FreeCinema

Follow us

ANIMAL (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Εξάρχου
  • ΚΑΣΤ: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Φλομαρία Παπαδάκη, Aχιλλέας Χαρίσκος, Χρόνης Μπαρμπαριάν, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Δανάη Πετροπουλέα, Κριστόφ, Ελπίδα Ορφανίδου, Ιωάννα Τουμπακάρη, Φαίη Τζούμα, Νώντας Δαμόπουλος, Βούντου Γιούργκενς, Βαγγέλης Ευαγγελινός
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Με στόχο το μεροκάματο και μόνο, η Κάλια επιστρέφει για ακόμη μια σεζόν σε all inclusive ξενοδοχείο της Κρήτης για δευτεράντζες ανατολικοευρωπαίους, ως η βετεράνος χορεύτρια ενός group από animateur που κάθε βράδυ πρέπει να σκαρφίζονται κι από κάτι «ψυχαγωγικό» για την ψόφια πελατεία του.

Είναι κρίμα. Να φαίνεται πως έχεις ικανότητες σκηνοθετικές, να έχεις καλούς συντελεστές γύρω σου και να προτιμάς να… χαντακώνεις τα πάντα επειδή έχεις αποφασίσει να υπηρετήσεις την πιο στείρα φεστιβαλική φόρμα ύφους και αφήγησης, κάνοντας κουρελόχαρτο το σενάριο και κάθε έννοια χρήσης μιας ιστορίας, η οποία οφείλει ν’ αποτελεί τη βάση μιας κινηματογραφικής ταινίας. Μιας ιστορίας που (θα) σε πηγαίνει κάπου. Δυστυχώς, ακριβώς όπως συνέβαινε και με το «Park» (2017), το «Animal» δεν πάει πουθενά. Ούτε καν προς ένα αδιέξοδο!

Είναι σοκαριστικό! Ελάχιστες λέξεις ν’ άλλαζα από εκείνη την κριτική του «Park» και θα μπορούσα να την ποστάρω ξανά εδώ, εκ νέου! Μιλάμε για τέτοιο copy / paste λαθών, επανάληψης και πείσματος από την Σοφία Εξάρχου, η οποία παραδίδει… το ίδιο «έργο», (απλά) τοποθετημένο σε ένα ελαφρώς διαφορετικό background (και ούτε καν, αν εστιάσουμε στο δεύτερο μέρος του ξενοδοχείου από την παραγωγή που… κανείς δεν είδε στα σινεμά το 2017, έτσι ώστε ν’ αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει και στο σήμερα). Πραγματικά, δεν έχω λόγια. Καταντά να κάνει το (περσινό) «How to Have Sex» να μοιάζει με ταινία με σενάριο!

Εξαιρετικά φωτογραφημένα κάδρα της Μόνικα Λεντζέφσκα, μια θαρραλέα εμφάνιση της Δήμητρας Βλαγκοπούλου στον πρώτο ρόλο, η οποία αγωνίζεται να κρατήσει στα πόδια της μια ηρωίδα δίχως ίχνος επεξεργασίας χαρακτήρα, με το άλλοθι του «χαμένου κορμιού» και μιας ολόκληρης γενιάς που αργοπεθαίνει στην Ελλάδα χωρίς να τολμά να ξεψυχήσει πρόωρα, άξια αναφοράς η Φλομαρία Παπαδάκη (που επισημαίνω για να προσέξουμε στο μέλλον) και… εδώ τελειώνουν τα θετικά στοιχεία του «Animal».

Τι άλλο να πω; Πλοκή δεν υφίσταται, ούτε και κάτι για να σχολιαστεί περισσότερο (από τα όσα είχα γράψει για το «Park»). Το φιλμ αποτελεί μια «λούπα» συμβάντων (φαΐ, ποτό, σεξ) και δραστηριοτήτων του group των animateur στο ξενοδοχείο, με βασική «υποπλοκή» ένα κομμάτι γυαλιού που καρφώνεται στη γάμπα της Κάλιας κι εκείνη δεν φροντίζει ποτέ το τραύμα της, μονάχα για να μας πετάξει η Εξάρχου μια σεκάνς δήθεν «shock value» και ανθρώπινου πόνου. Ειλικρινά, αγανάκτησα να βλέπω χαζομάρες και «προκάτ» ψυχολογική μίρλα άνευ storyline (και φινάλε, φυσικά!) για σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες! Φτάνει! Ας διαχωρίσουν οι παραγωγοί, οι χρηματοδότες και οι διανομείς για ποιο λόγο γυρίζονται οι ταινίες στη χώρα μας και εκείνες που προορίζονται για τα φεστιβάλ της αλλοδαπής να πουλάνε την «τρελίτσα» τους μόνο εκεί, μπας και πάψει αυτή η εξολόθρευση του ντόπιου κοινού από την κινηματογραφική αίθουσα. Φεστιβάλ και ΕΡΤ2. Τέλος!

