FreeCinema

Follow us
20.0111:50

Το Σωματείο των Ηθοποιών την έκανε… Κορέα!


Το ισχυρό (σε ποσοστά ψηφοφόρων και στην Ακαδημία) Σωματείο των Ηθοποιών έδωσε τα δικά του βραβεία τα ξημερώματα. Τα τελευταία χρόνια συνηθίζει να διαπράττει… ακρότητες (όπως πέρσι με το «Black Panther» στην κορυφαία κατηγορία ensemble ερμηνευτών!), έτσι (και) η φετινή νίκη των «Παρασίτων» από τη Νότια Κορέα μπορεί να εκπλήσσει μεν, αλλά δεν σοκάρει κιόλας.

Τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-Χο, λοιπόν, μετρούν ήδη δύο μεγάλες νίκες, από το Σωματείο των Μοντέρ (καλύτερο δράμα) και από το Σωματείο των Ηθοποιών (καλύτερο ensemble καστ). Προσοχή, όμως. Το «1917» του Σαμ Μέντες, που βράβευσε ως ταινία της χρονιάς το Σωματείο των Παραγωγών, δεν ήταν καν υποψήφιο εδώ (με τι ρόλους να είναι, δηλαδή;). Οι ηττημένες στα SAG ταινίες ήταν η «Βόμβα» (παιδιά, #MeToo κανείς;), το «Jojo Rabbit» (πλήγμα για το φετινό πολεμικό ρεύμα), το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ» (δεν ξανάγινε του «Birdman» με τους ηθοποιούς) και ο «Ιρλανδός» (μα, ούτε καν για το «τιμής ένεκεν»;).

Πόσο… στα σοβαρά παίρνουμε το μεγάλο βραβείο του Σωματείου των Ηθοποιών; Ερώτηση… δίκοπο μαχαίρι! Περί τα 160.000 μέλη έχει το SAG, άρα είναι και λιγάκι… «ξέφραγο αμπέλι». Από όλους αυτούς, εφέτος στα Όσκαρ ψηφίζουν 1.324 μέλη που ανήκουν και στην AMPAS, εκπροσωπώντας το αριθμητικά μεγαλύτερο «σινάφι» των επαγγελματιών του Χόλιγουντ που, θεωρητικά, επηρεάζει δυναμικά τα πράγματα. Αλήθεια; Πέρσι το Σωματείο είχε ψηφίσει το «Black Panther» στο ensemble! Πρόπερσι είχε αστοχήσει ξανά με τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Την προηγούμενη χρονιά επίσης νίκη… στον βρόντο για τις «Αφανείς Ηρωίδες». Τα τελευταία χρόνια, το μοναδικό αποκαλυπτικό «spoiler» που προδίκασε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας ήταν η νίκη του «Spotlight», το 2016.

Βέβαια, τα «Παράσιτα» (φωτό) έχουν 6 οσκαρικές υποψηφιότητες σε σημαντικές και διόλου αμελητέες κατηγορίες (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, διεθνούς ταινίας, σκηνογραφίας και μοντάζ) και τίμια μπορούμε να πούμε πως τούτη τη στιγμή βρίσκονται σε λίγο καλύτερη θέση από το «1917» στα προγνωστικά. Το Σωματείο των Σκηνοθετών θα είναι εκείνο που θα «αποκαλύψει» προς τα πού θα πάει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας για φέτος. Εκείνοι ψηφίζουν μέχρι τις 24 Ιανουαρίου και την επόμενη μέρα ανακοινώνουν τη νίκη ή του Μπονγκ Τζουν-Χο (σχεδόν «κλειδώνοντας» το φαινόμενο της περίπτωσης ξενόγλωσσου έργου να κάνει «σκούπα» στα Όσκαρ) ή του Σαμ Μέντες (what have we done to deserve this?). Τώρα, εάν οι σκηνοθέτες ψηφίσουν κάποιον άλλον, η επερχόμενη απονομή των Όσκαρ αποκτά σοβαρό σασπένς!

Κατά τα άλλα, το Σωματείο των Ηθοποιών μάς στέρησε λοιπές οσκαρικές εκπλήξεις στους μεμονωμένους κινηματογραφικούς ρόλους. Οι νίκες των Χοακίν Φίνιξ (πρώτος ανδρικός ρόλος για το «Joker»), Ρενέ Ζελβέγκερ (πρώτος γυναικείος ρόλος για το «Τζούντι»), Μπραντ Πιτ (φωτό) (δεύτερος ανδρικός ρόλος για το «Κάποτε στο… Χόλιγουντ») και Λόρα Ντερν (δεύτερος γυναικείος ρόλος για το «Ιστορία Γάμου») δυσκολα ανατρέπονται, πλέον. Εάν κάπου χωράει μία ελάχιστη περίπτωση ερωτηματικού, εκεί θα θίξω μονάχα την περσινή αστοχία στον πρώτο γυναικείο ρόλο, όπου τα μέλη του SAG ψήφισαν Κλόουζ για το «Η Σύζυγος», αλλά τα μέλη της Ακαδημίας διαφώνησαν προτιμώντας (δικαίως) την Ολίβια Κόλμαν για το «Η Ευνοούμενη». Τρέξτε τώρα να δείτε πού βρίσκονται τα «Παράσιτα» στους… στοιχηματζήδες!