FreeCinema

Follow us
10.1023:00

Ελληνικό box-office: Προτιμήθηκε… το «Τρένο».


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ξανά με μια εξοντωτική σωρεία νέων τίτλων, ελάχιστα φιλμ διέπρεψαν εισπρακτικά και στήριξαν με αξιοπρέπεια ένα σύνολο που μάζεψε (κυριολεκτικά) ψίχουλα για να κρατηθεί στο ύψος του.

135.930 εισιτήρια κόπηκαν σε όλη την Ελλάδα το περασμένο τετραήμερο. Χρειάστηκαν 33 ταινίες για να φτάσουμε σε αυτό το σύνολο! Εκ των οποίων μονάχα 5 είδαν στα ταμεία να προσέρχονται θεατές σε πενταψήφιο νούμερο. Ελαφρώς πλασματική η «ευδαιμονία» της ανόδου, κοινώς. Όπως θα περίμενε κάθε φυσιολογικός άνθρωπος, «Το Κορίτσι του Τρένου» έκανε ντεμπούτο στην πρώτη θέση. Το φιλμ λανσαρίστηκε ως ένα νέο «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε», δεν είχε καμία ιδιαίτερη υποστήριξη από την κριτική (αφού δεν σκηνοθετούσε ο Φίντσερ…), αλλά το κοινό δεν το σνόμπαρε και δοκίμασε την τύχη του με τούτο το πιο λαϊκό και γενικότερου target group θρίλερ της εβδομάδας (από τα πέντε που διανεμήθηκαν την περασμένη Πέμπτη, μιλάμε περί «πτυχιακής» στον προγραμματισμό!). Το πράγμα φάνηκε από την πρώτη κιόλας μέρα (5.725 εισιτήρια) και το Σάββατο οι θεατές σχεδόν διπλασιάστηκαν (11.908 εισιτήρια). Τελικώς, 32.260 ήταν τα εισιτήρια (από 77 οθόνες) του τετραημέρου, όχι ένας θρίαμβος, αλλά το λες και πετυχημένο το πείραμα «επανάληψης» του σουξέ του Φίντσερ από το 2014, με 55.449 εισιτήρια (από 76 οθόνες), επίσης αρχές Οκτώβρη.

DON'T BREATHE

Οι «Πελαργοί», όπως κάθε animated παιδικό και στουντιακό καμάρι του είδους, έκαναν παρθενική «πτήση» μέχρι το #2, κόβοντας 21.203 εισιτήρια (από 117 οθόνες). Δεν είναι μια επιτυχία στα νούμερα των ταμείων, αλλά κάμποσα πιτσιρίκια τα παρέσυρε το όλο θέαμα και η ταινία θα έχει μια κάποια σχετική διάρκεια στα σινεμά, μέχρι να εμφανιστεί ζήτηση για νέο προϊόν από το genre που… σώζει κάπως την αγορά εδώ και χρόνια. Η «Μις Πέρεγκριν» του Τιμ Μπέρτον υποχώρησε στην τρίτη θέση, με 10.878 εισιτήρια (από 53 οθόνες) και μείωση μάλλον ελαφρά (-34%) από το opening weekend. Το σύνολο της ταινίας βρίσκεται στα 37.988 εισιτήρια, γεγονός σαφώς άδικο σε σχέση με την ποιοτική επιστροφή του δημιουργού του φιλμ. Νέα είσοδος και στο #4 για το «Μην Ανασαίνεις» (φωτό), το οποίο υποστηρίχθηκε απρόσμενα από μεγάλη μερίδα της κριτικής (που συνήθως απαξιώνει παρόμοια έργα), αλλά δεν έδειξε να πείθει τις μάζες. Δυστυχώς, προωθήθηκε ως «ταινία τρόμου» (εντελώς λάθος το σπρώξιμο της αμερικανικής καμπάνιας, που υποστήριζε παραπλανητικά το εκεί market), διώχνοντας έτσι το κοινό που δεν αρέσκεται στο είδος, ενώ η ταινία ήταν ένα διασκεδαστικό θρίλερ αγωνίας (και μόνο). Με τους fans να έχουν «γκώσει» από την πρόσφατη υπερπροσφορά του genre, την πλήρωσε τούτο εδώ, δίχως να φταίει κιόλας. Πρόβλημα προγραμματισμού, get it? 10.620 εισιτήρια (από 48 οθόνες)… χωρίς ανάσα.

