FreeCinema

Follow us

ANIMAL (2024)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σοφία Εξάρχου
  • ΚΑΣΤ: Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Φλομαρία Παπαδάκη, Aχιλλέας Χαρίσκος, Χρόνης Μπαρμπαριάν, Ηλίας Χατζηγεωργίου, Δανάη Πετροπουλέα, Κριστόφ, Ελπίδα Ορφανίδου, Ιωάννα Τουμπακάρη, Φαίη Τζούμα, Νώντας Δαμόπουλος, Βούντου Γιούργκενς, Βαγγέλης Ευαγγελινός
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: WEIRD WAVE

Με στόχο το μεροκάματο και μόνο, η Κάλια επιστρέφει για ακόμη μια σεζόν σε all inclusive ξενοδοχείο της Κρήτης για δευτεράντζες ανατολικοευρωπαίους, ως η βετεράνος χορεύτρια ενός group από animateur που κάθε βράδυ πρέπει να σκαρφίζονται κι από κάτι «ψυχαγωγικό» για την ψόφια πελατεία του.

Είναι κρίμα. Να φαίνεται πως έχεις ικανότητες σκηνοθετικές, να έχεις καλούς συντελεστές γύρω σου και να προτιμάς να… χαντακώνεις τα πάντα επειδή έχεις αποφασίσει να υπηρετήσεις την πιο στείρα φεστιβαλική φόρμα ύφους και αφήγησης, κάνοντας κουρελόχαρτο το σενάριο και κάθε έννοια χρήσης μιας ιστορίας, η οποία οφείλει ν’ αποτελεί τη βάση μιας κινηματογραφικής ταινίας. Μιας ιστορίας που (θα) σε πηγαίνει κάπου. Δυστυχώς, ακριβώς όπως συνέβαινε και με το «Park» (2017), το «Animal» δεν πάει πουθενά. Ούτε καν προς ένα αδιέξοδο!

Είναι σοκαριστικό! Ελάχιστες λέξεις ν’ άλλαζα από εκείνη την κριτική του «Park» και θα μπορούσα να την ποστάρω ξανά εδώ, εκ νέου! Μιλάμε για τέτοιο copy / paste λαθών, επανάληψης και πείσματος από την Σοφία Εξάρχου, η οποία παραδίδει… το ίδιο «έργο», (απλά) τοποθετημένο σε ένα ελαφρώς διαφορετικό background (και ούτε καν, αν εστιάσουμε στο δεύτερο μέρος του ξενοδοχείου από την παραγωγή που… κανείς δεν είδε στα σινεμά το 2017, έτσι ώστε ν’ αντιληφθεί τι ακριβώς συμβαίνει και στο σήμερα). Πραγματικά, δεν έχω λόγια. Καταντά να κάνει το (περσινό) «How to Have Sex» να μοιάζει με ταινία με σενάριο!

Εξαιρετικά φωτογραφημένα κάδρα της Μόνικα Λεντζέφσκα, μια θαρραλέα εμφάνιση της Δήμητρας Βλαγκοπούλου στον πρώτο ρόλο, η οποία αγωνίζεται να κρατήσει στα πόδια της μια ηρωίδα δίχως ίχνος επεξεργασίας χαρακτήρα, με το άλλοθι του «χαμένου κορμιού» και μιας ολόκληρης γενιάς που αργοπεθαίνει στην Ελλάδα χωρίς να τολμά να ξεψυχήσει πρόωρα, άξια αναφοράς η Φλομαρία Παπαδάκη (που επισημαίνω για να προσέξουμε στο μέλλον) και… εδώ τελειώνουν τα θετικά στοιχεία του «Animal».

