FreeCinema

Follow us
15.0619:30

Ελληνικό box-office: Με διαφορά… μύτης ο «Πινόκιο» στο #1.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα εισιτήρια αυξήθηκαν, αλλά ο κόσμος δείχνει κάπως «μαγκωμένος» από την απουσία δελεαστικών τίτλων. «Πινόκιο» στην κορυφή; Όχι, δεν είναι… ψέμα!

Δεύτερο τετραήμερο με ανοιχτά (μόνο τα θερινά) σινεμά και από τα 12.070 ανεβαίνουμε στα 20.092 εισιτήρια. Κι όμως, το νούμερο αυτό δεν αποτελεί την πιο ουσιαστική κατραπακιά των τελευταίων ημερών για τους κινηματογράφους. Η μεταφορά ημερομηνίας του πιο hot τίτλου του φετινού καλοκαιριού, του «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν, από τις 16 Ιουλίου στις 20 Αυγούστου, πρέπει να έτυχε υποδοχής φωναχτού… «Όχι, ρε γαμώτο!» από την αγορά, καθώς εκεί στήριζαν όλοι τις ελπίδες τους για πραγματικά γερή μπάζα εισιτηρίων. Χωρίς σοβαρό «κράχτη» και με την ημερομηνία εξόδου (30 Ιουλίου) της live action διασκευής της «Mulan» να αμφισβητείται ακόμη, τα θερινά (έστω, αν πιστέψουμε πως οι κλειστές αίθουσες θα λειτουργήσουν από τις αρχές Ιουλίου) θα περιμένουν να δουν «άσπρη μέρα» (η χρήση εισαγωγικών εμπεριέχει σαρκασμό…) μονάχα από «αδειάσματα ραφιών», άκλαυτες γαλλικές κωμωδίες παραγωγής της τελευταίας διετίας (!) και (πάλι καλά) κάμποσες επανεκδόσεις, που (δυστυχώς) χρησιμοποιούνται σαν ένα είδος «μπαλαντέρ» για «τρύπες» στον προγραμματισμό κεντρικών αθηναϊκών σινεμά. Στις περισσότερες από αυτές, τουλάχιστον, η ποιότητα του έργου είναι εξασφαλισμένη. Το όλο «sport», όμως, μοιάζει με «τσόντα», δίχως κάποια λογική ή πολιτική διανομής με σκεπτικό που σέβεται το «προϊόν». Ο καταναλωτής; Ποιος τον λογαριάζει; Ας μπει μέσα να δει… αγιόκλημα και γιασεμί, κι όλα καλά, μωρέ!

Τελικά, με διαφορά… μύτης, ο «Πινόκιο» του Ματέο Γκαρόνε βρέθηκε την κορυφή του ελληνικού box-office για το περασμένο τετραήμερο. Έκοψε 4.787 εισιτήρια (από 24 οθόνες), σχεδόν αποκλειστικά με προβολές που ξεκινούσαν στις 21:00. Χωρίς να μπορεί να προσεγγίσει το παιδικό κοινό (το φιλμ δεν μεταγλωττίστηκε στα ελληνικά) και με περιεχόμενο μάλλον αδιάφορο για τους ενήλικες (πόσω μάλλον σε τούτη την εποχή), τούτη η ιταλική διασκευή του γνωστού παραμυθιού… δίχως ηλικιακό target group, ξεχώρισε κυρίως το σαββατόβραδο (1.899), ενώ κάπως ικανοποιητικά (σε αναλογία) ήταν και τα εισιτήρια της Κυριακής (1.205). Από το σύνολο, τα 4.300 κόπηκαν στην Αττική (από 19 οθόνες)! Μάλλον θα πιάσει ένα πενταψήφιο νούμερο μέχρι το τέλος της καριέρας του. Οριακά πενταψήφιο νούμερο… Όσον αφορά το σουξέ του Γιάννη Οικονομίδη «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς» (φωτό), το φιλμ σημείωσε ελάχιστη πτώση (-15%) στην προσέλευση των θεατών (διατηρεί το δυναμικό word of mouth) και έκοψε ακόμη 4.387 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Εδώ η συντριπτική πλειοψηφία των προβολών ήταν (επίσης) μονές, αλλά λόγω μεγάλης διάρκειας. Με το μέχρι στιγμής σύνολο να βρίσκεται στα 18.729 εισιτήρια, μιλάμε πλέον για την πιο μεγάλη επιτυχία της φιλμογραφίας του Οικονομίδη στα ταμεία (το «Μικρό Ψάρι» είχε κόψει 16.105). Επίσης, δεν έχει ξαναγίνει τα θερινά να κάνουν τέτοια (ή έστω αξιοπρεπή) εισιτήρια με ελληνική ταινία! Προφανώς, το σαββατόβραδο ξεχώρισε (1.578), ενώ από το σύνολο του τετραημέρου η Αττική είχε μερίδιο 3.508 εισιτηρίων (από 14 οθόνες). Και… προς τη δόξα τραβά!

