FreeCinema

Follow us

ΠΤΩΣΗ (2022)

(FALL)

  • ΕΙΔΟΣ: Δραματική Περιπέτεια
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σκοτ Μαν
  • ΚΑΣΤ: Γκρέις Κάρολαϊν Κάρεϊ, Βιρτζίνια Γκάρντνερ, Τζέφρι Ντιν Μόργκαν, Μέισον Γκούντινγκ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Μετά από θανατηφόρο δυστύχημα κατά τη διάρκεια αναρρίχησης σε απόκρημνο βουνό, η Μπέκι και η Χάντερ χάνουν κάθε επαφή, με την πρώτη να έχει μετατραπεί σε μία καταθλιπτική αλκοολική εξαιτίας του χαμού του συντρόφου της. Η δεύτερη θα την αναζητήσει για να τη βοηθήσει να βρει τον παλιό της εαυτό και θα την προκαλέσει να σκαρφαλώσουν μέχρι την κορυφή ενός εγκαταλελειμμένου πύργου ύψους εξακοσίων μέτρων.

Σε μια απεγνωσμένη προσπάθεια «ανανέωσης» των δραματικών περιπετειών επιβίωσης, οι παραγωγοί της «Πτώσης» προτείνουν ένα εντελώς άκυρο concept εγχειρήματος για τη δημιουργία… ιλιγγιώδους (#diplhs) σασπένς, που μπορεί να συγκινήσει τους θεατές οι οποίοι βασανίζονται από ακροφοβία, όμως, θα κάνει όλους τους υπόλοιπους να εύχονται οι δύο πρωταγωνίστριες να… πέσουν και να γίνουν κομμάτια, μπας και τελειώσει λίγο νωρίτερα τούτη η αδικαιολόγητης διάρκειας ταινιούλα!

Συνδυασμός extreme sports με κακοτοπιά που αν δεν λήξει γρήγορα, δεν θα έχουν αίσιο τέλος οι ήρωες του φιλμ, η «Πτώση» ξεκινά από το επεισόδιο του τραγικού θανάτου του συντρόφου της Μπέκι κατά τη διάρκεια επικίνδυνης αναρρίχησης (τι να σου πει το όλο θέαμα, εάν έχεις παρακολουθήσει το οσκαρικό ντοκιμαντέρ «Free Solo»…). Για να αποκτήσει κάποια υποψία ρεαλιστικής οντότητας και χαρακτήρα η ηρωίδα, καταρρακώνεται από την εμπειρία, το ρίχνει στον αλκοολισμό και κάποτε επανεμφανίζεται η έτερη μάρτυρας του δυστυχήματος και φίλη της, Χάντερ, η οποία θα της προτείνει ν’ ανεβούν στο υψηλότερο radio tower της Αμερικής, με απώτερο (και συμβολικά καθαρτήριο) σκοπό να σκορπίσουν τη στάχτη του μακαρίτη.

Φυσικά, ο πύργος βρίσκεται στη μέση του πουθενά, μέρος της σκάλας που οδηγεί στην κορυφή του θα διαλυθεί και οι δύο κοπέλες θα παγιδευτούν σ’ ένα εξωφρενικό υψόμετρο, δίχως πολλά εφόδια και τρόπο να επικοινωνήσουν με τον υπόλοιπο κόσμο, αφού δεν έχουν καν σήμα για τα κινητά τους. Ο Σκοτ Μαν επισημαίνει διάφορες «απειλές» που πρόκειται ν’ αντιμετωπίσουν η Μπέκι και η Χάντερ στην ανάβασή τους (σκουριασμένα μέταλλα, βίδες που οριακά στέκονται στη θέση τους, τη φωλιά ενός όρνεου), όμως, δεν ασχολείται μαζί τους με συνέπεια, ούτε και στήνει κάτι ευρηματικό σκηνοθετικά, πέραν του τετριμμένου του να κρέμεται κάποιος στο κενό και ο θεατής να οδηγείται στην άκρη του καθίσματός του (όχι και τόσο εδώ…).

Οι ώρες που (υποτίθεται ότι) περνούν οι δυο κοπέλες στην κορυφή του πύργου κάνουν την ταινία να βρίθει απιθανοτήτων, το μοντάζ σέρνεται και οι διάλογοι (για να περάσει η ώρα…) σε κάνουν να ελπίζεις ότι θα μπορούσες να σαμποτάρεις την πανύψηλη μεταλλική κατασκευή δίχως δεύτερη σκέψη. Άσε που προϋπήρχε και το πιο διασκεδαστικό «Frozen» (2010), με παγιδευμένους σε αναβατήρα χιονοδρομικού κέντρου και πολύ πιο τρομακτικές (και gory) επιπτώσεις. Η ανατροπή της αφήγησης κάνα μισάωρο πριν το φινάλε είναι ύπουλη, όμως, δεν αρκεί σαν αντίβαρο για να σώσει το σύνολο της ταινίας, το οποίο βρίσκεται από ώρα σε ελεύθερη… πτώση.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Αν έχεις θεματάκια με τα ύψη, ενίοτε κάνει δουλίτσα και θα… φας κανένα νύχι! Η γενική εντύπωση, όμως, είναι αρνητική, καθώς ούτε το σενάριο αξιοποιεί ή προτείνει γερό σασπένς, ούτε και η σκηνοθεσία υπηρετεί κάτι ευρηματικά αξιομνημόνευτο. Το PG-13 εδώ «μεταφράζεται» σε multiplex και πιτσιρικαρία με τόνους popcorn ανά χείρας, έτοιμη να «μασήσει» αφέλεια και ευκολάκια «έντασης».


MORE REVIEWS

ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ

Στα αμερικανικά suburbs του ’60, δύο αγαπημένες γειτόνισσες βιώνουν μία τραγωδία που θα μετατρέψει τις ζωές τους σε θρίλερ. Ή μήπως κάποια από τις δύο έχει φαντασία που οργιάζει;

ΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΟ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ

Ο Άλεν πρόκειται να αποτοξινωθεί από τη βία. Πως πρόκειται να επιζήσει, όμως, σε μια κοινωνία στην οποία η άσκηση της βίας αποτελεί θεμελιακή αρχή;

ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

Έπειτα από τον θάνατο του έφηβου γιου της μπροστά στα μάτια της, ανύπαντρη μητέρα εγκαταλείπει τη Μαδρίτη για τη Βαρκελώνη, προς αναζήτηση του πατέρα του παιδιού της, ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια αγνοούσε την ύπαρξή του. Η απόφασή της αυτή θ’ αποδειχθεί άκρως αποκαλυπτική για μια σειρά από γυναίκες και... άνδρες που συναντά στο διάβα της.

Ο ΚΑΝΟΝΑΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Οι φλόγες του πολέμου φαίνεται πως θα φουντώσουν ξανά στην Ευρώπη, όμως, η γαλλική μπουρζουαζία έχει άλλες έγνοιες: να ερωτευτεί και να πάει για κυνήγι!

ΤΙΓΡΗΣ

Κτηνίατρος ζωολογικού κήπου επαρχιακής πόλης της Ρουμανίας, η οποία βρίσκεται σε ψυχολογική πίεση λόγω απώλειας νεογέννητου μωρού και απιστίας συντρόφου, χάνει από την προσοχή της την τίγρη που φρόντιζε, με αποτέλεσμα το άγριο θηρίο να περιπλανιέται ελεύθερο στους δρόμους.

MR KLEIN

MR KLEIN

Να σας πω εκείνο το ανέκδοτο με το μέντιουμ και τις ξανθιές που πριόνιζαν το κλαρί που στεκόντουσαν καλύτερα;