φινάλε που μας επιφυλάσσει ο Μπαραντίνι. Τόσο αμήχανο, όπως η στιγμή που ο λογαριασμός μας έρχεται «φουσκωμένος» και… δεν καταλαβαίνουμε γιατί μας χρέωσε τόσα!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ασήμαντη (και μη αποτελεσματική) απόπειρα εντυπωσιασμού με την τεχνική του μονοπλάνου για ολόκληρο έργο, το «Σημείο Βρασμού» σίγουρα κρύβει πίσω του πολλές προετοιμασίες, πρόβες και τρία επιπλέον takes (μέχρι ν’ αποφασίσει ο σκηνοθέτης του πως «το ‘χει»), ο κόπος φαίνεται, η ταινία τσουλάει, όμως, αυτό το εντελώς… «άνοστο» σενάριο δεν την οδηγεί πουθενά. Μονάχα για θεατές περίεργους να δουν τον τεχνικό χειρισμό του πράγματος.


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.