FreeCinema

Follow us
25.1019:00

Ελληνικό box-office: Πρωτιά, αλλά δεν έγινε και… «Carnage»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η επιστροφή του κομιξά ήρωα «Venom» έκανε ποδαρικό στο #1, αλλά σχεδόν στα μισά του ανοίγματος της πρώτης του ταινίας, από το 2018.

Γενικά, βλέποντας τα εισιτήρια να παγιώνονται σ’ ένα πλαίσιο μεταξύ εβδομήντα και ενενήντα χιλιάδων εισιτηρίων, με την έναρξη της νέας κινηματογραφικής σεζόν, το κοινό δείχνει να μεταφέρει ένα σοβαρό μήνυμα προς την αγορά: κατεβάστε τον πήχη. Αν ρωτάς κι εμένα, θα πρόσθετα την εξής συμβουλή: προσαρμοστείτε. Τίποτε δεν θα είναι ίδιο από εδώ και πέρα. Ευελπιστώντας, πάντα, σε έναν ήπιο χειμώνα, χωρίς μια νέα και δυναμική έξαρση του κορονοϊού, συνοδεία των γνωστών «λουκέτων»… Τα 70.710 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου πάτησαν ένα μικρό γκάζι και σε αυτό που μας πέρασε τα ταμεία μέτρησαν 79.579 πελάτες, εκ των οποίων το 80% ενδιαφέρθηκε μονάχα για τρεις τίτλους! Τη μερίδα του λέοντος (40%) είχε το κομιξάδικο sequel «Venom 2», το οποίο άνοιξε με 31.650 εισιτήρια (από 121 οθόνες). Στις αρχές Οκτωβρίου του 2018, το πρώτο φιλμ είχε κάνει ντεμπούτο με 66.795 εισιτήρια (από 140 οθόνες), αντιπροσωπεύοντας το 46% της προσέλευσης εκείνου του τετραημέρου. Η συμπεριφορά του κοινού δεν ήταν η συνηθισμένη για έργο του συγκεκριμένου genre. Μάλλον σαν action movie του σαββατόβραδου λειτούργησε περισσότερο. Αναλυτικά, στις αντίστοιχες μέρες του τετραημέρου που μας πέρασε, μετρήσαμε αυτά τα εισιτήρια: 7.252, 7.067, 10.501 και 6830. Αρκετά ισορροπημένη κατάσταση. Παρόμοια ήταν και η μοιρασιά των θεατών, με την Αθήνα να έχει μερίδιο 15.056 εισιτηρίων (από 50 οθόνες). Θα προβλέψω σοβαρή πτώση για το επόμενο τετραήμερο, καθώς το φιλμ δεν φαίνεται να έχει καλό word of mouth (βασικά, δεν βλέπεται…), έστω κι αν ο μοναδικός ανταγωνισμός του από τις πρεμιέρες θα είναι το νέο sequel της «Νύχτας με τις Μάσκες».

Από 20% σε προσέλευση έπιασαν αμφότερα τα «No Time to Die» (#2) (φωτό 1) και «Dune» (#3) (φωτό 2). Τα δύο φιλμ δεν απείχαν σημαντικά στα εισιτήριά τους, με τον Τζέιμς Μποντ να εξακολουθεί ν’ αφήνει πίσω του το έπος φαντασίας του Ντενί Βιλνέβ. Ο πρώτος έκοψε 16.387 εισιτήρια (από 89 οθόνες), με πτώση -40# στην τέταρτη εβδομάδα προβολής του. Το σαββατόβραδο τράβηξε στα σινεμά 6.498 θεατές. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 257.953. Σιγουράκι η τρακοσάρα. Το δεύτερο έκοψε 15.288 εισιτήρια (από 74 οθόνες), με πτώση -46# στο δεύτερο τετραήμερό του. Λογικό για sci-fi τίτλο, άδικο για τέτοια ταινία. Το σαββατόβραδο τράβηξε στα σινεμά 5.134 θεατές. Σύνολο μέχρι στιγμής στα 57.553. Θα προσεγγίσει το ενενηντάρι (με λίγη καλή θέληση).

Ακολουθούν δύο animated, παιδικές ταινίες για να συμπληρώσουμε την πρώτη πεντάδα. Στο #4 άνοιξε το φρέσκο και ωραιότατο «Ο Ρον Χάλασε» (φωτό), κόβοντας 7.264 εισιτήρια (από 107 οθόνες), με τα νούμερα του weekend να μην διαφέρουν ιδιαίτερα (3.352 και 3.053, αντίστοιχα). Η επερχόμενη συνέχεια της «Οικογένειας Άνταμς» θα του… χαλάσει την πορεία. Στο #5, ο «Λούκα» (-36%) εξακολουθεί να κρατιέται γερά (στην δέκατη έβδομη εβδομάδα προβολής του!), κόβοντας 1.977 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Εδώ υπερίσχυσε η Κυριακή (1.135), κατά τα στερεότυπα της οικογενειακής εξόδου. Σύνολο στα 136.417. Αναρωτιέται κανείς πόσο θα σάρωνε άνευ κορονοϊού… Σταδιακά, πάντως, θα έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε τις τάσεις που θα διαμορφωθούν σε αυτό το genre, καθώς όλο και περισσότερες αίθουσες ή και multiplex ανακοινώνουν τη λειτουργία τους ως COVID free. Χαρακτηριστική και η άνωθεν εικόνα σήμανσης που αντικρίζει με το που μπαίνει κανείς στο site των Village Cinemas, πλέον.

Ντεμπούτο στο #6 για το εξωφρενικά καθυστερημένο (με ότι μπορεί να συνεπάγεται αυτό…) «Minamata» (φωτό), το οποίο έκοψε 1.828 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Ούτε το όνομα του Τζόνι Ντεπ τράβηξε, ούτε και το θέμα αφορούσε. Στο #7 βρέθηκε ο «Άνθρωπος του Θεού» (-32%), με 1.187 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Καμία ιδιαίτερη παρατήρηση, σύνολο στα 279.312. Τραγωδία για την «Τελευταία Μονομαχία» του Ρίντλεϊ Σκοτ (-82%!), που σχεδόν εξαφανίστηκε στο δεύτερο τετραήμερό της, με 919 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Εξωφρενικά φτωχό (και αξιοπερίεργο) σύνολο στα 8.767. Ακόμη ένας παιδικός τίτλος στο #9, με το «PAW Patrol» (-49%) και 790 εισιτήρια (από 21 οθόνες). Έχει φτάσει τα 41.424. Τέλος, το ρουμάνικο art-house «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» (-27%) κατάφερε πάλι να παραμείνει στο top 10, έστω και με 641 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Με ένα κάποιο word of mouth, την υπόσχεση ενός πολιτικού – σατιρικού περιεχομένου κι έναν τίτλο λίαν προκλητικό, τούτο εδώ το… ο Θεός να το κάνει κινηματογραφικό έργο έχει φτάσει τα 4.473 εισιτήρια.

Από το «είδος» του art-house, η με διθυραμβικές κριτικές (γέλια στο βάθος…) πρεμιέρα της «Ανάμνησης» του Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν εμφανίστηκε στο #12 του ελληνικού box-office, μόλις με 333 εισιτήρια (από 5 οθόνες). Υποθέτω ότι ακόμη και οι θιασώτες της «άγριας κουλτούρας», την ψυλλιάστηκαν από τα «ασαφή» και «ποιητικά» κείμενα και προτίμησαν να «πιστολιάσουν» το φιλμ, από το να εγκαταλείπουν έξαλλοι τις αίθουσες και… να τα κλαίνε.