FreeCinema

Follow us

MISSING (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Γουίλ Μέρικ, Νικ Τζόνσον
  • ΚΑΣΤ: Στορμ Ριντ, Χοακίμ ντε Αλμέιντα, Νία Λονγκ, Κεν Λιούνγκ, Έιμι Λάντεκερ, Μέγκαν Σούρι, Ντάνιελ Χένεϊ, Τιμ Γκρίφιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Όταν η μητέρα της δεν επιστρέφει ποτέ από ρομαντικό ταξίδι αναψυχής στην Κολομβία μετά του νέου της (και μάλλον σοβαρού) αισθήματος, η Τζουν χρησιμοποιεί κάθε τεχνολογικό μέσο, από ηλεκτρονικό υπολογιστή μέχρι κινητό τηλέφωνο και κάμερες ασφαλείας, για να εντοπίσει τα ίχνη της, ελπίζοντας πως δεν της έχει συμβεί κάτι κακό.

Τα έχω ξαναπεί (και γράψει) το 2018, όταν η SONY μας «υποχρέωνε» να παρακολουθήσουμε ακόμη μια ταινία… οθόνης υπολογιστή, με παρόμοιο θέμα. Σ’ εκείνο το «Searching», ένας πατέρας βρισκόταν σε απόγνωση ανακαλύπτοντας πως η 16χρονη κόρη του έχει εξαφανιστεί και χρησιμοποιούσε το laptop της για να βρει τα ίχνη της. Μία από τα ίδια και σε τούτο το «Missing», με τη διαφορά ότι εδώ η κόρη ψάχνει τη χαμένη μάνα της και χρησιμοποιεί οποιαδήποτε… online μέθοδο για ν’ ανακαλύψει τι συμβαίνει, καθώς οι Αρχές δεν δείχνουν και τόσο συνεργάσιμες ή αποτελεσματικές.

Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί ένας θεατής που πηγαίνει σινεμά πρέπει να υποστεί ένα «θέαμα» το οποίο παρουσιάζει τα πάντα μέσω της οθόνης ενός υπολογιστή, καθώς η έφηβη Τζουν λειτουργεί σαν άλλος… Σέρλοκ Χολμς (φευ!) και «χακάρει» κάθε account της εξαφανισμένης μητέρας της ή «κατεβάζει» το WhatsApp για να μιλήσει με Κολομβία. Ξαφνικά, καθώς αμέτρητα «παράθυρα» ανοίγουν μπροστά στα μάτια σου για να σε ξεγελάσουν οπτικά (και δραματικά), θυμάσαι εποχές στις οποίες τα software έκαναν updates… ωρών, διότι ο φιλμικός ρυθμός κινείται σαν χελώνα!

Το σενάριο περνάει από δεκαπέντε κύματα «ανατροπών», προσπαθώντας να μανιπιουλάρει τη σκέψη του θεατή (και εκείνη της Τζουν), που διερευνά πιθανές εξηγήσεις δολοπλόκων σχεδίων… ακραίας απιθανότητας. Είναι μια πλεκτάνη που έστησε ο καινούργιος γκόμενος της μάνας της, για να της φάει λεφτά; Είναι ένα «σκηνοθετημένο» ταξίδι μιας… ηθοποιού που νόμιζε ότι παίζει σε reality και η μάνα της δεν έφυγε ποτέ από το Λος Άντζελες; Έπεσε το ζευγάρι θύμα απαγωγής για λύτρα στην Κολομβία; Υπάρχει πιθανότητα η εξαφανισμένη να έκρυβε από παλιά μια εντελώς άλλη ταυτότητα; Γιατί δεν ρωτούσε τη… Siri από τη αρχή; Το πιθανότερο είναι να ήξερε την απάντηση και να γλιτώναμε τούτο τον πονοκέφαλο δύο (γιατί;) ωρών!

Η τελευταία ανατροπή της ανατροπής πάνω στην ανατροπή, αν και αψηφά κάθε λογική σκέψη, ίσως θα μπορούσε να δώσει ένα πιο υποφερτό στη θέαση θρίλερ (ναι, ακόμα και μ’ αυτό το φινάλε), αν γυριζόταν με παραδοσιακό τρόπο που θα μας επέτρεπε να παρακολουθούμε κάθε στιγμή της δράσης σε… full screen! Αντ’ αυτού, εδώ είναι σαν να έχει πατήσει Like ο Μανώλης Σφακιανάκης.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ένα δεκαεξάχρονο (το πολύ) μπορεί να σπάσει πλάκα βλέποντάς το σ’ ένα tablet, κάνοντας και άλλα πράγματα ταυτόχρονα (κλασικά). Ούτως ή άλλως, το έργο μοιάζει με… multitasking από μόνο του!


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.