Το Σωματείο των Ηθοποιών ψήφισε… «κετελαπόνγκο»!
Το ισχυρό (σε ποσοστά ψηφοφόρων και στην Ακαδημία) Σωματείο των Ηθοποιών έδωσε τα δικά του βραβεία τα ξημερώματα. Η φετινή πεντάδα του καλύτερου ensemble καστ ήταν… «από τα Άγραφα», έτσι η νίκη του «Black Panther» στην κορυφαία κατηγορία ερμηνευτών (!) απλά αποτελεί ή ακρότητα ή προαναγγέλλει την επερχόμενη έναρξη του Τριωδίου (που μπορεί να είναι τα Όσκαρ του 2019…).
Δεν βοήθησαν σε κάτι τα φετινά βραβεία του Σωματείου των Ηθοποιών. Ως προς τα οσκαρικά προγνωστικά, δηλαδή. Ειδικά στην κατηγορία του καλύτερου ensemble καστ, τα πράγματα ήταν σχεδόν αστεία, αφού η πεντάδα των υποψηφίων είχε εκτοπίσει ίσως τους πιο σοβαρούς διεκδικητές των Όσκαρ! «Black Panther», «Ένα Αστέρι Γεννιέται», «Η Παρείσφρηση», «Bohemian Rhapsody» και «Crazy Rich Asians»; Για γέλια! Η δε βράβευση του πρώτου είναι το απόλυτο… «κετελαπόνγκο» της φετινής οσκαρικής σεζόν, καθώς μιλάμε για ερμηνείες, διάβολε! Υπήρχε υποκριτική βαρύτητα μέσα σε αυτό το μπουλούκι μαύρων ηθοποιών, στην όλη υπερβολή μιας (σκέτα) κομιξάδικης ταινίας;
Από την άλλη, ούτε χαρές και πανηγύρια για τους νικητές αλλά ούτε και το αίσθημα του πανικού πρέπει να μας καταβάλλει, καθώς την τελευταία πενταετία το Σωματείο των Ηθοποιών έχει πέσει μέσα στο Όσκαρ καλύτερης ταινίας μόλις δύο φορές, με το «Birdman» και το «Spotlight» (εδώ κάπως ανατρεπτικά). Πέρσι, «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι» είχαν θριαμβεύσει στα SAG, όμως δεν προχώρησαν παρακάτω… Όσο για το αν πρέπει να μας προβληματίζει (πάντα σε σχέση με τα Όσκαρ) το «black power» των ηθοποιών, πρόπερσι το «Αφανείς Ηρωίδες» ξάφνιασε με τη νίκη του, η οποία όμως δεν «εξαργυρώθηκε» αναλόγως από τα μέλη της Ακαδημίας.
Αν υπάρχει κάτι που πρέπει να προσέξουμε με ενδιαφέρον από τις φετινές νίκες, αυτό ήταν η περίπτωση της Γκλεν Κλόουζ (φωτό), η οποία τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για το «The Wife». Ήταν η πρώτη φορά που η ξέφρενη πορεία της Ολίβια Κόλμαν από το «The Favourite» βρήκε σοβαρό εμπόδιο (ας είμαστε σοβαροί, δεν υπολογίζονται σε τέτοιο βαθμό οι Χρυσές Σφαίρες…). Πλέον, αυτή η κατηγορία δεν «κλειδώνει» σε καμία ηθοποιό και η νύχτα της 24ης Φεβρουαρίου θα είναι μεγάλη και για τις δύο. Από την άλλη, ο Ραμί Μαλέκ του «Bohemian Rhapsody» μάλλον πρέπει να προετοιμάζει (και) τον ευχαριστήριο λόγο του για τη βραδιά των Όσκαρ. Στους δεύτερους ρόλους, η νίκη της πρωταγωνίστριας Έμιλι Μπλαντ του «Ένα Ήσυχο Μέρος» στην κατηγορία του… δεύτερου γυναικείου ρόλου (άσχετο) δεν επηρεάζει τα Όσκαρ, καθώς εκεί δεν είναι καν υποψήφια. Όσο για τον Μαχερσαλά Αλί του «Πράσινου Βιβλίου», ας ετοιμάζεται για την παραλαβή ενός δεύτερου Όσκαρ… δεύτερου ανδρικού ρόλου (μετά το «Moonlight»).
Το ερχόμενο Σάββατο θα μιλήσουν οι σκηνοθέτες. Λογικά, από εκεί θα πριμοδοτηθεί ο Αλφόνσο Κουαρόν του «Ρόμα». Το Σωματείο των Παραγωγών έχει ήδη βραβεύσει το «Πράσινο Βιβλίο» ως καλύτερη ταινία του 2018. Και η Ακαδημία έχει «χαρίσει» τις περισσότερες υποψηφιότητες της χρονιάς (από 10, αντίστοιχα) στο «Ρόμα» και το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου. Δεν βγάζεις άκρη!