FreeCinema

Follow us
07.0618:00

Ελληνικό box-office: Ευτυχώς, δεν μείνατε και τόσο… ήσυχοι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ανεβήκαμε σε επίπεδα καλής προσέλευσης περσινού Ιουλίου, αλλά γι’ αυτό χρειάστηκαν και… έντεκα πρεμιέρες ταινιών! Με κανένα πενταψήφιο νούμερο, στην τελική.

Χωρίς να έχει βγει ακόμη μπούσουλας για το τι είναι νόμιμο ή μη σχετικά με τη λειτουργία των θερινών σινεμά (η αλήθεια είναι ότι επικρατεί μια σχετική αναρχία στην πράξη), με τα περισσότερα προγράμματα να βγάζουν μία προβολή κάθε βράδυ (προσθέστε και το εμπόδιο των θέσεων ανά δύο συν τα κενά από αμφότερες πλευρές…) και με τα multiplex ακόμη κλειστά (και κανέναν προγραμματισμό ή ανακοίνωση από το ΥΠΠΟ στον ορίζοντα…), φτάσαμε να μετράμε 42.752 εισιτήρια από το τετραήμερο που μας πέρασε. Δεν είναι αντάξιο των περισσότερων εκ των νέων φιλμ της εβδομάδας το νούμερο, αλλά δίνει αισιοδοξία η διάθεση του κόσμου. Και η ατμόσφαιρα που συναντάς σε πολλούς θερινούς κινηματογράφους είναι εξαιρετική, σε βαθμό του να παρατηρούνται και sold-out (δυστυχώς, διώχνοντας και υποψήφιους θεατές, καθώς πολλά καθίσματα έχουν… «εξολοθρευθεί» λόγω μέτρων). Από την άλλη, έχουν αρχίσει ν’ ανακοινώνονται συναυλίες σε ανοιχτούς χώρους για τα τέλη Ιουνίου, αλλά στο σινεμά… από μακριά και με τη μασκούλα! Σουρεαλισμός. Για να μην αρχίσω τα μαθήματα Σορβόννης…

Στην κορυφή, το… παιδικό προϊόν έδειξε τα δόντια του! Το sequel των animated «Κρουντς» ξεκίνησε με 7.143 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Το έργο έπαιξε μονάχα με ελληνική μεταγλώττιση (προφανώς) και είχε πιο δυναμική προσέλευση στα σινεμά της Αττικής (5.435 εισιτήρια, από 16 οθόνες). Φυσικά, το weekend έδωσε ώθηση, με το σαββατόβραδο να τα σπάει (3.477) και την Κυριακή να υποχωρεί σοβαρά (1.739). Για το είδος αυτό, λοιπόν, βλέπουμε ότι σταθεροποιείται το pattern που δείχνει ότι η οικογένεια πάει σινεμά το Σάββατο και προτιμά να κάνει κάτι άλλο την Κυριακή (αυτό συνήθως λειτουργεί αντίστροφα στους χειμερινούς μήνες). Με δύο νέα animated φιλμ από την ερχόμενη Πέμπτη (το «Tom & Jerry» και την «Ράια»), ο ανταγωνισμός θα αυξηθεί, αλλά παίζει και να δούμε μεγάλη άνοδο των εισιτηρίων, καθώς όλο και περισσότεροι γονείς θα μπουν στην πρόκληση του να συνοδεύσουν τα μικρά τους έξω για μια ψυχαγωγική βραδιά.

Στο #2 ξεκίνησε η «Κρουέλα» της Disney, κόβοντας 5.793 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Συντριπτικά μπροστά η Αττική (4.493 εισιτήρια, από 16 οθόνες). Το φιλμ ξεκίνησε άδοξα την Πέμπτη (834), ανέβηκε ικανοποιητικά την Παρασκευή (1.368), δεν εκτοξεύτηκε το Σάββατο (2.098) και έπεσε λίγο την Κυριακή (1.493). Εντυπωσιακό το σνομπάρισμα των κεντρικών αθηναϊκών θερινών, κάτι που ίσχυσε και για το «Ένα Ήσυχο Μέρος 2» (φωτό), το οποίο ήρθε τρίτο με διαφορά αναπνοής (5.753 εισιτήρια, από 25 οθόνες). Εδώ το μερίδιο της Αττικής ήταν 3.995 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Να σημειωθεί ότι το εξαιρετικό sequel φαντασίας (και απίστευτης αγωνίας) ήταν η μοναδική ταινία του τετραημέρου που έφερνε τετραψήφια νούμερα κάθε μέρα! 1.114 την Πέμπτη, 1.311 την Παρασκευή, 2.088 το Σάββατο και 1.240 την Κυριακή. Το word of mouth είναι πολύ δυνατό και λογικά θα δούμε καλό κράτημα την άλλη εβδομάδα.

