FreeCinema

Follow us

ΑΤΥΧΕΣ ΠΗΔΗΜΑ Ή ΠΑΛΑΒΟ ΠΟΡΝΟ (2021)

(BABARDEALĂ CU BUCLUC SAU PORNO BALAMUC)

  • ΕΙΔΟΣ: Παρωδία (Ταινίας)
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράντου Ζούντε
  • ΚΑΣΤ: Κάτια Πασκάριου, Κλαούντια Ιερεμία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δασκάλα γυμνασίου διασύρεται κοινωνικά κατόπιν διαρροής ενός sex tape που γύρισε μαζί της ο σύζυγός της. (Διακόπτουμε την ταινία για να παρακολουθήσετε ένα γλωσσάρι «παραδοξολογιών και αισχροτήτων».) Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα συνεδριάσει ώστε να κρίνει εάν η «κατηγορούμενη» πρέπει να αποπεμφθεί από το σχολείο.

Θα το πω ακριβώς όπως αρμόζει στο περιεχόμενο αυτού του φιλμ: τι στον πούτσο ήταν αυτό που είδα; Ήταν, λέει, και η Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου εφέτος! Εκτός από την αηδία που αισθάνομαι (συνήθως) για τα φεστιβαλικά βραβεία, πρέπει να ομολογήσω ότι τούτη η περίοδος του κορονοϊού έχει στερήσει από την παγκόσμια κινηματογραφία πλείστους όσους φιλμικούς τίτλους, με αποτέλεσμα η κάθε… τυχάρπαστη Επιτροπή να αναγκάζεται να ψηφίζει εξαμβλώματα δήθεν «νεωτερισμών», περνώντας και μια «άποψη» υπερβατικού μοντερνισμού, με έργα που παλαιότερα δεν θα έβλεπαν το «in competition» ούτε στον ύπνο τους! Αλλά εδώ μιλάμε για ένα έτος στο οποίο περίπτωση σαν τη «Χώρα των Νομάδων» έφτασε να τιμάται με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας…

Το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε χωρίζει την αφήγησή του σε τρία σχεδόν ισάριθμα μέρη. Το πρώτο αποτελείται από μία σεκάνς ξεκάθαρα πορνογραφικού περιεχομένου, με full frontal γυμνό, γαμήσια και τσιμπουκώματα, ακολουθούμενη από πλάνα μιας γυναίκας που περπατά στο Βουκουρέστι. Για περίπου ένα ημίωρο! Το όλον διακόπτεται από ένα άναρχα τοποθετημένο «ιντερλούδιο» παρόμοιας διάρκειας, το οποίο αποτελείται από ένα αλφαβητάρι κοινωνικοπολιτικού και πολιτισμικού σχολιασμού της Ιστορίας της χώρας, ένα εντελώς αχρείαστο fast forward πληροφοριών που ως επί το πλείστον αφορούν θεατές της συγκεκριμένης εθνικότητας. Μόνο! Το τρίτο μέρος της ταινίας μας επαναφέρει στην υποτιθέμενη πλοκή της, με κεντρική ηρωίδα τη γυναίκα που έκοβε βόλτες στην πόλη νωρίτερα. Ατυχώς, πρόκειται για τη «star» του πορνοθεάματος που παρακολουθήσαμε στο ξεκίνημα του φιλμ, η οποία τυγχάνει και δασκάλα σε γυμνάσιο που έχει γίνει ρεζίλι από τη «διαρροή» του εν λόγω υλικού στο διαδίκτυο και ο άκρως πουριτανικός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου θέλει να «σταυρώσει» για παραδειγματισμό.

