FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ (2016)

(THE GIRL ON THE TRAIN)

  • ΕΙΔΟΣ: Θρίλερ
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τέιτ Τέιλορ
  • ΚΑΣΤ: Έμιλι Μπλαντ, Ρεμπέκα Φέργκιουσον, Τζάστιν Θερού, Χέιλι Μπένετ, Λουκ Έβανς, Έντγκαρ Ραμίρες, Άλισον Τζάνεϊ, Λίσα Κούντροου
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 112'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Χωρισμένη και αλκοολική, η Ρέιτσελ περνά καθημερινά με το τρένο από το παλιό της σπίτι, βλέποντας τη νέα ζωή του πρώην συζύγου της, αλλά και ένα γειτονικό ζευγάρι, που φαινομενικά ζει τον ιδανικό έρωτα. Σταδιακά αυτή η εικόνα θα αλλάξει με μια εξαφάνιση, στην οποία εμπλέκονται πολλά πρόσωπα, αλλά και η ίδια η Ρέιτσελ.

Πρώην, νυν, εξαπατημένοι σύζυγοι, εξωσυζυγικό σεξ και αλκοολισμός, μαζί με παρακολουθήσεις, εμμονές και εξαφανίσεις, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν «Το Κορίτσι του Τρένου». Είναι τα ίδια στοιχεία που μπορεί να βρει κανείς σε μια καθαρόαιμη σαπουνόπερα και ο Τέιτ Τέιλορ, που μετέφερε στο σινεμά το bestseller της Πόλα Χόκινς (τα δικαιώματα αγοράστηκαν πριν καν κυκλοφορήσει η πρώτη έκδοση), το γνωρίζει πολύ καλά. Σε πολλές σκηνές και ειδικά στο φινάλε, η ταινία φλερτάρει σχεδόν ξεδιάντροπα με το trash. Το κάνει, όμως, με δεξιοτεχνία και γρήγορη ροή και το υποστηρίζει με ένα τέλειο καστ, που δεν μπορεί παρά να ενθουσιάσει το γυναικείο κοινό, στο οποίο κυρίως απευθύνεται. Άλλωστε, ο Τέιλορ γνωρίζει σε βάθος τι αρέσει στις γυναίκες και το απέδειξε με την πρώτη του ταινία, τις «Υπηρέτριες» (2011). Βρείτε μία γυναίκα που να μην της άρεσε αυτή η ταινία!

Το κεντρικό πρόσωπο ενός μεγαλύτερου κύκλου είναι η Ρέιτσελ, που κάθε μέρα πηγαινοέρχεται με το τρένο από ένα προάστιο στο κέντρο της Νέας Υόρκης. Από το παράθυρο παρακολουθεί ένα συγκεκριμένο σπίτι, στο οποίο ζει ένα ζευγάρι που δείχνει ιδανικό. Φαίνονται νέοι, ωραίοι, επιτυχημένοι, να αγαπιούνται, να κάνουν σεξ. Είναι η ζωή που θα ήθελε να ζει και η Ρέιτσελ – μια ζωή που έζησε για λίγο στο σπίτι που βρίσκεται λίγο παραδίπλα. Είναι το σπίτι που δεν θέλει να βλέπει από το παράθυρο, αλλά δεν μπορεί να αποστρέψει το βλέμμα της. Εκεί ζει ο πρώην σύζυγός της με τη νέα του γυναίκα και με το μωρό τους. Είναι το μωρό που δεν μπόρεσε να αποκτήσει η Ρέιτσελ και ο λόγος που έγινε αλκοολική.

Με το που τελειώνει η στρωτή, νηφάλια αφήγηση της Ρέιτσελ, βλέπουμε για πρώτη φορά ποια είναι η πραγματική της κατάσταση. Είναι η εικόνα μιας μπεκρούς, που δεν μπορεί να πει δυο κουβέντες ή να κινηθεί χωρίς κάποιος να καταλάβει τι της συμβαίνει. Βιώνει μια προσωπική καταστροφή. Έχει χάσει τη ζωή της, τον άνδρα της, τη νηφαλιότητά της, φιλοξενείται από μια φίλη της επί δύο χρόνια, η δουλειά της είναι παρελθόν, αν και δεν το ομολογεί σε κανέναν, έχει παραδοθεί στις εμμονές της. Αυτές οι εμμονές θα την κάνουν μια μέρα να κατέβει από το τρένο για να αντιμετωπίσει την «ιδανική» σύζυγο, όταν από το παράθυρο δει ότι εκείνη αγκαλιάζεται και φιλιέται με έναν άλλο άνδρα. Είναι, όμως, λιώμα και όταν συνέλθει θα μάθει ότι η Μέγκαν, όπως είναι το όνομά της, έχει εξαφανιστεί. Τα κενά μνήμης κάνουν ακόμη χειρότερα τα αισθήματα ενοχής τής Ρέιτσελ, που μπαίνει όλο και πιο βαθιά στην ιστορία.

