FreeCinema

Follow us

ΑΤΥΧΕΣ ΠΗΔΗΜΑ Ή ΠΑΛΑΒΟ ΠΟΡΝΟ (2021)

(BABARDEALĂ CU BUCLUC SAU PORNO BALAMUC)

  • ΕΙΔΟΣ: Παρωδία (Ταινίας)
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ράντου Ζούντε
  • ΚΑΣΤ: Κάτια Πασκάριου, Κλαούντια Ιερεμία
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 106'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: CINOBO

Δασκάλα γυμνασίου διασύρεται κοινωνικά κατόπιν διαρροής ενός sex tape που γύρισε μαζί της ο σύζυγός της. (Διακόπτουμε την ταινία για να παρακολουθήσετε ένα γλωσσάρι «παραδοξολογιών και αισχροτήτων».) Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων θα συνεδριάσει ώστε να κρίνει εάν η «κατηγορούμενη» πρέπει να αποπεμφθεί από το σχολείο.

Θα το πω ακριβώς όπως αρμόζει στο περιεχόμενο αυτού του φιλμ: τι στον πούτσο ήταν αυτό που είδα; Ήταν, λέει, και η Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου εφέτος! Εκτός από την αηδία που αισθάνομαι (συνήθως) για τα φεστιβαλικά βραβεία, πρέπει να ομολογήσω ότι τούτη η περίοδος του κορονοϊού έχει στερήσει από την παγκόσμια κινηματογραφία πλείστους όσους φιλμικούς τίτλους, με αποτέλεσμα η κάθε… τυχάρπαστη Επιτροπή να αναγκάζεται να ψηφίζει εξαμβλώματα δήθεν «νεωτερισμών», περνώντας και μια «άποψη» υπερβατικού μοντερνισμού, με έργα που παλαιότερα δεν θα έβλεπαν το «in competition» ούτε στον ύπνο τους! Αλλά εδώ μιλάμε για ένα έτος στο οποίο περίπτωση σαν τη «Χώρα των Νομάδων» έφτασε να τιμάται με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας…

Το «Ατυχές Πήδημα ή Παλαβό Πορνό» του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε χωρίζει την αφήγησή του σε τρία σχεδόν ισάριθμα μέρη. Το πρώτο αποτελείται από μία σεκάνς ξεκάθαρα πορνογραφικού περιεχομένου, με full frontal γυμνό, γαμήσια και τσιμπουκώματα, ακολουθούμενη από πλάνα μιας γυναίκας που περπατά στο Βουκουρέστι. Για περίπου ένα ημίωρο! Το όλον διακόπτεται από ένα άναρχα τοποθετημένο «ιντερλούδιο» παρόμοιας διάρκειας, το οποίο αποτελείται από ένα αλφαβητάρι κοινωνικοπολιτικού και πολιτισμικού σχολιασμού της Ιστορίας της χώρας, ένα εντελώς αχρείαστο fast forward πληροφοριών που ως επί το πλείστον αφορούν θεατές της συγκεκριμένης εθνικότητας. Μόνο! Το τρίτο μέρος της ταινίας μας επαναφέρει στην υποτιθέμενη πλοκή της, με κεντρική ηρωίδα τη γυναίκα που έκοβε βόλτες στην πόλη νωρίτερα. Ατυχώς, πρόκειται για τη «star» του πορνοθεάματος που παρακολουθήσαμε στο ξεκίνημα του φιλμ, η οποία τυγχάνει και δασκάλα σε γυμνάσιο που έχει γίνει ρεζίλι από τη «διαρροή» του εν λόγω υλικού στο διαδίκτυο και ο άκρως πουριτανικός Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου θέλει να «σταυρώσει» για παραδειγματισμό.

