FreeCinema

Follow us
30.1123:00

Ελληνικό box-office… της «Πείνας».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η πλειοψηφία των θεατών έκανε… «παιχνίδι» με την «Πείνα». Σημείο των καιρών, έτσι κι αλλιώς…

Η αλήθεια είναι πως το ελληνικό κοινό, εξαρχής, δεν ταυτίστηκε με το franchise του «The Hunger Games». Το πρώτο φιλμ είχε κάνει άνοιγμα 26.574 εισιτηρίων τον Μάρτιο του 2012, με τους διανομείς της ταινίας να τραβάνε τα μαλλιά τους (διότι μιλάμε για αγορασμένο, «ανεξάρτητο» τίτλο), βλέποντας ταυτόχρονα τον πανικό που γινόταν στον υπόλοιπο κόσμο. Το δεύτερο φιλμ, τον Νοέμβρη του 2013, με άνοιγμα 32.566 εισιτηρίων δεν άλλαξε αυτή την απογοητευτική εικόνα, ενώ στο εξωτερικό τα ρεκόρ εισπράξεων αυξάνονταν. Πέρσι, τέτοια εποχή, το τρίτο φιλμ άνοιξε με 45.608 εισιτήρια, αναπτερώνοντας το ηθικό σε κάποιο ποσοστό. Το τελευταίο μέρος της σειράς, λογικά, θα έπρεπε να ήταν ελαφρώς αυξημένο. Ατυχώς, το «Επανάσταση – Μέρος ΙΙ» παρουσίασε μια σχετική (αν και ελάχιστη, ευτυχώς) πτώση, ανοίγοντας στην ελληνική αγορά με 43.444 εισιτήρια (από 79 οθόνες). Είναι το τελευταίο μέρος του όλου franchise, τυγχάνει να είναι και το καλύτερο της σειράς, άρα του άξιζε κάτι καλύτερο. Δική σου δουλειά είναι να το διορθώσεις, γιατί μιλάμε για ψυχαγωγικό προϊόν που και σεβάστηκε τα ομώνυμα βιβλία και εμπεριέχει επίσης ένα πολιτικά επίκαιρο περιεχόμενο το οποίο ρίχνει κάποιες «φιτιλιές» επαναστατικού πνεύματος στο νεαρότερο κοινό.

Spectre

Στη δεύτερη θέση, με μείωση της τάξης του 54% από το περασμένο τετραήμερο, ο Τζέιμς Μποντ και το «Spectre» οδήγησαν ακόμη 39.226 θεατές στα ταμεία (από 88 οθόνες). Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στο υγιέστατο νούμερο των 407.431 εισιτηρίων. Η απάντηση στο αν θα ξεπεράσει τα 579.681 εισιτήρια του «Skyfall» είναι μάλλον εύκολη, πια: δεν θα τα καταφέρει. Και ο λόγος είναι… η εύρεση αιθουσών για να υποστηρίξουν και να συνεχίσουν το φιλμ μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Εάν αυτές βρίσκονταν, οι πτώσεις δεν θα ήταν πραγματικά δραματικές για τον μήνα Δεκέμβριο. Με – ως πιο μαζικής κατανάλωσης παραδείγματα – το «Ουζερί Τσιτσάνης» και το «Ένας Άλλος Κόσμος» προ των πυλών, όμως, ο βραχνάς για τις αίθουσες θα αγριέψει έντονα, προτού εμφανιστεί και ο χριστουγεννιάτικος «Πόλεμος των Άστρων» που έρχεται… «συρρικνωμένος» ανάμεσα σε Χριστόφορο Παπακαλιάτη και τον επερχόμενο «Νοτιά» του Τάσου Μπουλμέτη.

Bridge of Spies

Στην τρίτη θέση άνοιξε η «Γέφυρα των Κατασκόπων» (φωτό) του Στίβεν Σπίλμπεργκ, με 33.544 εισιτήρια (από 65 οθόνες). Ικανοποιητικό απλά το opening και αυτή είναι μια παρατήρηση που κάνω κυρίως εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας του φιλμ. Διαφορετικά… θα γελούσαμε! Οι επόμενες δύο θέσεις του box-office ανήκουν σε γνωστούς animated τίτλους, διατηρώντας σε καλό επίπεδο τις πτώσεις των εισπράξεών τους. Πιο δυνατό το κράτημα (-10%) για το «Ξενοδοχείο για Τέρατα 2» (6.252 εισιτήρια από 52 οθόνες στο έκτο weekend του, με σύνολο στα 153.813), ελαφρώς υψηλότερη η πτώση (-26%) για το «The Peanuts Movie» (5.939 εισιτήρια από 50 οθόνες στο τέταρτο weekend του, με σύνολο στα 54.112).

