FreeCinema

Follow us

ΞΕΚΟΥΡΑΣΟΥ (2022)

(BED REST)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματικό Θρίλερ Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Λόρι Έβανς Τέιλορ
  • ΚΑΣΤ: Μελίσα Μπαρέρα, Γκάι Μπερνέτ, Ίντι Ινκσέτερ, Κρίστεν Σαβάτζκι
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 90'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Νεαρή έγκυος γυναίκα μετακομίζει μετά του συζύγου της στη νέα τους κατοικία, εν μέσω ανακαίνισης. Το ειδυλλιακό και αρκετά απομονωμένο σπιτικό τους, όμως, προκύπτει… στοιχειωμένο.

Παραγωγός, ηθοποιός και σεναριογράφος, η Λόρι Έβανς Τέιλορ υπογράφει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με ταινία που… θα ήθελε να είναι τρόμου. Τα έχω ξαναπεί. Δεν δίνεις σε γυναίκα να σκηνοθετήσει έργο του συγκεκριμένου genre! Μονάχα τρεις τα έχουν καταφέρει ουσιαστικά, εδώ και πολλές δεκαετίες: η Κάθριν Μπίγκελοου με την «Άγρια Νύχτα» (1987), η Τζένιφερ Κεντ με το «The Babadook» (2014) και η Ζουλιά Ντικουρνό με το «Raw» (2017). «Λαιμητόμος» το πράμα, όχι αστεία…

Αρχικά, ένας οποιοσδήποτε γνώστης, με το που θα δει το σπίτι, θα αναφωνήσει… «The Amityville Horror» (1979)! Δεν το πάει ακριβώς εκεί το «Ξεκουράσου», αλλά δεν απέχει και πολύ. Διότι το «στοιχειό» υπάρχει κι εδώ, απλά… σπαταλάει αρκετή ώρα μέχρι να φανερωθεί η πραγματική του μορφή και ο σκοπός του. Η έγκυος Τζούλι, ακόμα ψυχολογικά τραυματισμένη από την απώλεια ενός γιου που απεβίωσε πάνω στη γέννα προ ετών, αρχίζει να βλέπει μια μυστηριώδη παιδική παρουσία στο νέο της σπίτι, παθαίνει ένα μικροατύχημα που με ιατρική σύσταση την υποχρεώνει να μη σηκώνεται από το κρεβάτι της και το «φαντασματάκι» που την ταλαιπωρεί όχι… σόι της δεν είναι, αλλά έχει και τη δική του μάνα!

Το μέγα πρόβλημα του φιλμ εντοπίζεται στην καταμέτρηση των ημερών του (ομώνυμου) «Bed Rest», με τις μέρες να περνούν και να περνούν και να περνούν… δίχως τελειωμό και την οποιαδήποτε δράση, πέραν κάποιων «εκλάμψεων» από περάσματα του παιδιού – φάντασμα, τα οποία ούτε καν ένα έντονο «μπου!» της προκοπής δεν επιτυγχάνουν! Για σχεδόν μια ολόκληρη ώρα συμβαίνει αυτό! Έτσι, ο αληθινός τρόμος που μας προσφέρει η Τέιλορ το πόσο φιλμικό χρόνο έχει «σκοτώσει», ώσπου ν’ αποφασίσει και να το γυρίσει προς τον τρόμο. Αμ δε!

