FreeCinema

Follow us

MAY DECEMBER (2023)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τοντ Χέινς
  • ΚΑΣΤ: Νάταλι Πόρτμαν, Τζουλιάν Μουρ, Τσαρλς Μέλτον, Κόρι Μάικλ Σμιθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 117'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Είκοσι χρόνια μετά την καταδίκη της ως sex offender, η Γκρέισι γίνεται στόχος από το… Χόλιγουντ και δέχεται την επίσκεψη μιας star του σινεμά που πρόκειται να την υποδυθεί στο βασισμένο στην ιστορία της βιογραφικό φιλμ.

Με το μπαρδόν για το «γαλλικό», αλλά ακόμη και στο… «αδερφίστικο» camp υπάρχουν όρια! Τα οποία εδώ ξεπερνά άνευ προηγουμένου (και χιουμοριστικής έμπνευσης), παραδίδοντας ένα έργο που μέχρι και ο Τζον Γουότερς (για παράδειγμα) θα ντρεπόταν να υπογράψει! Βέβαια, υπάρχει και ο προφανής κίνδυνος το «May December» να φιγουράρει στη λίστα με τις πιο αγαπημένες του ταινίες για το 2023.

Ελεύθερα (και άναρχα…) βασισμένο σε μία σκανδαλοθηρική υπόθεση που έδωσε άφθονη τροφή στα αμερικανικά tabloids το 1997, το σενάριο του φιλμ παρουσιάζει το πορτρέτο μιας γυναίκας που στο παρελθόν ερωτοτροπούσε με ένα ανήλικο αγόρι, μπήκε φυλακή με το που το θέμα πήρε δημόσιες διαστάσεις, έμεινε έγκυος από το… θύμα της και όταν αποφυλακίστηκε… έκαναν οικογένεια! Από μία άποψη, μοιάζει ο Τοντ Χέινς να θέλει να σπάσει πλάκα με τον θεσμό του γάμου, της οικογένειας, της straight «κανονικότητας» και του ευρύτερου αμερικανικού «ονείρου». Η προσέγγισή του, όμως, ταυτίζεται περισσότερο με την διακωμώδηση, αν και με γραμμή που παραπέμπει σε… telenovela! Στα σοβαρά! Το σκηνοθετικό του ύφος (αν)ισορροπεί αδέξια με το κοινωνικό δράμα, δίπλα σε ερμηνείες τόσο «φωνακλάδικα» υπερβολικές (με μπροστάρη την Τζουλιάν Μουρ, που σε κάποιες στιγμές θυμίζει την «Serial Mom» του Γουότερς!), οι οποίες συνοδεύονται από ένα μουσικό θέμα (παραλλαγή του score του Μισέλ Λεγκράν για τον «Μεσάζοντα» του Τζόζεφ Λόουζι!) ανελέητα σαπουνοπερέ, που προκαλεί το μειδίαμα (αρχικά). Πάντως, η αναφορά στον Γουότερς ταιριάζει και με το κουτί που έρχεται ταχυδρομικά για την Γκρέισι στην αρχή της ταινίας και περιέχει… μια σκατούλα!

Η εμφάνιση της χολιγουντιανής star του «method acting», η οποία θέλει να ψυχολογήσει την ηρωίδα που θα υποδυθεί στο σινεμά, θα ανατρέψει τις σχέσεις του (πιο ώριμου πλέον) ζευγαριού, χωρίς όμως το σενάριο να ενσωματώνει στα δρώμενα κάτι καινούργιο ή δημιουργικό, ένα κάποιο σχόλιο για τη συγγένεια της αληθινής ζωής με την φιλμική αναπαράσταση. Τα πάντα βαράνε στο δόξα πατρί, χωρίς κανέναν σαφή προσανατολισμό, προθέσεις και συμπεράσματα. Ειδικά στο φινάλε, με το set του γυρίσματος της σκηνής της αποπλάνησης (ξανά και ξανά, διότι η Ελίζαμπεθ δεν αισθανόταν ότι μπήκε στον ρόλο), δεν μπόρεσα να κρατήσω τα γέλια μου. Όχι επειδή ήταν αστείο το θέαμα, αλλά επειδή το κακό είχε εκτροχιαστεί πέρα από τα αποδεκτά σύνορα της banalité. Ναι, ο Χέινς το κατάφερε (κι) αυτό!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ούτε στο πλαίσιο του «bad movies we love» δεν λειτουργεί! Και η διάρκειά του κάνει την εμπειρία του «May December» ακόμα πιο ανυπόφορη.


MORE REVIEWS

ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ

Επιχείρηση των Ειδικών Δυνάμεων στις Νότιες Φιλιππίνες, με σκοπό την απελευθέρωση απαχθέντος πράκτορα των αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών, πηγαίνει εντελώς λάθος κι αφήνει πίσω της έναν αρχάριο ελεγκτή μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος αναζητά τρόπο διαφυγής.

ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ

Κατακλυσμιαία βροχή «πνίγει» το Λονδίνο υποχρεώνοντας σε εκκενώσεις και μια απέλπιδα φυγή των κατοίκων προς περιοχές της βρετανικής υπαίθρου οι οποίες αν και δεν έχουν πληγεί, βιώνουν σοβαρά επισιτιστικά προβλήματα. Μ’ ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, μια γυναίκα παλεύει να βρει την ελπίδα για ένα ασφαλές μέλλον.

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ο κύριος Χιραγιάμα ξυπνά νωρίς το πρωί και ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά του. Καθαρίζει δημόσιες τουαλέτες στο Τόκιο. Το ίδιο κάνει και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμ…

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.