FreeCinema

Follow us
14.0219:00

Ελληνικό box-office: «Έγκλημα»… εκτός αιθουσών!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η προφανής αγάπη του ελληνικού κοινού για την Άγκαθα Κρίστι οδήγησε το «Έγκλημα στον Νείλο» στην κορυφή, αλλά με λιγότερα από τα μισά εισιτήρια του «Οριάν Εξπρές», από το 2017…

Από τα 45.549 του προηγούμενου τετραημέρου, τσιμπήσαμε γύρω στην εικοσάρα παραπάνω, για ν’ ανεβούμε στα 64.481, κάνοντας τη σούμα σήμερα. Με «αιμοδοτική» ενίσχυση από καινούργια Άγκαθα Κρίστι και (πραγματικά ευχάριστη) ρομαντική κωμωδία με J.Lo! Δηλαδή, ξανά κάτω από το «άτυπο» lowest level προσέλευσης (στα εβδομήντα χιλιάρικα, όπως το έχω θέσει για τούτη τη χειμερινή σεζόν) για κάθε τετραήμερο. Και, πλέον, δεν τίθεται θέμα… καιρικών συνθηκών ή ακόμη κι εκείνο της πανδημίας (που όλο «τελειώνει»…). Με τους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου που έχουμε δει να κυκλοφορούν εσχάτως, όχι μόνο το σινεμά, αλλά και σχεδόν τα πάντα στην καθημερινότητα του Έλληνα οδεύουν προς τον χαρακτηρισμό του… «είδους πολυτελείας»! Συνομιλώ με αιθουσάρχες, μου λένε τα εισιτήρια που κόβουν (σε πολλές προβολές μονοψήφια) και απορώ τι απομένει για να πληρωθούν τέτοιοι λογαριασμοί. Μιλάμε για περίοδο βαθιάς σκοτεινιάς.

Εννοείται πως θα ήταν παράλογο (και τηρουμένων των αναλογιών… μάσκας εντός αιθούσης, εμβολιασμένων ή μη και φοβισμένων ενηλίκων που δεν θα έβγαιναν από το σπίτι, πια) να περιμένουμε άνοιγμα παρόμοιο μ’ εκείνο του «Εγκλήματος στο Οριάν Εξπρές» για το «Έγκλημα στον Νείλο» (φωτό). Η προηγούμενη ταινία που βασίστηκε σε ιστορία μυστηρίου της Άγκαθα Κρίστι, στις αρχές Νοεμβρίου του 2017, δεν είχε ν’ αντιμετωπίσει ούτε κορονοϊό, ούτε και μία εφιαλτικά δυσχερή κατάσταση της οικονομίας, οπότε είχε ανοίξει εντυπωσιακά με 70.308 εισιτήρια (από 96 οθόνες). Με το πρόχειρο σκεπτικό μιας αγοράς που έχει χάσει τουλάχιστον το ήμισυ του δυναμικού της, θα μπορούσε κανείς να προβλέψει το opening του «Νείλου», το οποίο κινήθηκε ακόμη χαμηλότερα, κόβοντας 29.692 εισιτήρια (από 124 οθόνες). Είναι σαφές ότι οι αιθουσάρχες έπεσαν με τα μούτρα και προγραμμάτισαν «σιγουράκι», ελπίζοντας σε ανάκαμψη. Πως, όμως; Τα έργα της Κρίστι αφορούν κυρίως adult θεατές (αυτοί που δεν το πολυτολμούν, πια…), η ποιότητα του φιλμ ήταν (το λιγότερο) αμφισβητήσιμη και «έμπαζε» και από star power. Έτσι, οι ημερήσιες επιδόσεις του «Νείλου» ήταν οι εξής: κάπως ανεκτά την Πέμπτη (4.648), υποσχόμενα προς το καλύτερο την Παρασκευή (5.914), φουντωμένα αλλά όχι επιθυμητά απογειωμένα το Σάββατο (11.068) και σε πορεία κατιούσας την Κυριακή (8.062). Το μερίδιο της Αθήνας ήταν κάπως ισορροπημένο (15.592 εισιτήρια, από 51 οθόνες), αν και η αναλογία των αιθουσών της επαρχίας βγάζει πιο αρνητικά συμπεράσματα. Κρίνοντας από την πορεία του «Οίκου Gucci» στα ελληνικά ταμεία (θα έλεγα πως είναι το πιο ενδιαφέρον και κοντινό παράδειγμα σε σχέση με το κοινό του «Νείλου»), θεωρώ πως τούτος ο τίτλος δεν θα φτάσει την πολύπαθη κατοστάρα (για το «Gucci» ήμουν ελαφρά πιο αισιόδοξος, αλλά βρίσκεται στα 95.961).

