FreeCinema

Follow us
18.0920:00

Ελληνικό box-office: Κανένα «Μυστήριο» για το #1 με Άγκαθα Κρίστι.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο μαγνήτης του ονόματος της Άγκαθα Κρίστι το ‘κανε πάλι το θαυματάκι του. Ένα «Μυστήριο» με προφανή λύση… στο #1.

Στο προηγούμενο box-office report μετρούσαμε μια σούμα 136.303 εισιτηρίων, (κυρίως) χάρη στο… «μπου!» της «Καλόγριας ΙΙ» και την αντοχή του «Οπενχάιμερ». Δεν πρέπει να παραπονούμαστε ιδιαίτερα για το score των 128.651 εισιτηρίων αυτών των ημερών, λοιπόν, καθώς ο καιρός ευνόησε αρκετά τα θερινά σινεμά. Το ερώτημα που θα έρθει τον επόμενο μήνα, όμως, είναι αρκετά πιο βασανιστικό και οδυνηρό: με πόσες ανοιχτές αίθουσες θα βγάλουμε χειμερινή σεζόν; Πριν μας τρομάξει η απάντηση, η Άγκαθα Κρίστι εμφανίστηκε για να δώσει συνέχεια σε ένα καλό σερί επιτυχιών του φετινού καλοκαιριού, από την έφοδο της «Barbie» και πέρα. Το «Μυστήριο στη Βενετία» γράπωσε την πρώτη θέση, κόβοντας 40.022 εισιτήρια (από 116 οθόνες). Τα νούμερα του weekend (14.842 και 10.752, στις αντίστοιχες μέρες) προδίδουν το (ενήλικο) target group του έργου, ενώ η Αττική πήρε κεφάλι επί του συνόλου (26.514 εισιτήρια, από 68 οθόνες). Συγκρίνοντας με τις προηγούμενες αγκαθακριστικές απόπειρες του Κένεθ Μπράνα, το πιο glamorous και δελεαστικό σε καστ «Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές» είχε ξεκινήσει με 70.308 εισιτήρια (από 96 οθόνες) στα μέσα Νοεμβρίου του 2017, ενώ το «Έγκλημα στον Νείλο» είχε σκοντάψει στα 29.692 εισιτήρια (από 124 οθόνες) στα μέσα Φεβρουαρίου του 2022 (θα ήταν πολύ cool να είχε πληγεί η αγορά από τον… ιό του Δυτικού Νείλου εκείνη την περίοδο, όμως, βιώναμε ακόμη τα «απόνερα» του COVID-19). Συμπερασματικά, μιλάμε για opening… «ντεμί σεζόν». Κατά πόσο θα ξεπεράσει την κατοστάρα (ή όχι;) τούτος ο τίτλος, θα εξαρτηθεί από το πόσο ικανοποιημένος θα βγαίνει ο κόσμος από τα σινεμά (δεν ακούω ενθουσιασμό…). Επίσης, έχει μια βδομάδα «προθεσμία» ακόμη, διότι ακολουθεί ο καινούργιος Γούντι Άλεν.

Τον ερχομό του άνωθεν «Μυστηρίου» τον «πλήρωσε» η «Καλόγρια ΙΙ» (-49%), πέφτοντας στα 28.151 εισιτήρια (από 92 οθόνες). Προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (9.809), ενώ μόλις μετά από έντεκα μέρες προβολής έχει φτάσει τα 114.649 εισιτήρια σε σύνολο! Σατανικά καλή προσέλευση! Στο #3 ακολουθεί το «Οπενχάιμερ», το οποίο σημειώνει βαριά πτώση (-55%) ίσως επειδή η τρίωρη διάρκειά του δε συμφέρει και τόσο στον προγραμματισμό (μιλάμε και για τέταρτη εβδομάδα, πλέον). Έκοψε 18.587 εισιτήρια (από 89 οθόνες), παίζει δυναμικά στο σαββατόβραδο (7.046) και το σύνολο των 364,854 είναι ήδη epic. Κινείται άνετα προς τα τετρακόσια, αλλά την «Barbie» δεν την πιάνει. Στο #4 άνοιξε… αντι-πατριωτικά το «Γάμος αλά Ελληνικά 3» (φωτό), με 14.846 εισιτήρια (από 89 οθόνες). Τα 5.493 του Σαββάτου ήταν η καλύτερη επίδοσή του. Το πρώτο sequel είχε ξεκινήσει με 33.994 εισιτήρια (από 109 οθόνες) τον Απρίλιο του 2016. Με λίγα λόγια, η οικογένεια Πορτοκάλος δεν κάνει πια καλή επαφή με τις ρίζες της…

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η «Ανατομία μιας Πτώσης» (φωτό), με ελάχιστη πτώση (-20%) για έργο που διανύει την τρίτη εβδομάδα προβολής του. Έκοψε 6.923 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Το adult κοινό ενεργοποιείται περισσότερο το σαββατόβραδο (2.913), προφανώς, ενώ το word of mouth είναι εξαιρετικό (με ένα φινάλε που προκαλεί έντονες συζητήσεις και διαφορετικές απόψεις «ανάγνωσης»). Αξίζει να παίζει για μήνες η ταινία και θεωρώ ότι θα την ακούσουμε πολύ στα Όσκαρ του 2024. Στα 33.627 εισιτήρια το σύνολό της μέχρι στιγμής.

Στο #6 συναντάμε ένα παιδικό animation σε νέα είσοδο, το «Οι Αχώριστοι» (φωτό), με 5.283 εισιτήρια (από 50 οθόνες). Είχε ένα απόλυτα ισορροπημένο weekend (2.096 και 2.048, στις αντίστοιχες μέρες). Ακολουθεί το επίσης παιδικό «Λέιντι Μπαγκ & Κατ Νουάρ: Το Ξεκίνημα» (-46%) με 3.851 εισιτήρια (από 61 οθόνες) και σύνολο στα 26.310. Στο #8 βαστάει ακόμα η «Barbie» (-45%), με 3.011 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Στην ένατη εβδομάδα της και πιάνει χιλιάρια στο weekend! Αδιανόητο το σύνολο στα 452.939, έχει ξεπεράσει κάθε πρόβλεψη (και στα μέρη μας). Στο #9 βρίσκεται το «The Equalizer 3», το οποίο πέφτει γοργά πλέον (-65%), με 2.589 εισιτήρια (από 19 οθόνες). Σύνολο στα 34.424. Το top 10 κλείνει με τα Χελωνονιντζάκια σε «Μεταλλαγμένο Χαμό» (-64%) και 1.410 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Δράμα το σύνολο στα 13.741.

Ακριβώς εκτός δεκάδας βρέθηκε η επετειακή επανέκδοση του αριστουργηματικού «Oldboy», με 1.120 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Αν και αρκετά σύγχρονος τίτλος, δεν ήταν κακή ιδέα να ξαναδούμε τούτη την ταινία στη μεγάλη οθόνη. Οι αίθουσες, όμως, ήταν άστοχα πολλές και το αποτέλεσμα δείχνει πως το home entertainment (πλατφόρμες και τηλεοπτικές επαναλήψεις) είχε εξουθενώσει το φιλμ. Οι υπόλοιπες πρεμιέρες της εβδομάδας είχαν τραγικά τριψήφια «ανοίγματα». Αφού συνεχίζουν ν’ αγοράζουν με λογικές περασμένων δεκαετιών…