Υ.Γ. Το όλο θέμα (όχι της ταινίας, αυτό δεν υπάρχει), πάντως, σηκώνει και project τηλεοπτικής εκπομπής φεστιβαλικο-τουριστικού περιεχομένου. Με τόσα ανάλογα προγράμματα για ταξιδιωτικούς προορισμούς, είναι άξιον απορίας το πώς δεν το έχει σκεφτεί κανείς ακόμα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ρε, μπας και θέλει να κάνει… ξενοδοχειακή τριλογία της ελληνικής «wasted youth»; Δεν απευθύνεται σ’ εσάς το ερώτημα, διότι ούτε το πρώτο φιλμ είχατε δει στα σινεμά και με παρόμοιο τρόπο θ’ αντιδράσετε κι εδώ. Λυπάμαι, αλλά αυτό το πράμα δεν είναι κινηματογράφος. Ούτε με όλα τα βραβεία του κόσμου! Πίσω στα σεμινάρια γραφής σεναρίου…


MORE REVIEWS

ΜΗΝ ΑΝΟΙΓΕΙΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ

Άνδρας που ζει μοναχικά σε ορεινή περιοχή, ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του σε άγνωστη κοπέλα που, εν εξάλλω καταστάσει, του ζητά βοήθεια μέσα στη νύχτα, επικαλούμενη επίθεση πλάσματος (;) αγνώστου ταυτότητας και στοιχείων προς την ερευνητική ομάδα βιολόγων στην οποία ανήκει και είχε κατασκηνώσει στο παρακείμενο δάσος.

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΓΚΙ

H ζωή έχει γίνει λίγο πολύ απαιτητική για τη Σούπερ Μάγκι. Καθώς η εγκληματικότητα στην πόλη είναι σε ύφεση, περνά τον χρόνο της βοηθώντας στην απόφραξη αποχετεύσεων και στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων, αντί να σώζει τον κόσμο. Σίγουρα δεν είχε επιλέξει κάτι τέτοιο! Όταν μια μοχθηρή ιδιοφυΐα της τεχνολογίας απειλεί να παγιδεύσει ολόκληρη την πόλη σε μια «τέλεια» προσομοίωση metaverse, η Μάγκι και ο Σουίτι πρέπει να συνεργαστούν για να σώσουν την κατάσταση για άλλη μια φορά. Μήπως είναι και η τελευταία περιπέτεια του δυναμικού ντουέτου;

Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ ΗΡΩΑΣ

Γερμανική πολυεθνική που επιθυμεί ν’ ανοίξει supermarket σε χωριό της Σλοβενίας στέλνει επιτόπου εκπρόσωπό της για αυτοψία. Εκείνη, όμως, πέφτει πάνω σε κάτι φευγάτους τύπους που για hobby τους έχουν… την αναπαράσταση μαχών του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και ούτε ζωγραφιστούς δεν θέλουν να βλέπουν τους Γερμανούς!

ΟΙ ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ

Ο Αρτ και ο Πάτρικ καψουρεύονται την Τάσι. Και οι τρεις τους παίζουν tennis επαγγελματικά. Και θέλουν να κερδίζουν. Αλλά στο… κρεβάτι τρίτος δε χωρεί.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΝΕΥΜΑ

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών της διακοπών, η μικρή Σαλομέ βιώνει τον θάνατο της αγαπημένης της γιαγιάς. Εν μέσω οικογενειακών φιλονικιών περί των διαδικαστικών της κηδείας, το πνεύμα της μακαρίτισσας «στοιχειώνει» την αθώα πιτσιρίκα.