FreeCinema

Follow us
28.0219:30

Ελληνικό box-office: Τα «Πνεύματα» του… σαρακοστιανού.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το εορταστικό πενθήμερο της Καθαράς Δευτέρας έστειλε περισσότερο κόσμο… έξω από τα σινεμά, με σαφώς απογοητευτικά αποτελέσματα στην προσέλευση.

Μιλάνε τα νούμερα. 78.855 μετρούσαμε στο προηγούμενο box-office report. Στο τελευταίο τετραήμερο; Μονάχα 61.141, που γίνονται 72.001 αν προσθέσουμε και τα εισιτήρια της χθεσινής αργίας. Γιατί είμαι τόσο… «κακοδιάθετος», ρωτάτε; Τέτοια εποχή πέρσι108.679 στο τετραήμερο και 125.496 μαζί με Καθαρά Δευτέρα! Ουπς! Υπάρχει λογική εξήγηση, φυσικά. Και είναι αυτό που επαναλαμβάνω διαρκώς, εδώ και χρόνια: όταν τα σινεμά έχουν να προτείνουν καλή ταινία, ο κόσμος θα μπει μέσα. Κι ας πέφτει και καραμπινάτη αργία εκεί έξω! Πέρσι, το 69% εκείνης της κοσμοσυρροής οφειλόταν στην πρεμιέρα του «The Batman» του Ματ Ριβς. Τόσο απλά. Φέτος; Πού πας ρε Καραμήτρο με… «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»;

Η οσκαρική ταινία του Μάρτιν ΜακΝτόνα άνοιξε στο #1 με τετραήμερο 12.736 εισιτηρίων (από 71 οθόνες), για να φτάσει τα 15.284 μαζί με τη χθεσινή αργία. Ακόμη και το πενθήμερό της, όμως, είναι πιο αδύναμο από το wide release του δεύτερου τετραήμερου της «Φάλαινας» (16.660 εισιτήρια, από 57 οθόνες) ή και αρκετά χειρότερο από το πρώτο τετραήμερο του «Tár» (18.815 εισιτήρια, από 75 οθόνες). Κρίνοντας από πολλά σχόλια που κυκλοφορούν στα social εδώ και… μήνες (διότι το έργο είχε «διαρρεύσει» από τις 13 του περσινού Δεκέμβρη!), το momentum της ταινίας είχε χαθεί προ καιρού. Παρ’ όλα αυτά, το adult κοινό που δεν ασχολείται τόσο με το τι κυκλοφορεί στο διαδίκτυο στήριξε το φιλμ στο weekend (4.159 και 4.738 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες), παρακινούμενο από τις σχεδόν διθυραμβικές κριτικές (με τις οποίες μεγάλη μερίδα θεατών δεν συμφώνησε…). Μαζί με τα previews του προηγούμενου Σαββάτου, το «Ινισέριν» μετρά 17.107 στο σύνολο. Θα έχει μία αρκετά μέτρια καριέρα (για τη φήμη που κουβαλάει).

