Ελληνικό box-office: Σαρώνουν τα «Minions»!
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το sequel των «Minions» συνέχισε να σαρώνει, με μερίδιο εισιτηρίων της τάξης του… 43% επί του συνόλου προσέλευσης σε ολόκληρη τη χώρα. Κανείς δεν ήταν ικανός να τα βάλει μαζί τους! Ούτε τα… «ψαρικά»!
Από το ευχάριστο νέο των 98.762 εισιτηρίων του περασμένου τετραημέρου, διατηρηθήκαμε σε ακριβώς ίδια (!) επίπεδα αυτές τις μέρες, κυρίως εξαιτίας της παντοδυναμίας του animated «Minions 2: Η Άνοδος του Γκρου», επιτρέποντας στα ταμεία να μετρήσουν 98.380 θεατές. Το φιλμ είχε μικρή πτώση (της τάξης του -26%), κόβοντας 42.914 εισιτήρια (από 180 οθόνες), με το weekend να «πετάει» (13.719 και 12.629, στις αντίστοιχες μέρες). 1.383 θεατές στράφηκαν προς τις αγγλόφωνες προβολές (από 12 οθόνες). Με σύνολο στα 173.797 ήδη, φαίνεται πως οδεύουμε προς πολύ μεγάλο νούμερο (που θα φλερτάρει με την τρακοσάρα)…
Την προηγούμενη εβδομάδα έκαναν την έκπληξη τα σαββατιάτικα previews του «Εκεί που Τραγουδάνε οι Καραβίδες», όμως, η κανονική έξοδος του φιλμ αυτές τις μέρες δεν ήταν παρόμοια θερμή. Αν ρωτάς κι εμένα, δύο τρόποι υπάρχουν για να εξηγηθεί το «φαινόμενο»: α) οι θεατές των previews έβγαλαν μέτριο (και κάτω…) word of mouth και β) οι θεατές τούτου του τετραημέρου μπορούσαν να διαβάσουν και κριτικές (#ouch) για την ταινία. Ο συνδυασμός σίγουρα δεν ήταν θετικός, καθώς οι «Καραβίδες» προσέλκυσαν 24.422 θεατές (από 123 οθόνες). Η Πέμπτη ήταν για κλάματα (4.619), η Παρασκευή ακολούθησε σε παρόμοιο ρυθμό (5.219) και το weekend (7.264 και 7.320, στις αντίστοιχες μέρες) ξύπνησε λίγο τα πράγματα. Τα 17.365 εισιτήρια της Αττικής (από 63 οθόνες), δηλώνουν πως το έργο δεν δούλεψε καθόλου στο υπόλοιπο Ελλάδας. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 26.903. Αμφισβητήσιμη η πορεία του από εδώ και πέρα.
Το «Ο Επιθεωρητής Μαιγκρέ και το Μυστήριο της Νεκρής Κοπέλας» τραβάει! Μόλις -18% η πτώση στο δεύτερο τετραήμερό του, με 4.756 εισιτήρια (από 19 οθόνες, ελαφρώς ενισχυμένες από την πρεμιέρα του). Προβλέψιμη η μεγαλύτερη προσέλευση (του adult κοινού) το σαββατόβραδο (1.587), βοηθάνε πολύ κάποια γερά «μαγαζιά» θερινών, σύνολο στα 13.982 μετά από έντεκα μέρες προβολής. Αντιθέτως, το «After 4: Για Πάντα Μαζί» είχε πιο σοβαρό ποσοστό πτώσης (-47%), για να κόψει 4.399 εισιτήρια (από 43 οθόνες). Ισορροπημένη η προσέλευση με χιλιάρια καθημερινά, έχει φτάσει τα 19.729. Ξέφτισε το franchise ή… η πιτσιρικαρία θα περιμένει να το δει από κάνα… κινητό! Το top 5 συμπληρώνει το πρωτοεμφανιζόμενο νεανικό θρίλερ επιβίωσης «Πτώση» (φωτό), με 4.218 εισιτήρια (από 40 οθόνες). Ειλικρινά, δεν υπήρχε λόγος για κάτι παραπάνω από τούτο τον multiplex-άδικο τίτλο. Περισσότερο σασπένς έχει το να βρεις λεφτά για να πας σινεμά στην Ελλάδα, πια.
Στο #6 έκανε ντεμπούτο το «Ένας Ήρωας» του Ασγκάρ Φαραντί, με 3.862 εισιτήρια (από 16 οθόνες). Μάλλον υπερβολικό wide release, που χειμωνιάτικα θα έβγαινε σε 5-6 αίθουσες του «art-house» (και βλέπουμε…). Το στήριξε το weekend (1.356 και 1.121, στις αντίστοιχες μέρες). Νέα είσοδος και στο #7 για το παραμύθι ενηλίκων του Τζορτζ Μίλερ «Τρεις Χιλιάδες Χρόνια Προσμονής» (φωτό). Δύσκολη περίπτωση ταινίας σε σχέση με το κοινό το οποίο θα μπορούσε να προσεγγίσει, άνοιξε με 2.647 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Εδώ κι αν ήταν υπερφιλόδοξο το release! Στο #8 έπεσε πολύ χαλαρά (-10%) το «Bullet Train», με 2.174 εισιτήρια (από 17 οθόνες) και σύνολο στα 72.993 (λαμπάδα στο μπόι του Μπραντ Πιτ…), ενώ στο #9 γκρεμοτσακίστηκε το «Ούτε Καν» (-79%) του Τζόρνταν Πιλ, με 1,807 εισιτήρια (από 22 οθόνες). Μιλώντας με κόσμο που είδε το φιλμ ή διαβάζοντας σχόλια στα social, ένα (τύπου) 80% πρέπει να έφριξε με το έργο και οι υπόλοιποι προσκυνάνε ακόμα το… «spectacle». Ανήκω στη μειοψηφία. Στα 16.134 το σύνολο. Κλείνουμε δεκάδα με το «Top Gun: Maverick» (-31%). Έκοψε ακόμη 963 εισιτήρια (από 5 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 279.313 σε σύνολο. Άξιος!
Αξίζει κάποιας αναφοράς το γεγονός ότι η επανέκδοση του ισπανικού classic «Το Πνεύμα του Μελισσιού» έκοψε 449 εισιτήρια σε τέσσερις μονές προβολές, αποκλειστικά στην εξαρχειώτικη Ριβιέρα. Ενώ η πρεμιέρα της πρωτοεμφανιζόμενης «Εκκόλαψης» περιορίστηκε σε 66 εισιτήρια (από 4 οθόνες)! Ξαναρωτάω: γιατί βγήκε αυτή η φεστιβαλική «παραξενιά»; Τι φταίνε τα σινεμά;