Το τελευταίο κομμάτι αγκομαχάει να δικαιολογήσει την ύπαρξη της ταινίας, χειριζόμενο «ακανθώδη» θέματα του σήμερα, μέσω ενός «λαϊκού δικαστηρίου» που θα ήλπιζε να χειρίζεται τη γλώσσα του σεναρίου με επιχειρήματα και ατακαριστό διάλογο. Στη θέση αυτών, όμως, γινόμαστε μάρτυρες (#diplhs) μιας διόλου κινηματογραφικής «παρωδίας» στερεοτύπων και λαϊκισμού που… ξεκατινιάζει κάθε ίχνος σοβαρής (ή έστω και κυνικά χιουμοριστικής) προσέγγισης. Ο Ζούντε αντιλαμβάνεται το πείραμά του σαν «προσχέδιο μιας pop ταινίας» και… ανάθεμα κι αν καταλάβει κανείς τι σημαίνει αυτό, μετά από εκατό λεπτά σκοτωμένου χρόνου, πολιτισμικού «ενδιαφέροντος» πεζοπορία, εντελώς άδοξης φλυαρίας και πορνογραφικής «πρόκλησης» μετριότερης κι από ερασιτεχνικά βιντεάκια του Pornhub. Εάν αυτό το πράγμα αποτελεί πρόταση φεστιβαλικής «δημιουργίας» για το 2021 (και το μέλλον του σινεμά), ας λαμπαδιάσουμε εαυτούς κι ας εγκαταλείψουμε τούτο τον μάταιο κόσμο, πριν βιώσουμε και την ολοκληρωτική καταστροφή του πολιτισμού και της κουλτούρας του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δεν είμαι υπέρ της λογοκρισίας, αλλά θα έπρεπε να τους σταματούσαν στα σύνορα της Ρουμανίας και να κατέστρεφαν την κόπια! Από τις μεγαλύτερες μαλακίες που έχω δει ποτέ στη ζωή μου. Και λίγα λέω.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΜΑΥΡΗΣ ΒΑΛΙΤΣΑΣ

Πιλότος με ένοχο μυστικό ικανό να του στερήσει τη θέση στο cockpit των αργεντίνικων αερογραμμών, πέφτει θύμα εκβιασμού από μέλη κυβερνητικής υπηρεσίας, αναγκάζοντάς τον να μεταφέρει μια αγνώστου περιεχομένου μαύρη βαλίτσα σε κάθε του πτήση από Μπουένος Άιρες προς Μαδρίτη. Θα πάει μακριά η… βαλίτσα;

ΚΕΝΑ ΑΕΡΟΣ

Άννα, δεν ήμουνα εγώ για αεροπλάνα.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ

Στο Λονδίνο του 1939, δύο μέρες μετά την εισβολή των Γερμανών στην Πολωνία, ο συγγραφέας και ακαδημαϊκός Κ. Σ. Λιούις επισκέπτεται τον Σίγκμουντ Φρόιντ για να κουβεντιάσουν (ή μήπως να συγκρουστούν;) για την ύπαρξη (ή όχι) του Θεού και την Επιστήμη.

ΤΟ ΛΥΣΑΡΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

Σκηνοθέτης που βλέπει πως οι παραγωγοί της επερχόμενης ταινίας του πάνε να τη… «σφάξουν» στο μοντάζ δίχως την έγκρισή του, κλέβει όλο το υλικό της και φυγαδεύεται μαζί με τους πιο στενούς του συνεργάτες στην επαρχιακή κατοικία μιας θείας του, ελπίζοντας εκεί να βρει την ελευθερία της δημιουργικής έκφρασης, πόσω μάλλον κι ένα final cut του… αμάζευτου από τα γυρίσματά του!

ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΦΙΛΟΙ

Ένα κορίτσι ανακαλύπτει ξαφνικά την ικανότητα να βλέπει τα «IF», τους φανταστικούς φίλους όλων των παιδιών του κόσμου. Κάποια αναζητούν την καινούργια τους ανήλικη συντροφιά, άλλα νοσταλγούν τους παλιούς τους ιδιοκτήτες που ενηλικιώθηκαν και τα ξέχασαν. Θα μπορέσει να τα βοηθήσει η Μπι;