Τι άλλο να πω; Πλοκή δεν υφίσταται, ούτε και κάτι για να σχολιαστεί περισσότερο (από τα όσα είχα γράψει για το «Park»). Το φιλμ αποτελεί μια «λούπα» συμβάντων (φαΐ, ποτό, σεξ) και δραστηριοτήτων του group των animateur στο ξενοδοχείο, με βασική «υποπλοκή» ένα κομμάτι γυαλιού που καρφώνεται στη γάμπα της Κάλιας κι εκείνη δεν φροντίζει ποτέ το τραύμα της, μονάχα για να μας πετάξει η Εξάρχου μια σεκάνς δήθεν «shock value» και ανθρώπινου πόνου. Ειλικρινά, αγανάκτησα να βλέπω χαζομάρες και «προκάτ» ψυχολογική μίρλα άνευ storyline (και φινάλε, φυσικά!) για σχεδόν δύο ολόκληρες ώρες! Φτάνει! Ας διαχωρίσουν οι παραγωγοί, οι χρηματοδότες και οι διανομείς για ποιο λόγο γυρίζονται οι ταινίες στη χώρα μας και εκείνες που προορίζονται για τα φεστιβάλ της αλλοδαπής να πουλάνε την «τρελίτσα» τους μόνο εκεί, μπας και πάψει αυτή η εξολόθρευση του ντόπιου κοινού από την κινηματογραφική αίθουσα. Φεστιβάλ και ΕΡΤ2. Τέλος!

Υ.Γ. Το όλο θέμα (όχι της ταινίας, αυτό δεν υπάρχει), πάντως, σηκώνει και project τηλεοπτικής εκπομπής φεστιβαλικο-τουριστικού περιεχομένου. Με τόσα ανάλογα προγράμματα για ταξιδιωτικούς προορισμούς, είναι άξιον απορίας το πώς δεν το έχει σκεφτεί κανείς ακόμα…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ρε, μπας και θέλει να κάνει… ξενοδοχειακή τριλογία της ελληνικής «wasted youth»; Δεν απευθύνεται σ’ εσάς το ερώτημα, διότι ούτε το πρώτο φιλμ είχατε δει στα σινεμά και με παρόμοιο τρόπο θ’ αντιδράσετε κι εδώ. Λυπάμαι, αλλά αυτό το πράμα δεν είναι κινηματογράφος. Ούτε με όλα τα βραβεία του κόσμου! Πίσω στα σεμινάρια γραφής σεναρίου…


MORE REVIEWS

ΕΜΠΟΛΕΜΗ ΖΩΝΗ

Επιχείρηση των Ειδικών Δυνάμεων στις Νότιες Φιλιππίνες, με σκοπό την απελευθέρωση απαχθέντος πράκτορα των αμερικανικών Μυστικών Υπηρεσιών, πηγαίνει εντελώς λάθος κι αφήνει πίσω της έναν αρχάριο ελεγκτή μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας, ο οποίος αναζητά τρόπο διαφυγής.

ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΡΧΗ

Κατακλυσμιαία βροχή «πνίγει» το Λονδίνο υποχρεώνοντας σε εκκενώσεις και μια απέλπιδα φυγή των κατοίκων προς περιοχές της βρετανικής υπαίθρου οι οποίες αν και δεν έχουν πληγεί, βιώνουν σοβαρά επισιτιστικά προβλήματα. Μ’ ένα νεογέννητο μωρό στην αγκαλιά, μια γυναίκα παλεύει να βρει την ελπίδα για ένα ασφαλές μέλλον.

ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΜΕΡΕΣ

Ο κύριος Χιραγιάμα ξυπνά νωρίς το πρωί και ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά του. Καθαρίζει δημόσιες τουαλέτες στο Τόκιο. Το ίδιο κάνει και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμενη μέρα. Και την επόμ…

ΤΟ ΧΕΡΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΔΙΚΗΣ

Πρώην πρωτοπαλίκαρο βίαιης εγκληματικής οργάνωσης αναγκάζεται να επιστρέψει στους κόλπους της, προκειμένου να ξεπληρώσει το χρέος του γαμπρού του προς την αδίστακτη αρχηγό της. Ο Κας, όμως, μάλλον έχει τελειώσει οριστικά με την παρανομία.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΑΜΟΝΕΥΕΙ

Δύο αδέλφια θα επιχειρήσουν να δώσουν τη «γιατρειά» στον τόπο τους απομακρύνοντας δαιμονική οντότητα, μα δεν θα τηρήσουν τους κανόνες που έχουν θέσει οι επαρχιακές τους παραδόσεις και διάφορες δεισιδαιμονίες, προκαλώντας μία επιδημική εξάπλωση του Κακού.