FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ (2016)

(THE GIRL ON THE TRAIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέιτ Τέιλορ
  • ΚΑΣΤ: Έμιλι Μπλαντ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Τζάστιν Θερού, Χέιλι Μπένετ, Λουκ Έβανς, Έντγκαρ Ραμίρες, Άλισον Τζάνεϊ, Λίσα Κούντροου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Χωρισμένη και αλκοολική, η Ρέιτσελ περνά καθημερινά με το τρένο από το παλιό της σπίτι, βλέποντας τη νέα ζωή του πρώην συζύγου της, αλλά και ένα γειτονικό ζευγάρι, που φαινομενικά ζει τον ιδανικό έρωτα. Σταδιακά αυτή η εικόνα θα αλλάξει με μια εξαφάνιση, στην οποία εμπλέκονται πολλά πρόσωπα, αλλά και η ίδια η Ρέιτσελ.

Πρώην, νυν, εξαπατημένοι σύζυγοι, εξωσυζυγικό σεξ και αλκοολισμός, μαζί με παρακολουθήσεις, εμμονές και εξαφανίσεις, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν «Το Κορίτσι του Τρένου». Είναι τα ίδια στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς σε μια καθαρόαιμη σαπουνόπερα και ο Τέιτ Τέιλορ, που μετέφερε στο σινεμά το bestseller της Πόλα Χόκινς (τα δικαιώματα αγοράστηκαν πριν καν κυκλοφορήσει η πρώτη έκδοση), το γνωρίζει πολύ καλά. Σε πολλές σκηνές και ειδικά στο φινάλε, η ταινία φλερτάρει σχεδόν ξεδιάντροπα με το trash. Το κάνει, όμως, με δεξιοτεχνία και γρήγορη ροή και το υποστηρίζει με ένα τέλειο καστ, που δεν μπορεί παρά να ενθουσιάσει το γυναικείο κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται. Άλλωστε, ο Τέιλορ γνωρίζει σε βάθος τι αρέσει στις γυναίκες και το απέδειξε με την πρώτη του ταινία, τις «Υπηρέτριες» (2011). Βρείτε μία γυναίκα που να μην της άρεσε αυτή η ταινία!

Το κεντρικό πρόσωπο ενός μεγαλύτερου κύκλου είναι η Ρέιτσελ, που κάθε μέρα πηγαινοέρχεται με το τρένο από ένα προάστιο στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Από το παράθυρο παρακολουθεί ένα συγκεκριμένο σπίτι, στο οποίο ζει ένα ζευγάρι που δείχνει ιδανικό. Φαίνονται νέοι, ωραίοι, επιτυχημένοι, να αγαπιούνται, να κάνουν σεξ. Είναι η ζωή που θα ήθελε να ζει και η Ρέιτσελ – μια ζωή που έζησε για λίγο στο σπίτι που βρίσκεται λίγο παραδίπλα. Είναι το σπίτι που δεν θέλει να βλέπει από το παράθυρο, αλλά δεν μπορεί να αποστρέψει το βλέμμα της. Εκεί ζει ο πρώην σύζυγός της με τη νέα του γυναίκα και με το μωρό τους. Είναι το μωρό που δεν μπόρεσε να αποκτήσει η Ρέιτσελ και ο λόγος που έγινε αλκοολική.

Με το που τελειώνει η στρωτή, νηφάλια αφήγηση της Ρέιτσελ, βλέπουμε για πρώτη φορά ποια είναι η πραγματική της κατάσταση. Είναι η εικόνα μιας μπεκρούς, που δεν μπορεί να πει δυο κουβέντες ή να κινηθεί χωρίς κάποιος να καταλάβει τι της συμβαίνει. Βιώνει μια προσωπική καταστροφή. Έχει χάσει τη ζωή της, τον άνδρα της, τη νηφαλιότητά της, φιλοξενείται από μια φίλη της επί δύο χρόνια, η δουλειά της είναι παρελθόν, αν και δεν το ομολογεί σε κανέναν, έχει παραδοθεί στις εμμονές της. Αυτές οι εμμονές θα την κάνουν μια μέρα να κατέβει από το τρένο για να αντιμετωπίσει την «ιδανική» σύζυγο, όταν από το παράθυρο δει ότι εκείνη αγκαλιάζεται και φιλιέται με έναν άλλο άνδρα. Είναι, όμως, λιώμα και όταν συνέλθει θα μάθει ότι η Μέγκαν, όπως είναι το όνομά της, έχει εξαφανιστεί. Τα κενά μνήμης κάνουν ακόμη χειρότερα τα αισθήματα ενοχής τής Ρέιτσελ, που μπαίνει όλο και πιο βαθιά στην ιστορία.

