FreeCinema

Follow us
12.0919:00

Ελληνικό box-office: Άλλος για «Παράδεισο»;


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η Τζούλια Ρόμπερτς και ο Τζορτζ Κλούνεϊ έδωσαν στο κοινό αυτό που είχε ανάγκη για να βγει από το σπίτι και ν’ αναζητήσει μια «παραδεισένια» φυγή απόδρασης, ειδικά στα θερινά.

Τρίτο σερί τετραήμερο με ενενηντάρι! Μια κάποια σταθερότητα στην προσέλευση, δηλαδή, μετρώντας 95.716 εισιτήρια, αντί των 98.380 του περασμένου τετραημέρου. Φυσικά, δεν πήραν όλοι το ίδιο «Εισιτήριο για τον Παράδεισο»… Σινεμά που δεν έπαιξαν το εξωτικό σουξέ της Τζούλια Ρόμπερτς και του Τζορτζ Κλούνεϊ είδαν δραματικό τζίρο στα ταμεία τους, με διψήφιο ή και μονοψήφιο αριθμό εισιτήριων ανά προβολή (!), ενώ υπήρξαν και κάποια τα οποία ούτε και με τη #1 κομεντί τούτης της εβδομάδας είδαν ατελείωτες ουρές (σαν αυτές του παρακάτω δημοφιλούς θερινού των βορείων προαστείων).

Η εικόνα είναι από το σαββατόβραδο και βγάζει νόημα όταν φτάσουμε στα εισιτήρια της συγκεκριμένης μέρας. Το «Εισιτήριο για τον Παράδεισο» ξεκίνησε με υποσχόμενες προοπτικές την Πέμπτη (6.194), φόρτσαρε την Παρασκευή (8.317), εκτινάχτηκε κυριολεκτικά το Σάββατο (13.528!) και προσγειώθηκε λίγο ανώμαλα την Κυριακή λόγω basket Εθνικής ομάδας (8.708), για να φέρει ένα σύνολο τετραημέρου στα 36.747 (από 129 οθόνες). Η Αττική ήταν εκείνη που ξέσκισε σε προσέλευση (27.420 εισιτήρια, από 69 οθόνες). Η θέση στην οποία βρέθηκε αναμένεται να καπαρωθεί και για το επόμενο τετραήμερο, καθώς ο «ανταγωνισμός» περιορίζεται σε κάποιους hot αλλά «art-house» τίτλους.

Στο #2 έπεσε (-44%) το animated «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου», κόβοντας 23.856 εισιτήρια (από 124 οθόνες). Δεν του έκοψε τη φόρα μόνο ο αριθμός των εβδομάδων που συνεχίζεται, αλλά και η εμφάνιση ενός νέου animated φιλμ (λίγο παρακάτω), όσο και το γεγονός ότι καθώς μπαίνουμε στη σχολική σεζόν, οι ανάλογοι τίτλοι δεν θα χαίρουν ιδιαίτερης απήχησης και στις καθημερινές. Προφανής η επικράτηση του Σαββάτου (9.252) και εντυπωσιακό το μέχρι στιγμής σύνολο στα 224.148 εισιτήρια. Στο #3 ακολουθεί το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», το οποίο σημείωσε μία αρκετά σημαντική ποσοστιαία πτώση της τάξης του -48%, κόβοντας 12.813 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Πιο πυρετώδες το σαββατόβραδο (4.950), ενώ τα 2.361 της Κυριακής απέδειξαν πως και το γυναικείο κοινό μπορεί να έχει πια μια κάποια έφεση προς το… basket! Δεν είναι άσχημο το σύνολο των 42.656 εισιτηρίων μέχρι στιγμής, όμως, δείχνει κάπως λίγο μπροστά στον (υποσχόμενο) ντόρο που προηγήθηκε της ταινίας. Ντεμπούτο στο #4 για το υπερ-ηρωικό animation «Η DC Λεγεώνα από τα Σούπερ-Κατοικίδια» (φωτό), με 8.077 εισιτήρια (από 109 οθόνες). Καλύτερη η ανταπόκριση το Σάββατο (3.215). Ήθελε κι άλλη απόσταση από τα «Minions» τούτο εδώ… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Ο Επιθεωρητής Μαιγκρέ και το Μυστήριο της Νεκρής Κοπέλας», σαφώς πληγωμένο (-52%) από τη φυγή του adult κοινού προς… κάτι πιο ευχάριστο, καλοκαιρινό κι αμερικάνικο (με καραμπινάτους stars). 2.266 εισιτήρια (από 11 οθόνες), με αναλογικά δυνατό σαββατόβραδο (1.088) και σύνολο στα 17.752.

Μικροπράγματα στις θέσεις που ακολουθούν, με μόλις μία νέα είσοδο, καθώς οι περισσότερες πρεμιέρες της εβδομάδας έκοψαν θλιβερά τριψήφια νούμερα εισιτηρίων, υπενθυμίζοντας ότι το σινεμά στην Ελλάδα δεν έχει συνέλθει ακόμη από την πανδημία των τελευταίων ετών και οι θεατές σε μεγάλο ποσοστό μπορεί και να άλλαξαν συνήθειες. Ή δεν «τολμάνε» τόσο να δοκιμάζονται σε έργα αμφιβόλου ψυχαγωγίας και ποιότητας. Κάτι που η διανομή ακόμη δεν έχει πάρει χαμπάρι και ίσως δεν προτίθεται να βάλει μυαλό, αν και γνωρίζει πολύ καλά ότι σε σύγκριση με την προ COVID-19 εποχή (το 2019, για παράδειγμα), τα κινηματογραφικά ταμεία αντιμετωπίζουν μια πτώση της τάξης του -41% (δίπλα στο 2022, μέχρι στιγμής). Συνεχίζοντας το countdown, στο #6 συναντάμε το νεανικό θρίλερ επιβίωσης «Πτώση» (-47%), με 2.234 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Δεν έπιασε το multiplex-άδικο κοινό, σύνολο στα 9.494. Το «After 4: Για Πάντα Μαζί» συνέχισε την καθοδική του πορεία (-52%), κόβοντας 2.116 εισιτήρια (από 21 οθόνες), με σύνολο στα 25.272, ενώ τη μεγαλύτερη πτώση στο top 10 (-62%) σημείωσε το «Ένας Ήρωας» του Ασγκάρ Φαραντί, με 1.462 εισιτήρια (από 7 οθόνες). Στα 6.918 το σύνολό του. Κάτι ψιλά συγκεντρώνει ακόμα ο Μπραντ Πιτ και το «Bullet Train» (-49%), τύπου 1.125 εισιτήρια (από 14 οθόνες) και… «ας είναι» σύνολο στα 73.824. Τέλος, new entry στο #10 για το γαλλικό «Χάρηκα που σας Γνώρισα» (φωτό), που νομίζω πως δεν έκανε καθόλου καλή γνωριμία με το ελληνικό κοινό, κόβοντας 566 εισιτήρια (από 6 οθόνες). Φανταστείτε πόσο χάλια πήγαν οι υπόλοιπες πρεμιέρες… Μερικές φορές, από την τόση πίκρα που μου προκαλούν αυτοί οι αριθμοί, μου ‘ρχεται να πάω σε κανένα θερινό και να δώσω μια αγκαλιά σ’ αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι αγωνίζονται να τα κρατάνε ανοιχτά και να ζουν απ’ αυτά, παίζοντας το κάθε… «άδειασμα ραφιού», χωρίς να φταίνε καν! Είναι αληθινά λυπηρό.