Η κατακλείδα του έργου ρέπει περισσότερο προς το… μητρικό δράμα, με την Τζούλι να αισθάνεται πως το «σπίτι» θέλει να της πάρει το μωρό, με το που το φέρει στη ζωή κακήν-κακώς. Κάπου εκεί ξεκινά και το εντελώς ξεχασμένο και παραμελημένο body count (επιτέλους!), για να καταλήξουμε σε σεκάνς όπου αντί για ανατριχίλες τρόμου, περισσότερες είναι οι πιθανότητες… να κλάψουν μανούλες! Η σεναριακή ανατροπή του τέλους δεν είναι απαραίτητα κακή, αλλά η Τέιλορ θα μπορούσε να είχε ξεκινήσει να παίζει με τα στοιχεία της συγκεκριμένης υποπλοκής αρκετά νωρίτερα, ώστε να στρώσει το απαιτούμενο σασπένς, το οποίο δεν αρκεί (στις δόσεις του φινάλε) για ν’ «αναστήσει»… τους κοιμισμένους θεατές.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Πάτε σ’ ένα DVD club (μακάβριο «αστείο»), αναζητάτε το γαμάτο «À l’Intérieur» («Μέσα μου» είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, δυστυχώς δίχως κινηματογραφική διανομή) του 2007 και βλέπετε τι θα πει ταινία τρόμου με έγκυο. Αν βρίσκεστε… σε ενδιαφέρουσα, βέβαια, ούτε κι αυτό το φιάσκο τολμάτε να παρακολουθήσετε!


MORE REVIEWS

ΟΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΟΙ 4

Όταν πυροκροτητές πυρηνικών κεφαλών πέφτουν στα χέρια αδίστακτου εμπόρου όπλων, ο Μπάρνεϊ Ρος συγκεντρώνει (ξανά μανά…) την ομάδα του για να προλάβει ακόμα κι έναν Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο! Η σκιά άγνωστου «φίλου» απ’ τα παλιά, όμως, πέφτει βαριά πάνω από τη νέα του αποστολή.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ

Απελπισμένη από την (εξαιτίας ατυχήματος) κωματώδη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο δωδεκάχρονος γιος της, πεισματάρα μητέρα παίρνει το βιβλίο επιθυμιών του ανά χείρας και ξεκινά ύστατο σερί πραγματοποίησης των ευχών του, μήπως και το «μεταφυσικό» του πράγματος την κάνει να τον σφίξει ξανά στην αγκαλιά της, ολοζώντανο.

ΝΕΥΡΙΚΟΣ ΕΡΑΣΤΗΣ

Όταν ο Άλβι Σίνγκερ ερωτεύθηκε την Άννι Χολ.

ΚΑΡΜΕΝ

Στην πρώτη του νυχτερινή βάρδια δίπλα σε μια ρατσιστική ομάδα συνοριοφυλάκων που «χτενίζουν» την περιοχή της μεξικανικής ερήμου για να εντοπίσουν παράνομους μετανάστες, ο Έινταν σκοτώνει έναν δικό του ώστε να προστατεύσει τη ζωή της νεαρής Κάρμεν και αποφασίζει να την ακολουθήσει στον δρόμο της φυγής, με απώτερη επιδίωξη να φτάσουν στο Λος Άντζελες.

ΜΑΒΚΑ: ΤΟ ΞΩΤΙΚΟ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Η Μάβκα είναι μια Ψυχή του Δάσους και η πρόσφατα επιλεγμένη Φύλακάς του. Η κύρια αποστολή της είναι να προστατεύσει το Δάσος και την ιερή Καρδιά του (την ίδια την Πηγή της Ζωής) από οποιαδήποτε επίθεση ή εισβολή. Ο Λούκας είναι ένα γνήσιο χωριατόπαιδο, με μεγάλη αγάπη για τη μουσική, που διοχετεύει το ταλέντο του σ’ ένα ξύλινο φλάουτο, δημιουργώντας κάτι μοναδικό: τη συνάντηση και τον έρωτά του με τη Μάβκα. Από την αρχή, η σχέση τους αντιμετωπίζει δυσκολίες, αλλά τα εμπόδια γίνονται ακόμη μεγαλύτερα όταν καταφθάνει η φιλήδονη Κιλίνα, υποσχόμενη στους χωρικούς όλα τα πλούτη της βιομηχανικής προόδου που φέρνει από τα ξένα.