FreeCinema

Follow us

MISSING (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Μέρικ, Νικ Τζόνσον
  • ΚΑΣΤ: Στορμ Ριντ, Χοακίμ ντε Αλμέιντα, Νία Λονγκ, Κεν Λιούνγκ, Έιμι Λάντεκερ, Μέγκαν Σούρι, Ντάνιελ Χένεϊ, Τιμ Γκρίφιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Όταν η μητέρα της δεν επιστρέφει ποτέ από ρομαντικό ταξίδι αναψυχής στην Κολομβία μετά του νέου της (και μάλλον σοβαρού) αισθήματος, η Τζουν χρησιμοποιεί κάθε τεχνολογικό μέσο, από ηλεκτρονικό υπολογιστή μέχρι κινητό τηλέφωνο και κάμερες ασφαλείας, για να εντοπίσει τα ίχνη της, ελπίζοντας πως δεν της έχει συμβεί κάτι κακό.

Τα έχω ξαναπεί (και γράψει) το 2018, όταν η SONY μας «υποχρέωνε» να παρακολουθήσουμε ακόμη μια ταινία… οθόνης υπολογιστή, με παρόμοιο θέμα. Σ’ εκείνο το «Searching», ένας πατέρας βρισκόταν σε απόγνωση ανακαλύπτοντας πως η 16χρονη κόρη του έχει εξαφανιστεί και χρησιμοποιούσε το laptop της για να βρει τα ίχνη της. Μία από τα ίδια και σε τούτο το «Missing», με τη διαφορά ότι εδώ η κόρη ψάχνει τη χαμένη μάνα της και χρησιμοποιεί οποιαδήποτε… online μέθοδο για ν’ ανακαλύψει τι συμβαίνει, καθώς οι Αρχές δεν δείχνουν και τόσο συνεργάσιμες ή αποτελεσματικές.

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί ένας θεατής που πηγαίνει σινεμά πρέπει να υποστεί ένα «θέαμα» το οποίο παρουσιάζει τα πάντα μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή, καθώς η έφηβη Τζουν λειτουργεί σαν άλλος… Σέρλοκ Χολμς (φευ!) και «χακάρει» κάθε account της εξαφανισμένης μητέρας της ή «κατεβάζει» το WhatsApp για να μιλήσει με Κολομβία. Ξαφνικά, καθώς αμέτρητα «παράθυρα» ανοίγουν μπροστά στα μάτια σου για να σε ξεγελάσουν οπτικά (και δραματικά), θυμάσαι εποχές στις οποίες τα software έκαναν updates… ωρών, διότι ο φιλμικός ρυθμός κινείται σαν χελώνα!

Το σενάριο περνάει από δεκαπέντε κύματα «ανατροπών», προσπαθώντας να μανιπιουλάρει τη σκέψη του θεατή (και εκείνη της Τζουν), που διερευνά πιθανές εξηγήσεις δολοπλόκων σχεδίων… ακραίας απιθανότητας. Είναι μια πλεκτάνη που έστησε ο καινούργιος γκόμενος της μάνας της, για να της φάει λεφτά; Είναι ένα «σκηνοθετημένο» ταξίδι μιας… ηθοποιού που νόμιζε ότι παίζει σε reality και η μάνα της δεν έφυγε ποτέ από το Λος Άντζελες; Έπεσε το ζευγάρι θύμα απαγωγής για λύτρα στην Κολομβία; Υπάρχει πιθανότητα η εξαφανισμένη να έκρυβε από παλιά μια εντελώς άλλη ταυτότητα; Γιατί δεν ρωτούσε τη… Siri από τη αρχή; Το πιθανότερο είναι να ήξερε την απάντηση και να γλιτώναμε τούτο τον πονοκέφαλο δύο (γιατί;) ωρών!

Η τελευταία ανατροπή της ανατροπής πάνω στην ανατροπή, αν και αψηφά κάθε λογική σκέψη, ίσως θα μπορούσε να δώσει ένα πιο υποφερτό στη θέαση θρίλερ (ναι, ακόμα και μ’ αυτό το φινάλε), αν γυριζόταν με παραδοσιακό τρόπο που θα μας επέτρεπε να παρακολουθούμε κάθε στιγμή της δράσης σε… full screen! Αντ’ αυτού, εδώ είναι σαν να έχει πατήσει Like ο Μανώλης Σφακιανάκης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα δεκαεξάχρονο (το πολύ) μπορεί να σπάσει πλάκα βλέποντάς το σ’ ένα tablet, κάνοντας και άλλα πράγματα ταυτόχρονα (κλασικά). Ούτως ή άλλως, το έργο μοιάζει με… multitasking από μόνο του!


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ

Στο Δουργούτι του ’50, ένας φτωχοδιάβολος και η παρέα του υποκύπτουν στο να μεταφέρουν παράνομο φορτίο για λογαριασμό συμμορίας, μπας κι ο πρώτος καταφέρει και ξεχρεώσει το φορτηγό του, που αντιστοιχεί με όλο του το βιός.