FreeCinema

Follow us

ΞΕΚΟΥΡΑΣΟΥ (2022)

(BED REST)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λόρι Έβανς Τέιλορ
  • ΚΑΣΤ: Μελίσα Μπαρέρα, Γκάι Μπερνέτ, Ίντι Ινκσέτερ, Κρίστεν Σαβάτζκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Νεαρή έγκυος γυναίκα μετακομίζει μετά του συζύγου της στη νέα τους κατοικία, εν μέσω ανακαίνισης. Το ειδυλλιακό και αρκετά απομονωμένο σπιτικό τους, όμως, προκύπτει… στοιχειωμένο.

Παραγωγός, ηθοποιός και σεναριογράφος, η Λόρι Έβανς Τέιλορ υπογράφει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με ταινία που… θα ήθελε να είναι τρόμου. Τα έχω ξαναπεί. Δεν δίνεις σε γυναίκα να σκηνοθετήσει έργο του συγκεκριμένου genre! Μονάχα τρεις τα έχουν καταφέρει ουσιαστικά, εδώ και πολλές δεκαετίες: η Κάθριν Μπίγκελοου με την «Άγρια Νύχτα» (1987), η Τζένιφερ Κεντ με το «The Babadook» (2014) και η Ζουλιά Ντικουρνό με το «Raw» (2017). «Λαιμητόμος» το πράμα, όχι αστεία…

Αρχικά, ένας οποιοσδήποτε γνώστης, με το που θα δει το σπίτι, θα αναφωνήσει… «The Amityville Horror» (1979)! Δεν το πάει ακριβώς εκεί το «Ξεκουράσου», αλλά δεν απέχει και πολύ. Διότι το «στοιχειό» υπάρχει κι εδώ, απλά… σπαταλάει αρκετή ώρα μέχρι να φανερωθεί η πραγματική του μορφή και ο σκοπός του. Η έγκυος Τζούλι, ακόμα ψυχολογικά τραυματισμένη από την απώλεια ενός γιου που απεβίωσε πάνω στη γέννα προ ετών, αρχίζει να βλέπει μια μυστηριώδη παιδική παρουσία στο νέο της σπίτι, παθαίνει ένα μικροατύχημα που με ιατρική σύσταση την υποχρεώνει να μη σηκώνεται από το κρεβάτι της και το «φαντασματάκι» που την ταλαιπωρεί όχι… σόι της δεν είναι, αλλά έχει και τη δική του μάνα!

Το μέγα πρόβλημα του φιλμ εντοπίζεται στην καταμέτρηση των ημερών του (ομώνυμου) «Bed Rest», με τις μέρες να περνούν και να περνούν και να περνούν… δίχως τελειωμό και την οποιαδήποτε δράση, πέραν κάποιων «εκλάμψεων» από περάσματα του παιδιού – φάντασμα, τα οποία ούτε καν ένα έντονο «μπου!» της προκοπής δεν επιτυγχάνουν! Για σχεδόν μια ολόκληρη ώρα συμβαίνει αυτό! Έτσι, ο αληθινός τρόμος που μας προσφέρει η Τέιλορ το πόσο φιλμικό χρόνο έχει «σκοτώσει», ώσπου ν’ αποφασίσει και να το γυρίσει προς τον τρόμο. Αμ δε!

Η κατακλείδα του έργου ρέπει περισσότερο προς το… μητρικό δράμα, με την Τζούλι να αισθάνεται πως το «σπίτι» θέλει να της πάρει το μωρό, με το που το φέρει στη ζωή κακήν-κακώς. Κάπου εκεί ξεκινά και το εντελώς ξεχασμένο και παραμελημένο body count (επιτέλους!), για να καταλήξουμε σε σεκάνς όπου αντί για ανατριχίλες τρόμου, περισσότερες είναι οι πιθανότητες… να κλάψουν μανούλες! Η σεναριακή ανατροπή του τέλους δεν είναι απαραίτητα κακή, αλλά η Τέιλορ θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει να παίζει με τα στοιχεία της συγκεκριμένης υποπλοκής αρκετά νωρίτερα, ώστε να στρώσει το απαιτούμενο σασπένς, το οποίο δεν αρκεί (στις δόσεις του φινάλε) για ν’ «αναστήσει»… τους κοιμισμένους θεατές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πάτε σ’ ένα DVD club (μακάβριο «αστείο»), αναζητάτε το γαμάτο «À l’Intérieur» («Μέσα μου» είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, δυστυχώς δίχως κινηματογραφική διανομή) του 2007 και βλέπετε τι θα πει ταινία τρόμου με έγκυο. Αν βρίσκεστε… σε ενδιαφέρουσα, βέβαια, ούτε κι αυτό το φιάσκο τολμάτε να παρακολουθήσετε!


MORE REVIEWS

STRANGE DARLING

Σ’ αυτό το one-night stand υπάρχει σίγουρα ένας… serial killer! Αλλά ας… μην πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους!

ΜΙΚΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΕΡΩΤΑ

Ο 19χρονος ορφανός Τόμεκ παρακολουθεί εμμονικά μέσα από ένα τηλεσκόπιο τη Μάγκντα, μία μεγαλύτερή του σε ηλικία γυναίκα που κατοικεί στο απέναντι διαμέρισμα. Παράλληλα, εκμεταλλευόμενος τη θέση του στο Ταχυδρομείο, οργανώνει συναντήσεις μαζί της, στέλνοντάς της ψεύτικες ειδοποιήσεις. Όταν ομολογεί τις πράξεις του και δηλώνει την αγάπη του, η Μάγκντα αντιμετωπίζει κυνικά τον έρωτά του, οδηγώντας τον σε μία καθοριστική απόφαση.

Ο ΚΟΜΗΣ ΜΟΝΤΕ ΚΡΙΣΤΟ

Προδομένος από τους φίλους του, ο Εντμόντ Νταντές συλλαμβάνεται ανήμερα του γάμου του, υπομένοντας άδικη φυλάκιση δεκατεσσάρων ετών. Όταν καταφέρνει ν’ αποδράσει, υιοθετεί το όνομα και τα πλούτη του μυστηριώδους Κόμη του Μόντε Κρίστο, απεργαζόμενος την τέλεια εκδίκηση.

ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΚΟΛΝΤΜΑΝ

Γαλλία, 1976. Ο αριστερός ακτιβιστής Πιερ Γκολντμάν, έπειτα από πενταετή εγκλεισμό στη φυλακή, δικάζεται για δεύτερη φορά, κατηγορούμενος για υποθέσεις ένοπλων ληστειών και δολοφονιών. Έχει αποδεχθεί την πρώτη κατηγορία, όμως, αρνείται σθεναρά τη δεύτερη. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ

Στο Δουργούτι του ’50, ένας φτωχοδιάβολος και η παρέα του υποκύπτουν στο να μεταφέρουν παράνομο φορτίο για λογαριασμό συμμορίας, μπας κι ο πρώτος καταφέρει και ξεχρεώσει το φορτηγό του, που αντιστοιχεί με όλο του το βιός.