FreeCinema

Follow us
06.1218:00

Ελληνικό box-office: Ο κόσμος θέλει… φίρμες (και «Gucci»).


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Οίκος Gucci» και τα ονόματα που τον… «φόρεσαν» στη μεγάλη οθόνη ήταν (και πάλι) η μοναδική αφορμή για να κινηθεί το κοινό προς τα σινεμά!

«Names, names, names…», που έλεγαν κάποτε και οι πρωταγωνίστριες του τηλεοπτικού «Absolutely Fabulous». Τι κι αν οι κριτικές ήταν ελαφρώς διχαστικές; Ο «Οίκος Gucci» προσφέρει φίρμες στη μαρκίζα και ψυχαγωγία εντός της αιθούσης, οπότε παραμένει ακλόνητος στην κορυφή, με αμελητέο ποσοστό πτώσης (-22%) σε σχέση με το πρώτο του τετραήμερο. Η υπόλοιπη αγορά, όμως, στενάζει! Τίποτε άλλο δεν πήγε καλά αυτές τις μέρες και το σύνολο, από τα 64.275 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, έπεσε στα 56.836. Η Lady Gaga (που όπως φαίνεται γραπώνει την οσκαρική υποψηφιότητα πρώτου γυναικείου ρόλου) και το κινηματογραφικό σόι των «Gucci» έπιασαν το υψηλότερο ποσοστό προσέλευσης της αγοράς (35%), κόβοντας 19.739 εισιτήρια (από 112 οθόνες). Αναλυτικά, το τετραήμερο κινήθηκε μάλλον προβλέψιμα και ισορροπημένα (3.489, 4.010, 6.995 και 5.245), με το σύνολο μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής να φτάνει τα 62.846. Πάει τρέχοντας για κατοστάρα και βάλε, με δυνατό word of mouth.

Στο #2 παρέμεινε το παιδικό animation «Ενκάντο» της Disney, που είχε εξαιρετικό κράτημα (-12%), αλλά τα νούμερά του δεν ήταν καλά εξαρχής. Έκοψε 10.351 εισιτήρια (από 103 οθόνες), με το weekend να κυριαρχεί (4.825 και 4.546 στις αντίστοιχες μέρες), φυσικά. Σύνολο στα 24.360. Αν και στο top 10 βρίσκονται τέσσερις τίτλοι ταινιών για παιδιά, είναι εμφανές ότι το είδος αυτό πλήττεται σοβαρά, παρατηρώντας προσεκτικά πόσο έχει πέσει η προσέλευση. Εάν στα φιλμ για ενήλικες, σε σχέση με το 2019, η αγορά σήμερα προσεγγίζει το 70% του τότε, στα παιδικά φτάνει μόλις ένα 30%! Εδώ μπορούμε να πούμε πως ο κορονοϊός έφερε πανωλεθρία! Στο #3 έκανε πρεμιέρα η «Γαλλική Αποστολή» του Γουές Άντερσον (φωτό), κόβοντας μονάχα 5.204 εισιτήρια (από 56 οθόνες). Ξεκίνησε χάλια την Πέμπτη (904), δεν ανέβηκε ιδιαίτερα την Παρασκευή (1.038), δυστυχώς δεν έκανε κανένα σοβαρό «μπαμ» το Σάββατο (1.909) και είχε σχετικά χαμηλή Κυριακή (1.353). Το έργο κινήθηκε καλύτερα στην Αθήνα (3.558 εισιτήρια, από 31 οθόνες), στην «καλλιτεχνική» Θεσσαλονίκη σερνόταν (844 εισιτήρια, από 6 οθόνες) και πάτωσε στο υπόλοιπο Ελλάδας (802 εισιτήρια, από 19 οθόνες). Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω γιατί ένας «art-house» τίτλος άνοιξε σε τόσο μεγάλο αριθμό κινηματογράφων και θυσιάστηκε μέσα σ’ ένα τετραήμερο! Τι σκεφτόντουσαν; Τρέξτε να το προλάβετε μέχρι και την Τετάρτη, μάλλον θα «εξαφανιστεί» γρήγορα από τις αίθουσες (ή θα συνεχίζεται σε λιγοστές, όπως έπρεπε…).

Τι να πει κανείς και για το φιάσκο του «Ghostbusters: Legacy» (φωτό), το οποίο «άνοιξε» στο #4 με 4.809 εισιτήρια (από 76 οθόνες)… Η γεύση της ήττας εδώ ήταν προφανής από τα previews του προηγούμενου Σαββάτου (937 εισιτήρια, από 38 οθόνες). Το franchise δεν κάνει «γκελ» στο ελληνικό κοινό, όπως είχε αποδείξει και το… γυναικείο sequel του 2016, το οποίο είχε ξεκινήσει με 5.191 εισιτήρια (από 45 οθόνες) στα τέλη εκείνου του Ιουλίου. Σήμερα, κάπως καλύτερα κινήθηκε στο weekend (2.117 και 1.177 στις αντίστοιχες μέρες), αλλά αυτά δεν είναι εισιτήρια για χολιγουντιανό blockbuster. Στα 5.746 η σούμα, μαζί με τα previews. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Καλάβρυτα 1943» (-40%), με 3.161 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Βασικός «αιμοδότης» το σαββατόβραδο (1.138). Σύνολο στα 70.842 και πλέον επιβεβαιώνομαι ότι δεν το πιάνει το ενενηντάρι.

Το animated «Αρχηγός από Κούνια 2» (-27%) ακολουθεί στο #6 με 2.864 εισιτήρια (από 54 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 26.077 συνολικά, ενώ το πρωτοεμφανιζόμενο παιδικό «Κλίφορντ: Ο Κόκκινος Σκύλος» (φωτό) έκοψε 2.276 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Φαίνεται πως η ελληνική οικογένεια δυσπιστεί λίγο όταν το κινηματογραφικό θέαμα δεν είναι αμιγώς animated. Πρόσφατο παράδειγμα χαμηλής προσέλευσης και το «Tom & Jerry», που φέτος τον Ιούνιο είχε ξεκινήσει (σε ένα βροχερό τετραήμερο) με 2.546 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Στο #8 συναντάμε τους Marvel-ικούς «Eternals» (-41%) με 1.941 εισιτήρια (από 16 οθόνες) και σύνολο στα 78.800. Αν ρίξουμε μια ματιά και στο σύνολο του «Venom (από το #14, με 88.714 εισιτήρια), παρατηρούμε πως και το κομιξάδικο genre βγαίνει έντονα λαβωμένο από τον COVID-19! Ο Τζέιμς Μποντ, από την άλλη, δεν καταλαβαίνει από πανδημίες! Το «No Time to Die» (-40%) συνεχίζει για δέκατη εβδομάδα την παραμονή του στο top 10, προσθέτοντας ακόμη 1.223 εισιτήρια (από 8 οθόνες!) στο εξαιρετικό σύνολο των 309.981. Το παιδικό sequel της «Οικογένειας Άνταμς 2» (-28%) ακολουθεί στο #10 με 1.059 εισιτήρια (από 21 οθόνες), έχοντας φτάσει τα 31.644.

Δεν θέλω να τρομοκρατήσω κανέναν, αλλά φοβούμαι πως έρχονται μεγάλες… «βόμβες» από την ερχόμενη Πέμπτη. Προσευχές… στη «Σμύρνη» και στο «Matrix» ας αρχίσει να κάνει η αγορά!