Όπως σχολιάσει την προηγούμενη εβδομάδα, η εμφάνιση περισσότερων εναλλακτικών προτάσεων για το adult κοινό θα έριχνε αρκετά την προσέλευση της «Χώρας των Νομάδων» (-48%). 5.213 τα εισιτήρια (από 22 οθόνες), πολύ καλό σαββατόβραδο (1.935) και μέχρι στιγμής σύνολο στα 34.536. Θα το ξαναπώ. Δεν είναι… οσκαρικά νούμερα αυτά, αλλά και το έργο περισσότερο «art-house» το λες, οπότε κάπου ισοφαρίζει η φάση. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η πρεμιέρα του ελληνικού και τόσο feelgood «Ράφτη» (φωτό), ο οποίος άνοιξε με 4.616 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Τα 3.535 προήλθαν από την Αττική (και 18 οθόνες). Εννοείται πως το σαββατόβραδο τα πήγε μια χαρά (2.069). Το έργο διαφημίστηκε αρκούντως, (βασικά) άρεσε σε όσους το παρακολούθησαν, αλλά αυτό το είδος ταινίας αγκομαχάει να προσεγγίσει το mainstream κοινό σήμερα κι εδώ μιλάμε για ένα σοβαρό πρόβλημα της ντόπιας παραγωγής, να βρει μια «γέφυρα» επικοινωνίας με τους θεατές και για τίτλους που δεν είναι καταδικασμένοι να χαθούν στον «κουλτουριάρικο» προγραμματισμό, χωρίς ν’ ανήκουν σε ένα «λαϊκά» εμπορικότατο πλαίσιο. Κάπου πρέπει να υπάρξει και μια μέση οδός. Χαρακτηριστικά, θα θυμίσω ότι ο παρόμοιου target group «Απόστρατος» είχε ανοίξει στα τέλη Φεβρουαρίου πέρσι με 2.230 εισιτήρια (από 8 οθόνες), επίσης σχεδόν αποκλειστικά με μονές προβολές. Do the math και θα καταλάβετε το σκεπτικό μου…

Στο #6 έπεσε το animated «Soul» (-40%), κόβοντας 4.011 εισιτήρια (από 21 οθόνες), με δυνατό (αναλογικά με το τι ζούμε, πάντα…) σαββατόβραδο (1.871). Σύνολο μέχρι στιγμής στα 15.671 εισιτήρια. Θλίψη (κατά βάθος). Το ντεμπούτο των πολυσυζητημένων «Μήλων» (φωτό) βρέθηκε στο #7, με 2.839 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Τα 534 προήλθαν από ένα θερινό της Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά, η πορεία του φιλμ ήταν η εξής: 452 την Πέμπτη, 634 την Παρασκευή, 1037 το Σάββατο και 716 τη Κυριακή. Είμαι περίεργος να δω πως θα συνεχίσει τούτη η ελληνική ταινία… εξωφρενικού buzz παγκοσμίως. Πάντως, επειδή άκουσα και κάτι «εντυπωσιασμένους» περί υψηλού screen average και επιτυχίας του ανοίγματος, το μικρούλι και κάργα ανεξάρτητο «Πρόστιμο» είχε ξεκινήσει προ μερικών εβδομάδων με 2.293 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Ναι. Τι; By the way, το φιλμ του Φωκίωνα Μπόγρη βρέθηκε στο #9, κόβοντας 1,137 εισιτήρια (από 9 οθόνες) και έχει φτάσει τα 8.828. Πολύ τίμιο. Μια θέση πιο πάνω ήταν το ποδαρικό της επανέκδοσης του γκονταρικού «Ζούσε τη Ζωή της» (1.260 εισιτήρια, από 3 αθηναϊκές οθόνες), ενώ κλείνουμε (#diplhs) με το επίσης πρωτοεμφανιζόμενο «Ανάμεσά μας» των αδελφών Νταρντέν, το οποίο πήγε χάλια (978 εισιτήρια από 6 οθόνες).

Συμπληρωματικά και ενημερωτικά, η επανέκδοση της «Ωραίας της Ημέρας» του Λουίς Μπουνιουέλ ξεκίνησε με 849 εισιτήρια (από 3 αθηναϊκές οθόνες), ενώ από το τριπλό «πακέτο» των παλαιότερων ταινιών του Γουόνγκ Καρ Γουάι, μονάχα το «Chungking Express» κινήθηκε κάπως αξιοπρεπώς (660 εισιτήρια από 3 αθηναϊκές οθόνες).