FreeCinema

Follow us

MISSING (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Μέρικ, Νικ Τζόνσον
  • ΚΑΣΤ: Στορμ Ριντ, Χοακίμ ντε Αλμέιντα, Νία Λονγκ, Κεν Λιούνγκ, Έιμι Λάντεκερ, Μέγκαν Σούρι, Ντάνιελ Χένεϊ, Τιμ Γκρίφιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Όταν η μητέρα της δεν επιστρέφει ποτέ από ρομαντικό ταξίδι αναψυχής στην Κολομβία μετά του νέου της (και μάλλον σοβαρού) αισθήματος, η Τζουν χρησιμοποιεί κάθε τεχνολογικό μέσο, από ηλεκτρονικό υπολογιστή μέχρι κινητό τηλέφωνο και κάμερες ασφαλείας, για να εντοπίσει τα ίχνη της, ελπίζοντας πως δεν της έχει συμβεί κάτι κακό.

Τα έχω ξαναπεί (και γράψει) το 2018, όταν η SONY μας «υποχρέωνε» να παρακολουθήσουμε ακόμη μια ταινία… οθόνης υπολογιστή, με παρόμοιο θέμα. Σ’ εκείνο το «Searching», ένας πατέρας βρισκόταν σε απόγνωση ανακαλύπτοντας πως η 16χρονη κόρη του έχει εξαφανιστεί και χρησιμοποιούσε το laptop της για να βρει τα ίχνη της. Μία από τα ίδια και σε τούτο το «Missing», με τη διαφορά ότι εδώ η κόρη ψάχνει τη χαμένη μάνα της και χρησιμοποιεί οποιαδήποτε… online μέθοδο για ν’ ανακαλύψει τι συμβαίνει, καθώς οι Αρχές δεν δείχνουν και τόσο συνεργάσιμες ή αποτελεσματικές.

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί ένας θεατής που πηγαίνει σινεμά πρέπει να υποστεί ένα «θέαμα» το οποίο παρουσιάζει τα πάντα μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή, καθώς η έφηβη Τζουν λειτουργεί σαν άλλος… Σέρλοκ Χολμς (φευ!) και «χακάρει» κάθε account της εξαφανισμένης μητέρας της ή «κατεβάζει» το WhatsApp για να μιλήσει με Κολομβία. Ξαφνικά, καθώς αμέτρητα «παράθυρα» ανοίγουν μπροστά στα μάτια σου για να σε ξεγελάσουν οπτικά (και δραματικά), θυμάσαι εποχές στις οποίες τα software έκαναν updates… ωρών, διότι ο φιλμικός ρυθμός κινείται σαν χελώνα!

Το σενάριο περνάει από δεκαπέντε κύματα «ανατροπών», προσπαθώντας να μανιπιουλάρει τη σκέψη του θεατή (και εκείνη της Τζουν), που διερευνά πιθανές εξηγήσεις δολοπλόκων σχεδίων… ακραίας απιθανότητας. Είναι μια πλεκτάνη που έστησε ο καινούργιος γκόμενος της μάνας της, για να της φάει λεφτά; Είναι ένα «σκηνοθετημένο» ταξίδι μιας… ηθοποιού που νόμιζε ότι παίζει σε reality και η μάνα της δεν έφυγε ποτέ από το Λος Άντζελες; Έπεσε το ζευγάρι θύμα απαγωγής για λύτρα στην Κολομβία; Υπάρχει πιθανότητα η εξαφανισμένη να έκρυβε από παλιά μια εντελώς άλλη ταυτότητα; Γιατί δεν ρωτούσε τη… Siri από τη αρχή; Το πιθανότερο είναι να ήξερε την απάντηση και να γλιτώναμε τούτο τον πονοκέφαλο δύο (γιατί;) ωρών!

Η τελευταία ανατροπή της ανατροπής πάνω στην ανατροπή, αν και αψηφά κάθε λογική σκέψη, ίσως θα μπορούσε να δώσει ένα πιο υποφερτό στη θέαση θρίλερ (ναι, ακόμα και μ’ αυτό το φινάλε), αν γυριζόταν με παραδοσιακό τρόπο που θα μας επέτρεπε να παρακολουθούμε κάθε στιγμή της δράσης σε… full screen! Αντ’ αυτού, εδώ είναι σαν να έχει πατήσει Like ο Μανώλης Σφακιανάκης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα δεκαεξάχρονο (το πολύ) μπορεί να σπάσει πλάκα βλέποντάς το σ’ ένα tablet, κάνοντας και άλλα πράγματα ταυτόχρονα (κλασικά). Ούτως ή άλλως, το έργο μοιάζει με… multitasking από μόνο του!


MORE REVIEWS

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ 4

Όταν πυροκροτητές πυρηνικών κεφαλών πέφτουν στα χέρια αδίστακτου εμπόρου όπλων, ο Μπάρνεϊ Ρος συγκεντρώνει (ξανά μανά…) την ομάδα του για να προλάβει ακόμα κι έναν Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο! Η σκιά άγνωστου «φίλου» απ’ τα παλιά, όμως, πέφτει βαριά πάνω από τη νέα του αποστολή.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

Απελπισμένη από την (εξαιτίας ατυχήματος) κωματώδη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο δωδεκάχρονος γιος της, πεισματάρα μητέρα παίρνει το βιβλίο επιθυμιών του ανά χείρας και ξεκινά ύστατο σερί πραγματοποίησης των ευχών του, μήπως και το «μεταφυσικό» του πράγματος την κάνει να τον σφίξει ξανά στην αγκαλιά της, ολοζώντανο.

ΝΕΥΡΙΚΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ

Όταν ο Άλβι Σίνγκερ ερωτεύθηκε την Άννι Χολ.

ΚΑΡΜΕΝ

Στην πρώτη του νυχτερινή βάρδια δίπλα σε μια ρατσιστική ομάδα συνοριοφυλάκων που «χτενίζουν» την περιοχή της μεξικανικής ερήμου για να εντοπίσουν παράνομους μετανάστες, ο Έινταν σκοτώνει έναν δικό του ώστε να προστατεύσει τη ζωή της νεαρής Κάρμεν και αποφασίζει να την ακολουθήσει στον δρόμο της φυγής, με απώτερη επιδίωξη να φτάσουν στο Λος Άντζελες.

ΜΑΒΚΑ: ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Η Μάβκα είναι μια Ψυχή του Δάσους και η πρόσφατα επιλεγμένη Φύλακάς του. Η κύρια αποστολή της είναι να προστατεύσει το Δάσος και την ιερή Καρδιά του (την ίδια την Πηγή της Ζωής) από οποιαδήποτε επίθεση ή εισβολή. Ο Λούκας είναι ένα γνήσιο χωριατόπαιδο, με μεγάλη αγάπη για τη μουσική, που διοχετεύει το ταλέντο του σ’ ένα ξύλινο φλάουτο, δημιουργώντας κάτι μοναδικό: τη συνάντηση και τον έρωτά του με τη Μάβκα. Από την αρχή, η σχέση τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά τα εμπόδια γίνονται ακόμη μεγαλύτερα όταν καταφθάνει η φιλήδονη Κιλίνα, υποσχόμενη στους χωρικούς όλα τα πλούτη της βιομηχανικής προόδου που φέρνει από τα ξένα.