FreeCinema

Follow us

Η ΠΑΡΕΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ (2022)

(MEINE CHAOSFEE & ICH)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Καρολίν Οριζέ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 85'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Η Βιολέτα, μια νεαρή νεράιδα μόλις… 337 ετών, βρίσκει τον εαυτό της εγκλωβισμένο στον κόσμο των ανθρώπων. Εκεί θα συναντήσει την 12χρονη Μάξι, ένα κορίτσι που μόλις έχει αφήσει το σπίτι που μεγάλωσε, για να μετακομίσει σ’ εκείνο της μητέρας της και του νέου της συντρόφου, στη μεγάλη πόλη. Το ιδιότυπο αυτό δίδυμο θα ενώσει τις δυνάμεις του, ώστε η Βιολέτα να καταφέρει να γυρίσει στον νεραϊδόκοσμο, ενώ την ίδια στιγμή θ’ αναλάβουν την αποστολή διάσωσης του τελευταίου δέντρου της πόλης από τα σχέδια του Δημάρχου.

Οι παραγωγοί των «Ουπς! Ο Νώε Έφυγε…» και «Ο Λούης και οι Εξωγήινοι» (συνολικής συγκομιδής… * ½ στο FREE CINEMA, έτσι για να βλέπετε τι περνάμε!) επιστρέφουν με ακόμη ένα ταινιάκι κινουμένου σχεδίου το οποίο έχει περίπου την ίδια αποστολή με το tablet που έχετε στο σπίτι: ν’ απασχολήσει το παιδί σας για κάνα μιαμισάωρο. Τουλάχιστον, το YouTube στο tablet είναι τζάμπα…

Συμπαραγωγή Λουξεμβούργου και Γερμανίας, το «Η Παρέα των Θαυμάτων» είναι ένα άρμα δύο πρωταγωνιστριών. Αρχικά, έχουμε την Βιολέτα, μια νεράιδα που αποτυγχάνει στις εξετάσεις για να γίνει νεράιδα των δοντιών, αλλά η περίεργη και ολίγον τι κακομαθημένη φύση της την οδηγεί στο να προσπαθήσει να κλέψει ένα μαγικό πετράδι που (θεωρητικά) θα βελτιώσει τις δυνάμεις της. Όταν θα βρεθεί εγκλωβισμένη στον ανθρώπινο κόσμο, θα γνωρίσει την Μάξι, ένα κορίτσι που δεν βρίσκεται και στα καλύτερά του, όντας θλιμμένη που από το εξοχικό της σπίτι δίπλα στη φύση, αναγκάζεται να μετακομίσει στο διαμέρισμα της μητέρας της, η οποία έχει αποφασίσει να μετοικήσει στη μεγαλούπολη με τον νέο της σύντροφο. Μαζί θα προσπαθήσουν να βρουν έναν τρόπο ώστε να επιστρέψει η Βιολέτα στον κόσμο της, αλλά το βασικό πρόβλημα είναι πως ο χρόνος της νεράιδας είναι περιορισμένος, καθώς αν παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα στον κόσμο των ανθρώπων, θα μεταμορφωθεί σε… λουλούδι.

Προφανώς, οι προβληματικές και τα επιμύθια της ταινίας είναι κλασικά σε animated παραγωγές, και εύκολο να τα διακρίνουμε από τα πρώτα λεπτά. Ο φόβος της μετακόμισης, το γεγονός ότι οι παράνομες πράξεις έχουν συνέπειες, ολίγη από περιβαλλοντολογία, η αξία της φιλίας, και το πως όλοι ανήκουμε κάπου, ακόμα κι αν δεν το διακρίνουμε από την πρώτη στιγμή. All that jazz, δηλαδή, που έχουμε ξαναδεί περίπου… χίλιες φορές σε παιδικά έργα του genre. Το ίδιο το κινούμενο σχέδιο δεν είναι κακό, έχει μία απαραίτητη φωτεινότητα για να «κρατήσει» κάποιους μικρούς θεατές, αλλά θα θέταμε ως ανώτερο όριο τα οκτώ με εννέα έτη. Αν θέλετε σώνει και ντε να το δουν τα παιδιά σας, that is.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άλλη μία από τις «καραβιές» ταινιών κινουμένων σχεδίων που βλέπουμε κάθε χρόνο και, προφανώς, θα συνεχίσουν να καταφθάνουν ως τα μέρη μας, μιας και είναι το μοναδικό είδος που έχει κάποια σίγουρα εισιτήρια. Άνω των οκτώ ετών, με τίποτα!


MORE REVIEWS

ΓΚΟΤΖΙΛΑ x ΚΟΝΓΚ: Η ΝΕΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ

Ένα μυστηριώδες σήμα (κινδύνου;) έρχεται από τα βάθη της Κοίλης Γης και καλεί την ερευνητική ομάδα που προστατεύει τον Κονγκ στη Νήσο του Κρανίου να βρεθεί στα έγκατα αχαρτογράφητων περιοχών, ελπίζοντας να μην αναμειχθεί και ο Γκοτζίλα, προκαλώντας νέες επικές μάχες.

ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΚΟΡΜΙΑ

Ποια είναι τα όρια των δικαιωμάτων μας επάνω στο ίδιο μας το σώμα, σε συνάρτηση με τις ανά την Ευρώπη υπάρχουσες νομοθετικές ρυθμίσεις που ορίζουν το πόσο αυτό μας ανήκει; Ένα έργο τεκμηρίωσης που επιχειρεί να θίξει και να απαντήσει σε πολλά νομικά και ηθικά διλλήματα… ζωής και θανάτου.

ΤΟ ΑΓΟΡΙ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Μπολόνια, 1858. Εξάχρονο αγόρι οικογένειας Εβραίων τίθεται αναγκαστικά υπό την επιμέλεια του Πάπα, προκειμένου να μεγαλώσει σύμφωνα με τις αρχές της Καθολικής Εκκλησίας. Οι γονείς του θα κάνουν τα πάντα για να το πάρουν πίσω, όμως, η κόντρα με την παπική Ρώμη δεν είναι απλή υπόθεση.

Η ΧΙΜΑΙΡΑ

Φυλακόβιος αρχαιοκάπηλος επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος, όπου ξαναβρίσκοντας την παλιοπαρέα των συναδέλφων του, ξηγιέται… παλιά του τέχνη κόσκινο. Ή μήπως κυνηγάει χίμαιρες;

ΚΟΥΚΛΕΣ ΤΗΣ ΔΡΕΣΔΗΣ

Νεαρή δημοσιογράφος ερωτεύεται αιρετικής στάσης ζωγράφο και performance artist. Όταν η δεύτερη πεθαίνει, η πρώτη αγωνίζεται να νικήσει την ελληνική γραφειοκρατία, ζητώντας να παραλάβει τη σορό της αγαπημένης της συντρόφου.