FreeCinema

Follow us
06.0810:30

Ελληνικό box-office: Τριχίλιαρα… αδειάσματα ραφιών.


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το «Deadpool & Wolverine» διέσωσε ένα από τα (παραδοσιακά) πιο μέτρια τετραήμερα της καλοκαιρινής σεζόν (αρχή Αυγούστου, γαρ…), με πρεμιέρες που κινήθηκαν αντιστοίχως χαμηλά, ως οι τυπικές προτάσεις… αδειάσματος ραφιών. Και υπήρξε και το ποδαρικό της REPERTORY!

Από τα 115.284 εισιτήρια του προηγούμενου box-office report, εξαιτίας του ανοίγματος του «Deadpool & Wolverine», φυσικά, σίγουρα αναμέναμε μια κάποια προσγείωση… στα 89.457, με το Marvel-ικό hit να σημειώνει μία ικανοποιητική πτώση της τάξης του -39% και να κόβει 47.360 εισιτήρια (από 148 οθόνες). Το φιλμ ήταν ελαφρώς μονόδρομος για μαζική έξοδο ψυχαγωγίας (και) στο δεύτερο τετραήμερό του, με δεκαχίλιαρα plus ημερησίως και καλύτερη προσέλευση το σαββατόβραδο (13.664). Πλέον, το σύνολό του βρίσκεται στα 197.713 και θα έχει κάποιες αντοχές μέχρι τις 15 Αυγούστου, όπου κάνει πρεμιέρα ο τέταρτος «Απαισιότατος» (μονάχα στα αγγλικά για το πρώτο του επταήμερο).

Εννοείται πως ακολουθεί το animated «Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2» (-24%), το οποίο έκοψε 9.624 εισιτήρια (από 88 οθόνες) και πιο δυνατό Σάββατο (3.232). Η #1 ταινία της φετινής σεζόν (και χρονιάς έως τώρα) στην Ελλάδα έχει φτάσει τα 606.021 εισιτήρια σε σύνολο! Στο #3, το «Longlegs» (-25%) μάζεψε ακόμη 3.996 εισιτήρια (από 39 οθόνες), ανεβάζοντας το επιτυχημένο σύνολό του στα 51.047. Ποδαρικό στο #4 για το γερμανικό «Δύο Προς Ένα» (φωτό), με 3,727 εισιτήρια (από 14 οθόνες). Προφανώς και προτιμήθηκε το σαββατόβραδο (1.431). Ας προσθέσω σε τούτο το σημείο πως τέτοια (συνήθως ευρωπαϊκά και ανεξάρτητα) έργα βγαίνουν υποχρεωτικά στο πιο «νεκρό» διάστημα του Αυγούστου για να καλύψουν πρόχειρα τον προγραμματισμό και… όσα αρπάξουμε. Οτιδήποτε διανέμεται σε πάνω από δέκα οθόνες προσεγγίζει (εξαρτώμενο και από τα «μαγαζιά» του) τα 3.000 με 3.700 εισιτήρια στο πρώτο του τετραήμερο κι ύστερα… ακολουθεί το downfall. Μικρή εξαίρεση τούτης της τυπολογίας για το φετινό καλοκαίρι αποτελεί η γαλλική κωμωδία «Συμπέθεροι από Σόι» (+29%), που στο τρίτο της τετραήμερο βαστάει καλά, κόβοντας 3.718 εισιτήρια (από 24 οθόνες). 1.439 έπιασε το Σάββατο και το σύνολό της ξεχωρίζει πλέον, στα 20.013.

Ακολουθούν… δύο (τύπου) τριχίλιαρα. Το «Daddio» (φωτό) άνοιξε με 3.224 εισιτήρια (από 15 οθόνες) και καλύτερη στήριξη από το σαββατόβραδο (1.065). Ουσιαστικά, η πρεμιέρα του «κόστισε» άσχημα σε μία άλλη αμερικάνικη ταινία του προηγούμενου επταημέρου. Στο #7, άλλη μία από τις άπειρες γαλλικές παραγωγές που βομβαρδίζουν τον προγραμματισμό κάθε καλοκαίρι, το «Τύχη να σου Πετύχει», χάρη σε ολίγα στέκια δυνατών εισιτηρίων έφτασε τα 2.890 (από 11 οθόνες), αλλά δίχως χιλιάρι το Σάββατο (939). Το γυναικείο ψυχολογικό θρίλερ «Μητρικό Ένστικτο» έχασε κάμποσα τέτοια στέκια και υποχώρησε αγρίως (-77%), κόβοντας 1.543 εισιτήρια (από 22 οθόνες), φτάνοντας το σύνολό του στα 12.447. Στο #9 συναντάμε το animated «Η Φύλακας των Δράκων» (+5%), το οποίο έκοψε 1.384 εισιτήρια (από 25 οθόνες), με σύνολο στα 10.447. Το top 10 συμπληρώνει το αλμοδοβαρικό «Όλα για τη Μητέρα μου» (+5%), με 1.300 εισιτήρια (από 7 οθόνες, αυξάνοντας τις 3 του προηγούμενου τετραημέρου). Σύνολο στα 3.239.

Στο #11 συναντάμε την επανέκδοση της «Υψηλής Κοινωνίας» του 1956, με 1.214 εισιτήρια από 2 (ναι, δύο γράφει) αθηναϊκές οθόνες και μία προβολή (στις 22:45) στη Θεσσαλονίκη. Στο weekend σημειώθηκαν ουρές διαρκείας (φωτό στο Instagram), στις περισσότερες προβολές (όπου ήμουν παρών) ο κόσμος χειροκροτούσε με ικανοποίηση και χαρά, όμως, ο προγραμματισμός της δεύτερης εβδομάδας… φθίνει, διότι τα νούμερα χαρακτηρίστηκαν… «αποτυχημένα»! Αυτή ήταν η αρχική μου σύσταση ως REPERTORY. Δεν βγήκα για να πάρω «σκαλπ», αλλά με κάθε δικαίωμα να προτείνω μια-δυο σοβαρές επανεκδόσεις για κάθε καλοκαίρι. Με έργα ρεπερτορίου από την κλασική περίοδο του Χόλιγουντ που αδικούνται ή σνομπάρονται από τους διανομείς διότι, πολύ απλά, δεν τα γνωρίζουν! Η «Υψηλή Κοινωνία» θα είναι διαθέσιμη για την ελληνική αγορά για ένα ολόκληρο δωδεκάμηνο και όποιος γουστάρει ξέρει πώς να με/μας βρει. Στις επόμενες εβδομάδες θα μπορείτε να την αναζητάτε και σε άλλα σινεμά της Αθήνας, ενώ σταδιακά θα περάσει και από νησιά και υπόλοιπο Ελλάδας. Το καλοκαίρι του 2025 θα κατεβάσω το βαρύ πυροβολικό μου και… τα ξαναλέμε. Όπως θα τα λέμε και κάθε εβδομάδα, γιατί εγώ τα εισιτήρια της ταινίας θα τα δηλώνω δημόσια. Ναι, ίσως ενόχλησα λίγο. Έτσι δεν κάνω πάντα;