Ελάχιστες οι εκπλήξεις στα βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών.
Το ισχυρό (σε ποσοστά ψηφοφόρων και στην Ακαδημία) Σωματείο των Ηθοποιών έδωσε τα δικά του βραβεία τα ξημερώματα. Με το διαβόητο καλύτερο ensemble καστ να πηγαίνει στο «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Ακριβώς αυτό που περιμέναμε όλοι, δηλαδή. Μένει, πλέον, να δούμε κατά πόσο θα… διαφέρει και το βραβείο του Σωματείου Σκηνοθετών!
Μετά το χθεσινό, επίσης σημαντικό βραβείο της καλύτερης ταινίας του 2017 από το Σωματείο των Παραγωγών της Αμερικής, με νικητή το «Η Μορφή του Νερού» του Γκιγέρμο ντελ Τόρο, έρχεται και η σειρά εκείνου των (πλέον πολυάριθμων) Ηθοποιών, με το καλύτερο ensemble καστ να πηγαίνει στο «Οι Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι». Δεν πιστεύω ότι υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που να θεωρεί αυτή τη νίκη έκπληξη. Έτσι κι αλλιώς, η φετινή πεντάδα ήταν μάλλον αδύναμη για τα SAG, αφού πάντοτε τίθεται η γνωστή «τρικλοποδιά» τού να ψηφίζεται το φιλμ με την καλύτερη πλειάδα ρόλων και ερμηνειών συνολικά. Οι υπόλοιπες υποψήφιες ταινίες, τα «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων», «Τρέξε!», «Lady Bird» και «Mudbound», ελάχιστη τύχη είχαν στην κόντρα τους με το «Τρεις Πινακίδες», και η απουσία του «Η Μορφή του Νερού» εδώ δεν επιτρέπει και πολλά-πολλά για οσκαρικά «προγνωστικά».
Φυσικά, είναι σαφής η επικράτηση της ταινίας του Μάρτιν ΜακΝτόνα, η οποία τιμήθηκε και με τα βραβεία πρώτου γυναικείου ρόλου (η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ δύσκολα χάνει το αντίστοιχο Όσκαρ, πια) και δεύτερου ανδρικού ρόλου (μια μικρή έκπληξη ο Σαμ Ρόκγουελ, όχι μόνο επειδή «έφαγε» τον Γουίλεμ Νταφόου του «The Florida Project», αλλά και επειδή θα μπορούσε να χάσει πολύτιμες ψήφους και από τον συμπρωταγωνιστή του και επίσης υποψήφιο Γούντι Χάρελσον).
Έμειναν, λοιπόν, τα βραβεία πρώτου ανδρικού ρόλου (επίσης οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να «κλειδώνουμε» με το Όσκαρ για την ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν στο «Η Πιο Σκοτεινή Ώρα») και δεύτερου γυναικείου ρόλου (στην Άλισον Τζάνεϊ για το «Εγώ, η Τόνια», η οποία δεν θεωρώ ότι έχει ξεμπερδέψει με σιγουριά από τη Λόρι Μέτκαλφ του «Lady Bird» για το αντίστοιχο Όσκαρ).
Θα ακολουθήσουν τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του Σωματείου των Σκηνοθετών, στις 3 Φεβρουαρίου. Εάν εκεί νικητής είναι ο Μάρτιν ΜακΝτόνα, τότε τα μεγάλα βραβεία των φετινών Όσκαρ γέρνουν «επικίνδυνα» προς τη μεριά του «Τρεις Πινακίδες». Εάν νικήσει ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο για το «Η Μορφή του Νερού», τότε θα έχουμε βραδιά με σασπένς. Εάν νικήσει… η Γκρέτα Γκέργουιγκ για το «Lady Bird», πρέπει να υπολογίσουμε σοβαρά την ψήφο των γυναικών εφέτος. Εάν νικήσει ο Κρίστοφερ Νόλαν για το «Δουνκέρκη»… στο γάμο του Καραγκιόζη, που λένε! Τουλάχιστον, περνάμε φίνα διότι είναι καλά… σχεδόν όλα (!) τα έργα στη φετινή «κούρσα».
Πάντως, πέρσι το Σωματείο των Ηθοποιών είχε αστοχία στο ensemble, ψηφίζοντας το «Αφανείς Ηρωίδες» (!), αλλά το 2016 είχε ανατρέψει τα προγνωστικά υπέρ του «Μεγάλου Σορταρίσματος», ψηφίζοντας το καστ του «Spotlight».