FreeCinema

Follow us
12.0718:30

Ελληνικό box-office: Τα παιδιά μίλησαν… πάλι!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι… superheroes στην προσέλευση στα σινεμά ήταν ξανά τα ανήλικα! Νατάσα Ρόμανοφ, την πάτησες!

Συνολικά, βρισκόμαστε στο μεγαλύτερο ελληνικό τετραήμερο που είδαν τα ντόπια σινεμά από εποχής… προ κορονοϊού! Βέβαια, 78.366 εισιτήρια με τόσο δυνατούς τίτλους και blockbuster-ικά openings για ολόκληρη τη χώρα δεν το λες και σωτηρία του κόσμου, αλλά υπό το κλίμα των ζωντανών ποδοσφαιρικών μεταδόσεων, του γεγονότος ότι πολλά από αυτά τα έργα τα βλέπει κανείς και στο σπίτι του (παρανόμως ή όχι…) και με μερίδα του κοινού να έχει ακόμη φοβίες σχετικά με τον COVID-19, δεν είμαστε και τόσο άσχημα.

Έχει μία λογική η παραμονή του animated «Λούκα» στο #1, και μάλιστα με μικρή άνοδο της τάξης του +5% (!) σε σχέση με το προηγούμενο και πρώτο του τετραήμερο. Τα παιδιά δεν τα κρατάς εύκολα στο σπίτι (ειδικά το σαββατόβραδο), το φιλμ πιάνει κάτι από τη δική μας ιδιοσυγκρασία (μεσογειακό και χωριάτικο το background, βλέπεις) και… η «πειρατεία» δεν αγγίζει το παιδικό θέαμα διότι δεν κυκλοφορεί (και) η ελληνική μεταγλώττιση. Τουτέστιν, 21.476 εισιτήρια (από 83 οθόνες). Αυξήθηκαν ελαφρά τα σινεμά (από 65), έγινε και της μουρλής το παιδομάζωμα το Σάββατο (7.267), ιδού κι ένα σύνολο στα 56.264 εισιτήρια μετά από τις πρώτες έντεκα μέρες προβολής, που σε χρόνο ρεκόρ κατέχει τα σκήπτρα της μεγαλύτερης επιτυχίας του καλοκαιριού (μέχρι στιγμής)! Πώς να το πολεμήσει όλο αυτό η πρωτοεμφανιζόμενη «Black Widow» (φωτό), που έστειλε το hardcore τσούρμο των geeks στα σινεμά την Πέμπτη το βράδυ (6.275) και κατόπιν ακολούθησε πτωτικές τάσεις, διότι… την Παρασκευή βγήκε το έργο και στο Disney+! Αντίο, δηλαδή. 4.991, 5.447 και 2.738 (όλεθρος) ήταν το αποτέλεσμα της προσέλευσης στο τριήμερο, αντίστοιχα. 19.451 (από 96 οθόνες) στη σούμα, εκ των οποίων τα 11.935 προήλθαν από προβολές στην Αττική (από 49 οθόνες). Στις ΗΠΑ, πάντως, έπαιξε ρεκόρ μετα-πανδημίας, με weekend 80.000.000 δολαρίων. Ίσως εδώ δεν είναι καιροί για ήρωες…

Στο #3,αντιμέτωπος με τα «μεγαθήρια», ο οσκαρικός «Πατέρας» (φωτό) με τον Άντονι Χόπκινς ήταν η αποκάλυψη του τετραημέρου, κόβοντας 17.734 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Παιζόταν κυρίως σε σινεμά της Αττικής (15.949 εισιτήρια, από 24 οθόνες) και προφανώς έσυρε το κοινό έξω το σαββατόβραδο (6.656 εισιτήρια, επί του συνόλου). Θα αναμετρηθεί με τον καινούργιο Γούντι Άλεν από την ερχόμενη Πέμπτη και αυτό είναι ένα σοβαρό εμπόδιο, όμως, η ποιότητα της ταινίας και το εξαιρετικό word of mouth θεωρώ πως θα της επιτρέψουν να έχει αντοχή. Ακολουθεί ο «Άσπρος Πάτος» (-39%), ο οποίος διχάζει ελαφρώς, με 6.548 εισιτήρια (από 27 οθόνες). Ενήλικο φιλμ του σαββατόβραδου κι αυτό (2.612), με το σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής να φτάνει τα 23.000 εισιτήρια. Το top 5 συμπληρώνει το «Κάλεσμα 3» (-63%),το οποίο μάλλον εισέπραξε το τίμημα που λέγεται… HBO Max, κόβοντας 2.971 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Σύνολο μέχρι στιγμής (χαμηλότερο ever για το franchise εδώ) στα 17.509.

Το προηγούμενο φιλμ περίμενε το άνοιγμα των multiplex. Το επόμενο όχι. Και «τιμωρήθηκε» γι’ αυτό. Αλλά σε αριθμούς έχει φέρει 54.562 θεατές στα ταμεία, και το περασμένο τετραήμερο βρέθηκε στο #6, κόβοντας 1.604 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Ο λόγος για το ένατο μέρος του franchise των ταινιών «The Fast and the Furious» (φωτό), το οποίο επίσης ηττήθηκε (σχετικά), για τους… λάθος λόγους, όμως. Στο #7 και στο #8, οι δύο ελληνικές ταινίες που ακούστηκαν περισσότερο αυτό το διάστημα, άρεσαν και συζητιούνται ακόμη. Το «Digger» (1.507 εισιτήρια, από 9 οθόνες, με σύνολο στα 11,903) και το «Monday» (1.173 εισιτήρια, από 7 οθόνες, με σύνολο στα 15.627), αντίστοιχα. Τέλος στο «taboo» που δεν ήθελε ελληνικά έργα και το καλοκαίρι. Αρκεί να είναι καλές και υπολογίσιμες οι ταινίες, φυσικά! Δύο παιδικά συμπληρώνουν τη δεκάδα, στο #9 το επιτυχημένο «Κρουντς 2» (1.030 εισιτήρια, από 9 οθόνες, με σύνολο στα 32,684) και το πρωτοεμφανιζόμενο «Ονειρομπελάδες» που δεν έκανε καλό «ποδαρικό» (587 εισιτήρια, από 17 οθόνες).