FreeCinema

Follow us

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΟΙ ΚΑΡΑΒΙΔΕΣ (2022)

(WHERE THE CRAWDADS SING)

  • ΕΙΔΟΣ: Δικαστικό Μελόδραμα Μυστηρίου
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ολίβια Νιούμαν
  • ΚΑΣΤ: Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς, Τέιλορ Τζον Σμιθ, Χάρις Ντίκινσον, Ντέιβιντ Στραδέρν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Στους βάλτους της Βόρειας Καρολίνα, ένα μικρό κορίτσι μεγαλώνει μοναχό του, δακτυλοδεικτούμενο από την κοινωνία σαν ένα απολίτιστο και ανεπιθύμητο αγρίμι. Μερικές δεκαετίες αργότερα, βρίσκεται κατηγορούμενη για τη δολοφονία (;) ενός πλούσιου γόνου της περιοχής, με τον οποίο διατηρούσε κρυφή σχέση.

Δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω ποιο δικαστικό θρίλερ είχα στο μυαλό μου καθώς παρακολουθούσα το «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», όμως, όταν ακούσετε την απόφαση του δικαστηρίου, θα το καταλάβετε κι εσείς! Ή, έστω, εσείς που γνωρίζετε τις «φόρμουλες» τούτου του φιλμικού είδους, που εδώ έχει την ατυχία να απευθύνεται σχεδόν αποκλειστικά σε… γυναικείο κοινό. Με ότι «αρνητικό» μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Βασισμένο σε bestseller γραμμένο από γυναίκα, με σεναριακή διασκευή από γυναίκα και σκηνοθετημένο από γυναίκα, το φιλμ της Ολίβια Νιούμαν (γαλουχημένη στην τηλεόραση, με το βιογραφικό της να συμπεριλαμβάνει κυρίως επεισόδια σειρών) πέφτει στην παγίδα στερεοτύπων περί κακοποίησης γυναικών από συζύγους ή εραστές, με ρομαντικές σχέσεις που φλερτάρουν ασύστολα με το μελόδραμα και πλοκή που ρέπει έντονα προς τη… σαπουνόπερα. Κακοποιητικός σύζυγος οδηγεί τη μάνα και κάμποσα από τα παιδιά τους σε φυγή, αφήνοντας την ανήλικη Κάια να μεγαλώνει μαζί του σ’ ένα φτωχόσπιτο χαμένο μέσα στους βάλτους μιας μικρής πόλης στη Βόρεια Καρολίνα του ’50. Μετά το θάνατό του, η Κάια θα συνεχίσει να ζει μόνη, διαφεύγοντας από την Πρόνοια, έχοντας για προστάτες τους ιδιοκτήτες ενός παντοπωλείου κι ένα μικρό αγόρι για το οποίο τρέφει (επιτέλους) συναισθήματα. Μετά την εφηβεία, ο Τέιτ θα φύγει για σπουδές και δεν θα τηρήσει μια υπόσχεση επιστροφής στην πληγωμένη (πια) αγαπημένη του. Ένα πλουσιόπαιδο θα την φλερτάρει επίμονα, όμως, οι δικές του υποσχέσεις θ’ αποδειχτούν ακόμη πιο ψεύτικες και η συμπεριφορά του θα θυμίσει στην Κάια την απόφαση της μάνας της.