Στο #2 άνοιξε το ρομαντικό (και μια χαρά εργάκι για το είδος του) «Παντρέψου με» (φωτό), κόβοντας 7.274 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Συμπεριφορά κοινού στο τετραήμερο: 1.177, 1.269, 2.596 και 2.232 (στις αντίστοιχες μέρες). Σνομπαρίστηκε η Τζένιφερ Λόπεζ (που δεν είχε και παρτενέρ της προκοπής για να ωθήσει δυναμικά προς τα ταμεία); Η πιτσιρικαρία προτίμησε… «εναλλακτική» μέθοδο θέασης; Σε κάθε περίπτωση, είναι λιγότερα από τα αναμενόμενα. Και η Αθήνα στήριξε περισσότερο την κατάσταση (4.439 εισιτήρια, από 27 οθόνες). Είμαι περίεργος να μάθω τι θα κάνει απόψε (14 Φεβρουαρίου, γαρ). Στο #3 ανέβηκε (στην ένατη εβδομάδα προβολής του!) το animated «Τραγούδα! 2», με 4.771 εισιτήρια (από 52 οθόνες). 322 εισιτήρια παραπάνω από το προηγούμενο τετραήμερο, για το πιο ευπρόσωπο φιλμ που μπορεί να παρακολουθήσει οικογένεια με μικρά παιδιά αυτό το διάστημα. Γι’ αυτό και συνεχίζει τόσο καλά. 2.203 θεατές προτίμησαν την Κυριακή (το τυπικό και παραδοσιακό). Σύνολο στα 96.808, η κατοστάρα έρχεται ασυζητητί. Στο #4 έπεσε (-40%) το «Σμύρνη μου Αγαπημένη», κόβοντας 4.296 εισιτήρια (από 41 οθόνες). Σπάζοντας τα καθιερωμένα, εδώ η Κυριακή (1.498) ξεπέρασε το Σάββατο (1.403)! Σύνολο στα 206.817 εισιτήρια, διανύοντας την όγδοη εβδομάδα προβολής του. Εδώ κι αν έχει σημασία αυτό που έλεγα νωρίτερα για τα… μισά εισιτήρια. Αλλά, πως θα μπορούσε να το χειριστεί κανείς τούτο το έργο; Βάζοντάς το… στο ράφι και περιμένοντας; Ήταν γενναία απόφαση, σε αντίθεση με το «πάγωμα» που έχει επιλέξει για πάρα πολλούς τίτλους η διανομή, αναμένοντας το άνοιγμα των θερινών (από πολύ νωρίς το Μάη εφέτος)… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το «Spider-Man: No Way Home» (-31%), με 3.674 εισιτήρια (από 25 οθόνες). Θολώνει το μάτι στα 455.822 του συνόλου.

Δύο παιδικά φιγουράρουν στις επόμενες θέσεις. Στο #6 το «Μια Χαρούμενη Οικογένεια 2» (-26%), με 2.899 εισιτήρια (από 67 οθόνες) και σύνολο στα 7.314, ενώ στο #7 συναντάμε το «Ενκάντο» (+11%), με 2.515 εισιτήρια (από 28 οθόνες) και σύνολο στα 60.220. Οι υπόλοιποι τίτλοι μας φέρνουν αντιμέτωπους με ισχυρές ποσοστιαίες πτώσεις. Στο #8, το οσκαρικό «Belfast» (-48%) με 1.958 εισιτήρια (από 26 οθόνες), κάτι που σίγουρα δικαιολογείται, αφού την περασμένη εβδομάδα κατείχε 64 οθόνες προβολής. Το σύνολο του φιλμ βρίσκεται στα 14.479. Πιο σκούρα τα πράγματα για το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» (-68%) που έκοψε 1.750 εισιτήρια (από 20 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 38.959, ενώ το πλέον αρνητικό ρεκόρ πτώσης (-77%!) του τετραημέρου έπληξε το «Moonfall» (φωτό), το οποίο έκοψε 1.362 εισιτήρια (από 17 οθόνες). Ήταν 71 την προηγούμενη εβδομάδα, οπότε εδώ μιλάμε για κανονική σφαγή! Σύνολο μετά από τις έντεκα πρώτες μέρες προβολής του στα 9.636.

Αξίζει αναφοράς το «Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι» (φωτό) που έκανε ντεμπούτο στο #14, κόβοντας 295 εισιτήρια (από 4 αθηναϊκές οθόνες). Οι ημερήσιες προβολές του σε αυτά τα σινεμά ήταν μόλις πέντε (συνολικά, καθώς είχε περισσότερες μονές) και για μία τόσο ιδιαίτερη περίπτωση καλλιτεχνικής πρότασης, μπορώ να πω… πάλι καλά! Το φιλμ θα συνεχιστεί και για δεύτερη εβδομάδα. Προσέξτε το. Ειλικρινά.