Στο #2, καταποντίστηκε (-66%) το «Ant–Man and the Wasp: Κβαντομανία», κόβοντας μόλις 10.927 εισιτήρια (από 99 οθόνες) στο δεύτερο τετραήμερό του (12.715 μαζί με την αργία). Ψιλοψόφιο το weekend (3.379 και 3.426, στις αντίστοιχες μέρες), καθώς τα καρναβαλικά γλέντια προτιμήθηκαν από ένα πιο οικογενειακό ή εφηβικό κοινό. Σύνολο στα 53.068, εντελώς μακράν από κατοστάρα οι στόχοι. Παρόμοιο το κοινό του «Αστερίξ & Οβελίξ στο Δρόμο για την Κίνα», το οποίο όμως σημείωσε γερό κράτημα (-19%), κόβοντας 7.479 εισιτήρια (από 80 οθόνες) στο τετραήμερο (8.675 μαζί με την αργία). Κι εδώ προτιμήθηκε το weekend (2.659 και 3.295 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες). Σύνολο στα 74.962. Ακόμα κι αν πιάσει την κατοστάρα (με… μαγικό φίλτρο, είπαμε), είναι πολύ χαμηλότερα τα πράγματα από τη δυναμική που είχαν τα φιλμ του Αστερίξ (και του Οβελίξ), live action ή μη. Οι τρεις άνωθεν τίτλοι, πάντως, εκπροσωπούν σχεδόν το 52% τούτου του top 10! Ακολουθεί το πρωτοεμφανιζόμενο animation «Αργοναύτες: Η Οργή του Ποσειδώνα» (φωτό), με 5.976 εισιτήρια (από 63 οθόνες) στο τετραήμερο (7.027 μαζί με την αργία) και την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Tár» (-47%), με 5.927 εισιτήρια (από 46 οθόνες) στο τετραήμερο (6.924 μαζί με την αργία). Σύνολο στα 50.125, σοβαρό το νούμερο για τίτλο που σχεδόν ανήκει στο είδος του «art-house», όμως, η σχετικά ταχεία πτώση του μάλλον ταυτίζεται με το διχασμό που προκαλεί στο κοινό.

Νέα είσοδο στο #6 έκανε το θρίλερ… οθόνης υπολογιστή «Missing», με 3.174 εισιτήρια (από 44 οθόνες) στο τετραήμερο (3.763 μαζί με την αργία). Δηλαδή, πήγε χειρότερα κι από το (επίσης κακό) «Ξεκουράσου», που στο προηγούμενο τετραήμερο είχε ανοίξει με 4.440 εισιτήρια (από 34 οθόνες), ενώ σε αυτό εδώ… αφανίστηκε (-58%), κόβοντας 1.995 εισιτήρια (από 24 οθόνες) στο τετραήμερο (2.375 μαζί με την αργία). Έχει φτάσει τα 9.679. Γενικά, το… horror να ‘ναι κι ό,τι να ‘ναι, μάλλον δεν περνάει. Στο #8 βρέθηκε το υπερεπιτυχημένο animated «Ο Παπουτσωμένος Γάτος: Η Τελευταία Επιθυμία» (-38%) με 1.967 εισιτήρια (από 42 οθόνες) στο τετραήμερο (2.281 μαζί με την αργία), ανεβάζοντας το σύνολό του στα 138.899! Το επίσης παιδικό «Η Παρέα των Θαυμάτων» (-48%) ακολουθεί με 1.398 εισιτήρια (από 33 οθόνες) στο τετραήμερο (1.573 μαζί με την αργία). Διόλου θαυματουργό το σύνολο στα 4.663. Τέλος, στο #10 έκανε… οριακό ποδαρικό το «Γυναικείες Κουβέντες» (φωτό), με 1.312 εισιτήρια (από 36 οθόνες) στο τετραήμερο (1.628 μαζί με την αργία). Μου έκανε αρκετά μεγάλη εντύπωση το τόσο κακό άνοιγμα, σε μία εποχή όπου όλοι ωρύονται περί φεμινισμού και γυναικείων δικαιωμάτων. Φαίνεται πως είναι μονάχα ένα «trendy» θεματάκι, λαμβάνοντας υπόψη το εδώ αποτέλεσμα… Βέβαια, τι να πει και η «Μικρή μου Σολάνζ» από τη θέση #32, που «άνοιξε» με… 77 εισιτήρια (από 3 οθόνες) στο τετραήμερο (93 μαζί με την αργία)! Από «αστεράκια» είχε παίξει μεταξύ του * * ½ και του * * *, εγώ του έβαλα ένα τίμιο και αντιπροσωπευτικό για τους θεατές… κακό. Θα με κάνετε να πιστεύω πως έχω τόση δύναμη στο τέλος (#sarcasm)!