99 Homes

Η έκτη θέση ανήκει στο arthouse hit του «Γιου του Σαούλ», που αύξησε τις αίθουσές του σε 8 και είδε μια μικρή πτώση (-28%) για να κόψει ακόμη 3.421 εισιτήρια, φτάνοντας τα 18.047 στο σύνολό του και στο τρίτο του weekend. Η φόρα του κόπηκε από την απόπειρα να διευρυνθεί σε ένα κάπως πιο πλατύ κοινό (λανθασμένα). Τα «Τοσοδούλικα», παρά το μετριότατο άνοιγμα του πρώτου τετραημέρου, έδειξαν αντοχή με μόλις 19% πτώση των εισιτηρίων τους, κόβοντας 3.214 (από 42 οθόνες) και φτάνοντας τα 7.787 συνολικά. Στην όγδοη θέση έκαναν το ντεμπούτο τους τα «99 Σπίτια» (φωτό) με 3.085 εισιτήρια (από 14 οθόνες), χωρίς να δηλώνουν κάτι το αξιοσημείωτο και για το εισπρακτικό τους μέλλον…

Chevalier

Η ένατη θέση βρίσκει το πρωτοεμφανιζόμενο «Chevalier» (φωτό) της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη, το οποίο δεν πέτυχε ένα κάποιο crossover με μεγαλύτερη μερίδα θεατών από εκείνη του arthouse κυκλώματος, παρά την πετυχημένη προώθησή του. Αντιθέτως, φάνηκε να μην πείθει κανέναν για τις προθέσεις του, μαρτυρώντας και την επιπλέον ταμειακή αδυναμία του καστ (ή του συνδυασμού του με το όνομα του Σάκη Ρουβά, ο οποίος μπορεί να στάθηκε ως καλός επαγγελματίας για ακόμη μια φορά, αλλά λειτούργησε με τον ακριβώς αντίθετο του επιθυμητού τρόπου ως «μαγνήτης»). Τα 2.517 εισιτήρια (από 8 οθόνες) δεν αποτελούν καλή αρχή. Την πρώτη δεκάδα κλείνει το «Dheepan» του Ζακ Οντιάρ, που μπορεί να τσίμπησε Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, αλλά στο δεύτερο τετραήμερό του στο ελληνικό box-office απώλεσε 48% της εισπρακτικής του δύναμης, για να κόψει 2.284 εισιτήρια (από 9 οθόνες). 8.069 το μάλλον απογοητευτικό (για τη φήμη τού φιλμ) σύνολο.

Asphalte

Η γαλλική «Άσφαλτος» (φωτό) έκανε ένα μικρό αλλά αξιοπρεπέστατο ντεμπούτο στη δωδέκατη θέση, ειδικά χάρη στην αναλογία αιθουσών της (μόλις 3), κόβοντας 1.844 εισιτήρια. Κλείνουμε με κάποια ενδεικτικά σύνολα ταινιών που κινήθηκαν θαυμάσια μέσα στις τελευταίες εβδομάδες, όπως ο «Πορφυρός Λόφος» που βρίσκεται στα 89.847 εισιτήρια, ο «Αστακός» που έφτασε τα 61.870 και τα «Μυαλά που Κουβαλάς» τα οποία (με 304.674 εισιτήρια) αφήνουν οριστικά πίσω τους τα «Minions» (στα 286.542, πια). Το ερχόμενο τετραήμερο το «Ουζερί Τσιτσάνης» θα παίξει… solo μπουζούκι με ένα σαφώς πιο λαϊκό και μαζικό κοινό και, ειλικρινά, είμαι περίεργος να δω τι word of mouth θα βγάλει. Αντιλαμβάνεσαι το υπονοούμενο…