FreeCinema

Follow us
14.1118:00

Ελληνικό box-office: «Wakanda»… δικαίως!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel του «Black Panther» ήταν μονόδρομος για το κοινού που αναζητούσε κάτι το ψυχαγωγικό στα σινεμά και η επιτυχία του ήταν τίμια υπόθεση.

Παρά το γεγονός ότι μονάχα μία από τις νέες ταινίες της εβδομάδας έλαμψε (έχοντας το μεγάλο μερίδιο ποσοστού της τάξης του 58% ολόδικό της στο top 10!), η επιτυχία της κατάφερε ν’ ανεβάσει λίγο (+13%) και το σύνολο της αγοράς, καθώς στο τετραήμερο που μας πέρασε κόπηκαν 86.565 εισιτήρια. Όσο για το σουξέ του προηγούμενου τετραημέρου, το anime «One Piece Film: Red», τα νούμερα αγνοούνται… εδώ και περισσότερες μέρες, καθώς δεν κοινοποιήθηκε ποτέ διορθωτικό για το άνοιγμά του (που ήταν λειψό, έτσι κι αλλιώς) και από την περασμένη Δευτέρα «εξαφανίστηκε» κάθε είδους ενημέρωση για την πορεία του στη χώρα μας. Ακούω, όμως, ότι η πτώση του σε προσέλευση ήταν ραγδαία, οπότε το άνωθεν σύνολο δεν θα άλλαζε ιδιαίτερα.

Προφανέστατα, το «Black Panther: Wakanda Forever» έκανε ντεμπούτο στο #1, κόβοντας 48.539 εισιτήρια (από 164 οθόνες). Σε σύγκριση με την πρώτη ταινία του 2018, η απήχηση ήταν σχετικά παρόμοια. Το «Black Panther» είχε ανοίξει πάνω στο πενθήμερο της Καθαράς Δευτέρας των τελών εκείνου του Φλεβάρη, με 41.104 εισιτήρια, από 114 οθόνες (49.022 μαζί με την αργία). Δεν ήταν μία από τις πλέον δημοφιλείς παραγωγές της Marvel στην Ελλάδα (σπανίως τσουλάνε τα έργα με μαύρους εδώ, γνωστό από δεκαετίες το πρόβλημα…), τα σινεμά τότε ήταν λιγότερα και, μάλιστα, μιλάμε για περίοδο προ κορονοϊού. Το sequel ξεκίνησε χωρίς τις συνηθισμένες (για κομιξάδικο τίτλο) υστερίες την Πέμπτη (10.482), έπεσε ελάχιστα την Παρασκευή (9.765), εκτονώθηκε γερά το Σάββατο (17.137) και είχε μια προβλέψιμη χαλάρωση την Κυριακή (11.155). Η Αθήνα μέτρησε συνολικά 21.895 εισιτήρια (από 57 οθόνες). Η ταινία είναι καλή και, ως μονόδρομος στο μεγάλο θέαμα για τις επόμενες μέρες, ίσως δεν πέσει δραματικά σε ποσοστά, έστω στη δεύτερη εβδομάδα της.

Συγκλονιστική η απόσταση του πρώτου από το δεύτερο φιλμ σε εισιτήρια. Το #1 για το 2022 στην Ελλάδα (μέχρι στιγμής), το sequel «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου» (-18%) (φωτό), σκαρφαλώνει από το #6 στο #2 ενώ παίζεται για δέκατη τρίτη εβδομάδα (!), κόβοντας 4.268 εισιτήρια (από 37 οθόνες) και οδηγώντας το σύνολό του στα 324.779. Ακόμη τρείς animated παιδικοί τίτλοι βρέθηκαν σε τούτο το top 10. Στο #3 το sequel «Tad: Η Σμαραγδένια Πλάκα» (-24%) με 4.264 εισιτήρια (από 46 οθόνες) και σύνολο στα 34.814, στο #5 «Η Πριγκίπισσα Αλάνι» (-16%) με 3.776 εισιτήρια (από 48 οθόνες) και σύνολο στα 8.717, και στο #10 το πρωτοεμφανιζόμενο «SamSam» με 1.772 εισιτήρια (από 44 οθόνες).

Στο #4 έπεσε… με φόρα (-58%) το φιάσκο του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ «Άμστερνταμ» (φωτό), με 4.146 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Οι 1.743 έκαναν… το λάθος και πήγαν το σαββατόβραδο. Τα 19.232 που έχει φτάσει σε σύνολο είναι σαφώς πολλά για τέτοιο βασανιστήριο θέασης. Προχωράμε στο #6 με «Το Φως του Διαβόλου» (-51%), με 3.660 εισιτήρια (από 25 οθόνες) και καλύτερη προσέλευση σαββατιάτικα (1.366), τυπικά. Έχει φτάσει τα 53.530. Με την εμφάνιση του «Wakanda Forever», επόμενο ήταν να ισοπεδωθεί (-64%) το επίσης κομιξάδικο «Black Adam», που έπεσε στο #7 κόβοντας 3.116 εισιτήρια (από 18 οθόνες), διανύοντας την τέταρτη εβδομάδα προβολής του. Ικανοποιητικό το σύνολο των 102.128. Έπεσε αρκετά (από τη θέση #8) και το «Χαμογέλα» (-65%), πια (έβδομη εβδομάδα προβολής), με 3.010 εισιτήρια (από 26 οθόνες), αλλά με εντυπωσιακό σύνολο στα 182.967. Αν και γκρεμοτσακίστηκε (-58%), κατάφερε να κρατηθεί στο #9 το ψυχολογικό θρίλερ «Ανώνυμη Κλήση» με τον Μελ Γκίμπσον, κόβοντας 1.998 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Έχει φτάσει τα 9.719.

Ανάμεσα στις υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας που «έκλεισαν» κι έμειναν εκτός πρώτης δεκάδας, θα κάνω μία εξαίρεση αναφοράς στο «Dodo» του Πάνου Χ. Κούτρα, λόγω ελληνικότητας. Βρέθηκε στο #12, κόβοντας 1.155 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Με τα εισιτήρια της Αθήνας από την Πέμπτη (112, από 4 οθόνες), περίμενα να κόψει γύρω στα 1.200. Εκεί που δεν θα πέσω μέσα, είναι στο σύνολο καριέρας, για το οποίο προ πρεμιέρας είχα υπολογίσει να πιάσει τα 5.000 εισιτήρια. Ήμουν αισιόδοξος.