Ελληνικό box-office: «Ιστορίες» αποχής…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι «Ιστορίες Καλοσύνης» διατήρησαν την υπεροχή τους στην κορυφή με ικανοποιητικό ποσοστό πτώσης, δίπλα σ’ ένα μάλλον δυσάρεστο σκηνικό απάθειας και… ευρωεκλογών. Μία από τα ίδια, δηλαδή!
Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε 58.762 εισιτήρια, τώρα ζούμε ένα περίπου déjà vu με 57.267, κοινώς στην ίδια μετριότητα βαλτωμένοι. Και πάλι καλά, μ’ αυτά που διανεμήθηκαν… Χωρίς να υπολογίζω τις ανεβασμένες θερμοκρασίες που τα ΜΜΕ πλασάρουν καταστροφολογικά ή και τις χθεσινές ευρωεκλογές της πανηγυρικής… αποχής! Καθώς η τελευταία λέξη χαρακτηρίζει πολλούς τομείς και πλευρές του δημόσιου βίου, μάλλον δεν θα περάσουμε ένα «θερμό» καλοκαίρι στα ταμεία. Όπου οι «Ιστορίες Καλοσύνης» του Γιώργου Λάνθιμου παρέμειναν στο #1 με μικρή πτώση (της τάξης του -26%), για να κόψουν 15.986 εισιτήρια (από 96 οθόνες). Μπορεί το word of mouth να είναι τρομακτικά αρνητικό (δεν μπορώ να περιγράψω το τι έχω δει και τι έχω ακούσει!), όμως, υπάρχει ένα ποσοστό θεατών που επιθυμούν να έχουν προσωπική άποψη (ο κόσμος να χαλάσει!) και δη… στο σαββατόβραδο (6.039). Εννοείται πως εκτός Αττικής (12.396 εισιτήρια, από 55 οθόνες) βαράνε μύγες. Το φιλμ έχει σύνολο 48.814 εισιτηρίων μετά τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Καθώς θα περάσει η δεύτερη (γκούχου γκούχου) «υποχρεωτική» εβδομάδα προβολής, είναι άξιον απορίας το πόσα σινεμά θα συνεχίσουν να… θυσιάζονται «για την Τέχνη» καλοκαιριάτικα κι αυτό θα καθορίσει το (προβλεπόμενα) μεγάλο drop του τρίτου τετραημέρου.
Στο #2 άνοιξε το sequel «Bad Boys: Ride or Die» (φωτό) με 10.531 εισιτήρια (από 76 οθόνες). Η προηγούμενη ταινία της σειράς είχε ξεκινήσει με 11.878 εισιτήρια (από 45 οθόνες) στα μέσα του Γενάρη του 2020, για να κλείσει την καριέρα της στη σαραντάρα. Δεν προβλέπεται να συμβαίνει και τώρα αυτό… Στο #3, ο animated «Γκάρφιλντ» σημείωσε καλή άνοδο στην προσέλευση (+31%) κι έκοψε 5.930 εισιτήρια (από 76 οθόνες), με ένα αρκετά δυνατό Σάββατο (2.758). Είπαμε, χωρίς αντίπαλο παίζει ο γάτος, γι’ αυτό κι έχει φτάσει τα 68.612 σε σύνολο. Κανονικό σοκ αποτελεί η πτώση της «Furiosa» (-62%, σχεδόν… «όπως Αμερική», όπου η υποχώρηση χτύπησε ένα -60,6%!), με μόλις 4.141 εισιτήρια (από 64 οθόνες)! 21.425 εισιτήρια σε έντεκα μέρες! Τραγωδία ανεξήγητη. Το top 5 συμπληρώνει η προτελευταία ταινία της σειράς Χάρι Πότερ, σε αποκλειστική επανέκδοση των Village Cinemas, στο πλαίσιο των Epic Movie Nights, κόβοντας 3.320 εισιτήρια (από 13 οθόνες). Για κάποιο περίεργο λόγο, εδώ σήκωσε κεφάλι η Πέμπτη (1.111)!
Στο #6 έπεσε (-41%) το αναίμακτο μεταφυσικό θρίλερ «Τα Ταρώ του Θανάτου», κόβοντας 2.620 εισιτήρια (από 33 οθόνες). Σύνολο στα 10.121 μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του, σκέτη πλήξη. Ακολουθεί το πρωτοεμφανιζόμενο «Οι Παρατηρητές» (φωτό), το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ισάνα Νάιτ Σιάμαλαν, το οποίο καταποντίστηκε με 2.142 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Δραματικά κατώτερα από τις επιδόσεις των opening των τελευταίων ταινιών του μπαμπά (6.687 εισιτήρια, από 64 οθόνες, για το «Χτύπος στην Καλύβα» πέρσι και 3.756 εισιτήρια, από 39 οθόνες, για το «Old» το 2021). Πάντως, το έργο δεν ήταν χάλια.
Η κυρίως υπεύθυνη για την υστερία με τις γαλλικές κωμωδίες στα θερινά σινεμά ταινία, το «Θεέ μου, Τι σου κάναμε;» (φωτό), βγήκε σε επετειακή επανέκδοση (the horror!) κι έκοψε 1.793 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Κριστιάν Κλαβιέ, έλα να γυρίσεις ταινία στην Ελλάδα. Ή αγόρασε εξοχικό. Κάτι. Στο #9 συναντάμε την «Τελευταία Συνεδρία του Φρόιντ» (-54%) με 1.624 εισιτήρια (από 21 οθόνες) και αξιοπρεπές σύνολο στα 15.157, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το (με το ζόρι) οικογενειακό «Φανταστικοί Φίλοι» (-43%), που έκοψε 1.589 εισιτήρια (από 39 οθόνες) και μετρά (πτωχό) σύνολο στα 10.226. Οριακά εκτός δεκάδας βρέθηκε η επανέκδοση του «Ghost Dog» του Τζιμ Τζάρμους, με 1.429 εισιτήρια (από 6 οθόνες).