Στις περιλήψεις που ακολουθούν «Το Κορίτσι του Τρένου», η ταινία περιγράφεται ως «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» της φετινής χρονιάς. Ίσως να μη διαθέτει την ψυχρή σκηνοθετική ματιά του Ντέιβιντ Φίντσερ, που κάνει μια ιστορία περισσότερο ανατριχιαστική, αλλά έχει ένα πολυπληθές καστ που είναι απολύτως σωστό, με πρώτη την Έμιλι Μπλαντ να υποδύεται τη Ρέιτσελ, έναν χαρακτήρα που δεν είναι και ο πιο συμπαθής, να γίνεται ένα πρόσωπο με το οποίο συμπάσχεις. Ακόμη και στις μικρές λεπτομέρειες, όπως στις σκηνές του τρένου, ο Τέιλορ δείχνει μεγάλη προσοχή στην ακρίβεια και με τον ρυθμό που δίνει στην ταινία δεν αφήνει περιθώρια πλήξης ή κενών. Με λίγα λόγια, «Το Κορίτσι του Τρένου» θα το απολαύσεις και με το παραπάνω, ειδικά αν δεν ψάχνεις πολλαπλές αναγνώσεις και βαθιά επίπεδα. Μόνο μην ακούσω τίποτα για φεμινισμούς και γυναικεία αλληλεγγύη, γιατί θα πιάσω τιρμπουσόν (hint για το φινάλε).

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γουστάρεις ένα χορταστικό θρίλερ, καλογυρισμένο και με ωραίους ηθοποιούς; «Το Κορίτσι του Τρένου» μπορεί να γίνει μια από τις αγαπημένες σου ταινίες αυτή τη σεζόν. Αν πρέπει να ντύσεις σώνει και καλά ένα φιλμ με θεωρίες και αχαχούχα «σοβαρής» κριτικής, πιάσε έναν Μπέλα Ταρ (τι πιο τρομακτικό;) και καθάρισες.


MORE REVIEWS

BLOW-UP

Mod φωτογράφος μόδας κυκλοφορεί αμέριμνος σε λονδρέζικο πάρκο και τραβά ό,τι του αποσπά την προσοχή. Ανάμεσα στις εικόνες που θα εμφανίσει αργότερα, θα εντοπίσει ένα χέρι μ’ ένα πιστόλι που σημαδεύει δυο εραστές και θα πιστέψει εμμονικά πως υπήρξε μάρτυρας φόνου.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΚΟΡΗ

Αγγλίδα μόνη, σε διακοπές στις Σπέτσες, παρατηρεί φασαριόζικη οικογένεια λουόμενων και, συνειρμικά, ο νους της «σκαλίζει» διαρκώς τραύματα του δικού της νεανικού παρελθόντος, λάθη μητρότητας κι επιλογές μιας ζωής που… έχασε.

ΟΥΠΣ 2! Ο ΝΩΕ ΞΑΝΑ ΕΦΥΓΕ...

Οι περιπέτειες του Φίνι και της Λία συνεχίζονται, αυτή τη φορά εκτός κιβωτού, όταν μετά από ένα απρόσμενο συμβάν καταλήγουν στον ωκεανό. Τώρα θα πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους προκειμένου να επανενωθούν με την οικογένειά τους πριν να είναι αργά!

ΤΑ ΤΡΙΑ ΠΑΤΩΜΑΤΑ

Τρεις οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε τριώροφο κτήριο στα προάστια της Ρώμης, αντιμετωπίζουν σωρεία προβλημάτων στις εσωτερικές σχέσεις τους, που δεν λένε να λυθούν όσα χρόνια κι αν περάσουν.

ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

Χήρα δολοφονημένου Βάσκου πολιτικού λαμβάνει επιστολή από τον φυλακισμένο, πλέον, εκτελεστή του συζύγου της, ο οποίος εκφράζει την επιθυμία να τη συναντήσει. Τα έντεκα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, άραγε, μπορούν να έχουν γιατρέψει τις πληγές;