Το τελευταίο κομμάτι αγκομαχάει να δικαιολογήσει την ύπαρξη της ταινίας, χειριζόμενο «ακανθώδη» θέματα του σήμερα, μέσω ενός «λαϊκού δικαστηρίου» που θα ήλπιζε να χειρίζεται τη γλώσσα του σεναρίου με επιχειρήματα και ατακαριστό διάλογο. Στη θέση αυτών, όμως, γινόμαστε μάρτυρες (#diplhs) μιας διόλου κινηματογραφικής «παρωδίας» στερεοτύπων και λαϊκισμού που… ξεκατινιάζει κάθε ίχνος σοβαρής (ή έστω και κυνικά χιουμοριστικής) προσέγγισης. Ο Ζούντε αντιλαμβάνεται το πείραμά του σαν «προσχέδιο μιας pop ταινίας» και… ανάθεμα κι αν καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό, μετά από εκατό λεπτά σκοτωμένου χρόνου, πολιτισμικού «ενδιαφέροντος» πεζοπορία, εντελώς άδοξης φλυαρίας και πορνογραφικής «πρόκλησης» μετριότερης κι από ερασιτεχνικά βιντεάκια του Pornhub. Εάν αυτό το πράγμα αποτελεί πρόταση φεστιβαλικής «δημιουργίας» για το 2021 (και το μέλλον του σινεμά), ας λαμπαδιάσουμε εαυτούς κι ας εγκαταλείψουμε τούτο τον μάταιο κόσμο, πριν βιώσουμε και την ολοκληρωτική καταστροφή του πολιτισμού και της κουλτούρας του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας, αλλά θα έπρεπε να τους σταματούσαν στα σύνορα της Ρουμανίας και να κατέστρεφαν την κόπια! Από τις μεγαλύτερες μαλακίες που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Και λίγα λέω.


MORE REVIEWS

ΜΠΑΣΤΑΡΔΑ

Δέκα νεαρά παιδιά το σκάνε από τα σπίτια τους και δίχως καμία επικοινωνία με γονείς ή τον έξω κόσμο, περνούν μερικές ανέμελες μέρες σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία. Πόσο θ’ αντέξουν μεταξύ τους αυτή την «ουτοπική» φυγή και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος να εντοπιστούν τα ίχνη τους από τους ενήλικες;

ΣΤΑ ΑΚΡΑ

Στη Μαδρίτη του σήμερα, μια σειρά από παράλληλες ιστορίες καθημερινών ανθρώπων συναντιούνται υπό τη φρικτή συνθήκη των εξώσεων από κατοικίες οι οποίες βγαίνουν σε πλειστηριασμούς.

Ο ΑΘΩΟΣ

Ιταλός αριστοκράτης του 19ου αιώνα με ζωή χλιδής, γυναίκα και ερωμένη, κλονίζεται όταν συνειδητοποιεί πως η σύζυγός του διαθέτει εραστή. Μία εγκυμοσύνη θα περιπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα για όλους.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΙ ΟΜΩΣ ΑΛΗΘΙΝΟ

Μεσίτης παρουσιάζει σε παντρεμένο ζευγάρι - πιθανούς αγοραστές το υπόγειο «μυστικό» μιας ονειρεμένης κατοικίας στα προάστεια: έναν αγωγό που τους δίνει πρόσβαση σε κάτι το οποίο μπορεί ν’ αλλάξει ριζικά τη ζωή τους και καταλήγει… ξανά στο ίδιο σπίτι! Αλλά έχοντας κάνει κι ένα άλμα δώδεκα ωρών μπροστά στο χρόνο!

Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΟΜΠΡΟΜΑΤ

Ο Ματιέ, ένας σαρανταπεντάρης επικεφαλής της Alliance Française, βρίσκεται με μετάθεση στο παγωμένο Ιρκούτσκ της Σιβηρίας, υπεύθυνος για τη διάδοση του γαλλικού πολιτισμού και τη σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των χωρών Γαλλίας και Ρωσίας. Μετά από μία παράσταση μπαλέτου με ομοερωτικά στοιχεία, την οποία διοργανώνει, αλλά και τη γνωριμία του με μια Ρωσίδα, οι μυστικές υπηρεσίες της χώρας τον έχουν στο στόχαστρο και σύντομα βρίσκεται κατηγορούμενος για παιδική πορνογραφία.