FreeCinema

Follow us

ΔΥΟ ΠΡΟΣ ΕΝΑ (2024)

(ZWEI ZU EINS)

  • ΕΙΔΟΣ: Πολιτική Σάτιρα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Νάτγια Μπρούνκχορστ
  • ΚΑΣΤ: Σάντρα Χούλερ, Μαξ Ρίμελτ, Ρόναλντ Ζέρφελντ, Ούρσουλα Βέρνερ, Πέτερ Κουρθ
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 116'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ROSEBUD.21

Το καλοκαίρι 1990, η πτώση του τείχους του Βερολίνου φέρνει την ενοποίηση των «δύο» Γερμανιών και υποχρεώνει τους πολίτες τους να μπουν σ’ ένα νέο νομισματικό καθεστώς. Με λίγες μέρες διαφορά. Το οποίο σημαίνει πως τα άχρηστα χαρτονομίσματα της μίας χώρας μπορούν ακόμη να ξοδευτούν στην άλλη! Και υπάρχουν… εκατομμύρια στα αζήτητα της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας!

Εδώ έχουμε μια ταινία που αποκαλύπτει με τον πλέον σκληρό τρόπο τη δραματική φύση του… επαγγέλματος του ηθοποιού! Μετά από ένα αδιανόητα συγκλονιστικό σερί πρωταγωνιστικών ρόλων στο 2023, με την «Ανατομία μιας Πτώσης» και τη «Ζώνη Ενδιαφέροντος», η Σάντρα Χούλερ… ταπεινώνει τον εαυτό της παίρνοντας μέρος σε μία λαϊκουργιά του χειρίστου είδους, κωμικά άτονη και άστοχη σε μηνύματα! Προφανώς, κάθε μισθός είναι χρήσιμος στην «πατρίδα» μας, την Ευρώπη…

Ίσως και να ευθύνεται κυρίως η Νάτγια Μπρούνκχορστ, η πάλαι ποτέ νεαρή πρωταγωνίστρια της «Christiane F.» (1981), που κι αυτή το ‘ριξε στη σκηνοθεσία εσχάτως (διότι… ανοιχτά είναι, μπείτε!), με την παραγωγή του φιλμ να «ονειρεύεται» (ίσως) μια αντίστοιχη καριέρα μ’ εκείνη του «Good Bye Lenin!» (2003). Φυσικά, το αποτέλεσμα εδώ απέχει έτη φωτός μακριά από το να χαρακτηριστεί επιτυχημένο (ή σατυρικά ψυχαγωγικό). Εκμεταλλευόμενοι ένα ρεαλιστικό καταστασιακό από την περίοδο όπου Δυτική και Ανατολική Γερμανία έγιναν ένα, οι σεναριογράφοι του «Δύο Προς Ένα» δημιουργούν έναν αχταρμά μυθοπλασίας για να «στολίσουν» το εξωφρενικό παράδειγμα ενός «heist» με… καταργημένα χαρτονομίσματα, τα οποία αλλάζοντας «έδαφος» μπορούν να είναι χρήσιμα για λίγες μέρες ακόμα, δίνοντας στο (και ερωτικό, στην τελική) τρίγωνο των ηρώων και στους γειτόνους τους την ευκαιρία ν’ αποκτήσουν παράλογα πλούτη, αλλά κι ένα (και καλά) «τιμωρητικό» μάθημα στον καπιταλισμό.

Το ιδεολογικό πλαίσιο του φιλμ είναι σκέτη τρικυμία εν κρανίω (το φινάλε με το εργοστάσιο είναι για να κουτουλάς σε τοίχους…), το αρχικό εύρημα της υπόγειας σήραγγας με τα αζήτητα εκατομμύρια που έχουν μετατραπεί σε παλιόχαρτα δεν βγάζει κανένα νόημα (η φύλαξή του ξεπερνά το αστείο και την αφέλεια μαζί), το στοιχείο της δράσης ξεπερνά κάθε όριο ερασιτεχνισμού και βαρεμάρας, ενώ η αδυσώπητα μεγάλη διάρκεια του έργου σου κόβει μέχρι και κάποια στιγμιαία μειδιάματα. Με τα καλλιτεχνικά standards ν’ αγκομαχάνε για να προκύψει με αξιοπρέπεια κάτι το εύπεπτα λαϊκό, συνοδεία μίας εντελώς άκυρης και… αμερικανίζουσας (!) ηχητικής μπάντας, η ταινία της Μπρούνκχορστ σε κάνει να νοσταλγείς την… «Κόρη μου τη Σοσιαλίστρια» (1966) ως απαύγασμα άσκησης πολιτικοκοινωνικής κριτικής στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού σινεμά! Σοβαρά!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ούτε σαν κωμωδία λειτουργεί, ούτε σαν περιπέτεια, ούτε και οι πολιτικές του σφήνες πιάνουν τόπο στο σήμερα. Το παραδοσιακά αυγουστιάτικο… «άδειασμα ραφιών» δηλώνει το θριαμβευτικό «παρών» του (διαφορετικά, εάν η ταινία άξιζε προσοχής, θα φυλασσόταν για το βαθύ φθινόπωρο).


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».