Όλα αυτά η Νιούμαν τα αφηγείται μέσω απανωτών flashback, καθώς στο παρόν η Κάια κατηγορείται για την (όχι απαραίτητα πιστοποιημένη) δολοφονία του Τσέις, του δεύτερου αγοριού που μάτωσε την καρδιά της. Η ροή της ταινίας είναι… δραματικά προβλέψιμη και η σκηνοθεσία μοιάζει σαν κάποιος να πάτησε τον «αυτόματο πιλότο», καταλήγοντας το φιλμ να ταυτίζεται περισσότερο με τη φόρμα ενός mini series βασισμένου σε… Βίπερ Νόρα! Η Νιούμαν δεν δύναται να διαχειριστεί το υλικό της σε μορφή δικαστικού θρίλερ, η σχετική ατμόσφαιρα σασπένς απουσιάζει παντελώς και μονάχα στις σκηνές του δικαστηρίου αντιλαμβάνεσαι κάτι διαφορετικό από… ένα γυναικουλίστικο «coming of age» ερωτικό δράμα βιντεϊκού «δικάσετου» για το weekend. Σε «τρικάσετο», θα ήταν σκέτη κλοπή!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άψυχη οπτικοποίηση ευπώλητου που είχε πέραση στον γυναικείο πληθυσμό, επιχειρεί να «πιάσει» και ένα πιο κοριτσίστικο κοινό με το αισθηματικό του background (μέχρι και η Τέιλορ Σουίφτ έχει επιστρατευθεί για το τραγούδι της ταινίας), αλλά αποτυγχάνει να λειτουργήσει στο πλαίσιο του έργου μυστηρίου με δικαστική πλοκή εγκλήματος. Η χαρισματική (και ανερχόμενη) Ντέιζι Έντγκαρ-Τζόουνς δεν βοηθιέται για να κάνει το όποιο ερμηνευτικό θαύμα (να την αναζητήσετε στο επίσης φετινό «Fresh»). Όμορφο και λειτουργικό το score του Μίκαελ Ντάνα. Εξαιτίας του… PG-13, ενδέχεται να ευχαριστήσει νεαρά ζευγαράκια που θα το επιλέξουν για «ραντεβουδάκι» σε σινεμά. Μέχρι εκεί…


MORE REVIEWS

SHAZAM! Η ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

Ο Μπίλι Μπάτσον και η παρέα του κάνουν άνω κάτω την πόλη της Φιλαδέλφεια με τα υπερηρωικά ανδραγαθήματά τους, χωρίς να υποψιάζονται πως ο χειρότερος εχθρός τους πρόκειται να εμφανιστεί από… Όλυμπο μεριά!

ΤΥΧΕΡΟ ΑΣΤΕΡΙ

Δίδυμο παράνομων διακινητών βρεφών ξεκινά οδικό ταξίδι αναζήτησης αγοραστών του πιο πρόσφατου «αποκτήματός» του, παίρνοντας μαζί τη μητέρα του μωρού, η οποία θέλει να ελέγξει από πρώτο χέρι την καταλληλότητα των υποψήφιων γονιών. Ντουέτο αστυνομικών ντετέκτιβ που έχουν από καιρό αντιληφθεί τι παίζει, ακολουθεί το ντούο κατά πόδας ώστε να το συλλάβει επί το έργον.

ΣΚΑΡΛΕΤ

Η Ζιλιέτ μεγαλώνει πλάι στον πατέρα της, στη φτωχική γαλλική επαρχία του μεσοπολέμου. Και της αρέσει να ονειρεύεται. Πόσα όνειρα χωράνε στην αληθινή ζωή, όμως;

65

65.000.000 έτη πριν. Ο Μιλς, ένας πιλότος διαστημοπλοίου, και η Κόα, μια 9χρονη παιδούλα, ναυαγοί του Διαστήματος, εγκλωβισμένοι σε μία εχθρική Γη στην οποία κυριαρχούν οι σαρκοβόροι δεινόσαυροι, προσπαθούν να διαφύγουν.

ΠΑΡΙΣΙ ΞΑΝΑ

Μετά από μία τρομοκρατική επίθεση σε παρισινό bistrot, η επιζήσασα Μιά προσπαθεί να μαζέψει τα «κομμάτια» της και να βρει τρόπο να συνεχίσει την κανονικότητα της ζωής της, περνώντας μέσα από ένα επίπονο στάδιο επιστροφής στο συμβάν που σχεδόν έχει σβήσει από τη μνήμη της.