Στις περιλήψεις που ακολουθούν «Το Κορίτσι του Τρένου», η ταινία περιγράφεται ως «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» της φετινής χρονιάς. Ίσως να μη διαθέτει την ψυχρή σκηνοθετική ματιά του Ντέιβιντ Φίντσερ, που κάνει μια ιστορία περισσότερο ανατριχιαστική, αλλά έχει ένα πολυπληθές καστ που είναι απολύτως σωστό, με πρώτη την Έμιλι Μπλαντ να υποδύεται τη Ρέιτσελ, έναν χαρακτήρα που δεν είναι και ο πιο συμπαθής, να γίνεται ένα πρόσωπο με το οποίο συμπάσχεις. Ακόμη και στις μικρές λεπτομέρειες, όπως στις σκηνές του τρένου, ο Τέιλορ δείχνει μεγάλη προσοχή στην ακρίβεια και με τον ρυθμό που δίνει στην ταινία δεν αφήνει περιθώρια πλήξης ή κενών. Με λίγα λόγια, «Το Κορίτσι του Τρένου» θα το απολαύσεις και με το παραπάνω, ειδικά αν δεν ψάχνεις πολλαπλές αναγνώσεις και βαθιά επίπεδα. Μόνο μην ακούσω τίποτα για φεμινισμούς και γυναικεία αλληλεγγύη, γιατί θα πιάσω τιρμπουσόν (hint για το φινάλε).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γουστάρεις ένα χορταστικό θρίλερ, καλογυρισμένο και με ωραίους ηθοποιούς; «Το Κορίτσι του Τρένου» μπορεί να γίνει μια από τις αγαπημένες σου ταινίες αυτή τη σεζόν. Αν πρέπει να ντύσεις σώνει και καλά ένα φιλμ με θεωρίες και αχαχούχα «σοβαρής» κριτικής, πιάσε έναν Μπέλα Ταρ (τι πιο τρομακτικό;) και καθάρισες.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΒΑΛΙΤΣΑΣ

Πιλότος με ένοχο μυστικό ικανό να του στερήσει τη θέση στο cockpit των αργεντίνικων αερογραμμών, πέφτει θύμα εκβιασμού από μέλη κυβερνητικής υπηρεσίας, αναγκάζοντάς τον να μεταφέρει μια αγνώστου περιεχομένου μαύρη βαλίτσα σε κάθε του πτήση από Μπουένος Άιρες προς Μαδρίτη. Θα πάει μακριά η… βαλίτσα;

ΚΕΝΑ ΑΕΡΟΣ

Άννα, δεν ήμουνα εγώ για αεροπλάνα.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ

Στο Λονδίνο του 1939, δύο μέρες μετά την εισβολή των Γερμανών στην Πολωνία, ο συγγραφέας και ακαδημαϊκός Κ. Σ. Λιούις επισκέπτεται τον Σίγκμουντ Φρόιντ για να κουβεντιάσουν (ή μήπως να συγκρουστούν;) για την ύπαρξη (ή όχι) του Θεού και την Επιστήμη.

ΤΟ ΛΥΣΑΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Σκηνοθέτης που βλέπει πως οι παραγωγοί της επερχόμενης ταινίας του πάνε να τη… «σφάξουν» στο μοντάζ δίχως την έγκρισή του, κλέβει όλο το υλικό της και φυγαδεύεται μαζί με τους πιο στενούς του συνεργάτες στην επαρχιακή κατοικία μιας θείας του, ελπίζοντας εκεί να βρει την ελευθερία της δημιουργικής έκφρασης, πόσω μάλλον κι ένα final cut του… αμάζευτου από τα γυρίσματά του!

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ

Ένα κορίτσι ανακαλύπτει ξαφνικά την ικανότητα να βλέπει τα «IF», τους φανταστικούς φίλους όλων των παιδιών του κόσμου. Κάποια αναζητούν την καινούργια τους ανήλικη συντροφιά, άλλα νοσταλγούν τους παλιούς τους ιδιοκτήτες που ενηλικιώθηκαν και τα ξέχασαν. Θα μπορέσει να τα βοηθήσει η Μπι;