Στο #3 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο «Αβάνα: Η Πόλη των Κατασκόπων» (φωτό), που έδειχνε να έχει κάποια στοιχεία τα οποία αποτελούν «μαγνήτη» για τον μέσο θεατή του θερινού σινεμά: είδος περιπέτειας με crime (και ολίγη από πολιτική) θεματική και μερικά γνωστά ονόματα στο καστ. Έκοψε 3.388 εισιτήρια (από 12 οθόνες), με τεράστια διαφορά το σαββατόβραδο (1.434). Κάπως ικανοποιητικά τα νούμερα, αλλά στο πλαίσιο πτωχής «επιτυχίας» του καλοκαιριού. Στο #4 μπήκε το γαλλικό δράμα «Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλιά σου;», το οποίο κανονικά διανεμήθηκε στις 12 Μαρτίου, την Πέμπτη που ο κορονοϊός… έκλεισε τις χειμερινές αίθουσες σε ολόκληρη τη χώρα. Σε αντίθεση με την ταινία του Οικονομίδη (που εκείνο το βράδυ θα έμπαινε στη δεύτερη εβδομάδα προβολής του), εδώ ελάχιστοι είχαν την αγωνία να δουν στη μεγάλη οθόνη τι ακριβώς συνέβη σε τούτα τα γενέθλια. Το φιλμ έκοψε 2.032 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Τα ταμεία δεν ξεκόλλησαν ποτέ από τετραψήφια σύνολα σε ολόκληρο το τετραήμερο. Το top 5 συμπληρώνει η γαλλική… φλυαρία «Παιχνίδια Ζευγαριών» (-63%), με 1.023 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Έχει φτάσει τα 5.359.

Από το #6 και κάτω περνάμε σε τριψήφια σύνολα εισιτηρίων… Αρχικά, η (μάλλον άκυρη) επανέκδοση της γαλλικής κωμωδίας «Για Όλα Φταίει το Γκαζόν» (φωτό) έκοψε 958 εισιτήρια (από 5 αθηναϊκές οθόνες). Στην καλύτερη περίπτωση, το σαββατόβραδο έπιασε τα 469. Ούτε από απόγνωση δεν οδηγήθηκε σε τούτη την επιλογή το κοινό! New entry στο #7, το ινδικό ρομαντικό δραματάκι του 2018 «Μη με Λες Κύριο» έκοψε 697 εισιτήρια (από 3 οθόνες), ενώ στο #8 το animated «Φύγαμε» απέδειξε πως δεν τσουλάει με τίποτα (-69% η πτώση), κόβοντας 477 εισιτήρια (από 6 οθόνες). 14.075 εισιτήρια είναι τρομερά απογοητευτικό νούμερο συνόλου για παραγωγή των Disney / Pixar! Η δεκάδα κλείνει με δύο τίτλους των χειμερινών που κόβουν κάτι ψιλά ακόμη: το «The Gentlemen» (405 εισιτήρια, από 10 οθόνες, με σύνολο στα 61.105) και «Τζότζο» (351 εισιτήρια, από 4 οθόνες, με σύνολο στα 35.300).

Άγριο… πιστολίδι έπεσε σε ελάχιστα θερινά που έπαιξαν σε πρεμιέρα την περιπέτεια φαντασίας «Bloodshot» με τον Βιν Ντίζελ. Τα 261 εισιτήρια (από 10 οθόνες) του «ανοίγματος» (στο #12) μπορεί και να αποτελούν χαμηλό ρεκόρ για στουντιακό τίτλο στην Ελλάδα! Επειδή πολλοί με ρωτούν συνέχεια για το που βρίσκεται η «Ευτυχία» του Άγγελου Φραντζή (φωτό), μαζί με τα εισιτήρια του περασμένου τετραημέρου έχει φτάσει τα 661.791! Τεράστιας αποδοχής επιτυχία. Κλείνοντας, να επισημάνω το δυσάρεστο ρεζουμέ: σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, η αγορά είναι πεσμένη σε εισιτήρια κατά -45% περίπου. Λίγοι μήνες με κλειστές αίθουσες και η απουσία μαζικών hits κατάφεραν να προκαλέσουν τόση ζημιά!