elle-2016

Παρόμοιες οι εισπράξεις του αγαπημένου παιδιού της κριτικής για την εβδομάδα που διανύουμε, αλλά τα 10.019 εισιτήρια «Εκείνης» (φωτό) φαντάζουν πολύ περισσότερα (σε μέσο όρο) όταν προέρχονται από 17 οθόνες. Το adult κοινό διάβασε, επέλεξε κάτι πιο προβοκατόρικο από έναν άνθρωπο που γνωρίζει το στιλ, τον Πολ Φερχούφεν, η Ιζαμπέλ Ιπέρ ενίσχυσε το πιο «σαλονάτο» του πράγματος και η ταινία οδεύει προς την επιτυχία. Από εδώ και κάτω… περνάμε στα τετραψήφια. Και πάλι καλά, από μια άποψη (βλέπε τέλος του box-office report)! Στο #6, το «Ψάχνοντας την Ντόρι» με 7.146 εισιτήρια (από 52 οθόνες), σταθεροποιεί απόλυτα την πτώση του στο επίπεδο ενός 32%, με το σύνολο να πηγαίνει σπρώχνοντας στα 264.121 εισιτήρια. Εντονότερη η πτώση (-43%) για το «Μη Σβήσεις το Φως», με 7.050 εισιτήρια (από 43 οθόνες), αφού του… έκοψαν την ανάσα ελαφρώς. Στα 31.116 εισιτήρια το σύνολο.

Στο #8 βρίσκεται ο «Sully» (5.537 εισιτήρια, από 27 οθόνες), με το σύνολο να ενισχύεται μέχρι στιγμής στα 141.702 εισιτήρια, δηλώνοντας μια σοβαρή επιτυχία για την αρχή αυτής της κινηματογραφικής σεζόν. Στο #9, το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» (4.732 εισιτήρια, από 41 οθόνες) εξακολουθεί να αφήνει άριστες εντυπώσεις, παραμένοντας για όγδοη (!) εβδομάδα στο top 10 του ελληνικού box-office. Έχει φτάσει τα 183.326 εισιτήρια. Τέλος, η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται με το επίσης animated και (μόνο) μεταγλωττισμένο «Ο Κούμπο και οι Δύο Χορδές» (4.235 εισιτήρια, από 43 οθόνες), του οποίου το σύνολο βρίσκεται στα 25.765 εισιτήρια. Όχι και τόσο εύκολο το φιλμ αυτό για το είδος του, εκτιμήθηκε αρκετά από τους θεατές που αναζητούν κάτι το διαφορετικό κι ας «κλώτσησαν» οι ενήλικες για την ελληνική γλώσσα.

THE NEON DEMON

Ακολουθεί ένα καλό και ένα κακό νέο, αφήνοντας έξω τα νέα φιλμ του προηγούμενου τετραημέρου τα οποία κινήθηκαν μέτρια ή και χειρότερα του προβλεπόμενου. Το «Πάρτι με… Λουκάνικα» σημείωσε την ελάχιστη πτώση του -17%, κόβοντας 2.020 εισιτήρια (από 17 οθόνες), άρα κάποιο word of mouth κινητοποίησε καλύτερα το κοινό που μπορεί να γούσταρε τούτη την καφρίλα. Μόλις 7.196 το σύνολο, πάντως. Το κακό νέο της εβδομάδας χρεώνει στο «The Neon Demon» (φωτό) ένα εμπορικό φιάσκο ολκής, με νέα είσοδο στο #23 του box-office, μετρώντας… μάλλον εύκολα τα 393 εισιτήρια που κόπηκαν (από 8 οθόνες). Το φιλμ κανιβαλίστηκε αρκούντως από το σύνολο της ντόπιας κριτικής, μην αφήνοντας περιθώρια για διχασμό των θεατών, με τους περισσότερους από τους ενδιαφερόμενους να το έχουν ήδη παρακολουθήσει εδώ και καιρό… κατ’ οίκον (καταλαβαίνεις)! Οπισθοδρομικά συμπτώματα.

INFERNO

Το ερχόμενο weekend προφανώς και θα πάει… κατά διαβόλου, με το μεγάλο εισπρακτικό χαρτί του «Inferno», από την επιτυχημένη σειρά βιβλίων του Νταν Μπράουν. Η ταινία δεν έχει αντίπαλο, φυσικά. Κι ας έχουμε επτά νέες εξόδους στο σύνολο…