FreeCinema

Follow us

Η ΦΥΛΑΚΑΣ ΤΩΝ ΔΡΑΚΩΝ (2024)

(GUARDIANA DE DRAGONES)

  • ΕΙΔΟΣ: Animation
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζιανπίνγκ Λι, Σαλαβαδόρ Σιμό
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 98'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: THE FILM GROUP

Στην Αυτοκρατορική Κίνα, οι δράκοι, κάποτε σύμμαχοι των ανθρώπων, κυνηγιούνται και φυλακίζονται. Μικρό ορφανό κορίτσι βοηθά τον τελευταίο εξ αυτών να δραπετεύσει και μαζί ξεκινούν μεγάλο ταξίδι σωτηρίας μαγικού αυγού, ώστε να διασωθεί το είδος.

Είναι μάλλον αναπάντεχο τούτο το επόμενο βήμα στην καριέρα του εξειδικευμένου στα animated έργα Ισπανού σκηνοθέτη Σαλβαδόρ Σιμό. Έπειτα από το θαυμάσια ενήλικο «Ο Μπουνιουέλ στο Λαβύρινθο με τις Χελώνες» (2019), ενώνει τις δυνάμεις του με τον Κινέζο συνάδελφό του Τζιανπίνγκ Λι σε μία ισπανοκινεζική συμπαραγωγή, η οποία θα ήθελε να είναι κάτι ανάμεσα σε (καλή) Disney και Pixar για παιδάκια μονοψήφιας ηλικίας. Όσο, όμως, και να ξεχωρίζει (ελαφρώς) από τον ευρωπαϊκό σωρό που ταλαιπωρεί το είδος εδώ και χρόνια, «Η Φύλακας των Δράκων» ως αποτέλεσμα δεν παύει να στέκει εμφανώς κάτω του μετρίου.

Το στόρι ακολουθεί την πεπατημένη των αμερικανικών κολοσσών του genre, φέρνοντας από νωρίς στο προσκήνιο το τυπικό δίπολο του «Καλού» και του «Κακού», εμπλουτίζοντάς το με μαγικές δυνάμεις από τον κόσμο του φανταστικού. Η μικρή Πινγκ θα κάνει τα πάντα για να σώσει τον καλό δράκο Ντάνζι και το πολύτιμο αυγό του με τις υπερφυσικές δυνάμεις, ενάντια στο ανελέητο κυνήγι του κακιασμένου εντεταλμένου του Αυτοκράτορα, ο οποίος για ιδιοτελείς σκοπούς επιθυμεί να χρησιμοποιήσει τη δύναμη του αυγού για πάρτη του.

Αυτό που ξεχωρίζει με την πρώτη στη «Φύλακα των Δράκων» είναι η άψογη ποιότητα παραγωγής σε σχέδιο και κίνηση των animated φιγούρων, καθώς το budget των σχεδόν 25.000.000 ευρώ κρίνεται εντυπωσιακά μεγάλο για εκτός Χόλιγουντ παραγωγή κινουμένων σχεδίων. Το αυτό ισχύει (και) για την αναπαράσταση της εξωτικής Αυτοκρατορικής Κίνας, με τα πολύχρωμα παλάτια και τα λασπωμένα της χωριά. Ατυχώς, όμως, κάπου εκεί αρχίζουν να… στερεύουν τα καλά στοιχεία του φιλμ.

Η πλοκή, αν και βασίζεται στο φερώνυμο βιβλίο της Κάρολ Γουίλκινσον από το 2003, μοιάζει μ’ έναν συνδυασμό από οτιδήποτε σε… animated δράκο έχει κυκλοφορήσει εκεί έξω τα τελευταία χρόνια, από το franchise του «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας», μέχρι το ντισνεϊκό «Η Ράϊα και ο Τελευταίος Δράκος» (2021), αλλά και το γερμανικό «Ταξίδι με τον Δράκο μου» (2021). Η κοινή συνισταμένη όλων αυτών των ταινιών είναι ο κίνδυνος εξάλειψης των δράκων από προσώπου γης, αλλά και το ανελέητο κυνήγι (ίσως εξαιτίας του φόβου που δημιουργεί η εμφάνισή τους) που δέχονται από τους ανθρώπους. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει κι εδώ, με τις περιπέτειες της ορφανής Πινγκ να κινούνται (φυσικά) σ’ ένα άκρως παραμυθένιο πλαίσιο, ικανό να συναρπάσει μοναχά τις μικρές ηλικίες.

Η διαπίστωση της δύναμης που κρύβει το αυγό του δράκου δίνει στο φιλμ μια τελική διάσταση που παραπέμπει σε υπερ-ηρωική ταινία και που όχι μόνο δεν ταιριάζει ως ύφος με τα όσα προηγήθηκαν, αλλά μοιάζει και κομματάκι ουρανοκατέβατη ως εξέλιξη. Η συνοχή του σεναρίου, πάντως, αποτελεί γενικότερο πρόβλημα του φιλμ, καθώς το ταξίδι της μικρούλας Πινγκ και του αγαθού δράκου Ντάνζι προς τα μαγικά νερά εκκόλαψης του μαγικού αυγού ακολουθεί μια λογική υπερπήδησης εμποδίων σε πίστα παιχνιδιών, αδιαφορώντας για κάτι το πιο συμπαγές. Προσθέστε σε όλα αυτά την πλήρη έλλειψη χιούμορ (γιατί τόση σοβαρότητα, ρε παιδιά;), αλλά και το άοσμο φινάλε (λες και τελείωσαν μαχαίρι τα λεφτά!) και το μόνο που μένει (πέραν του production value) είναι το μόνιμο επιμύθιο όλων των animated ταινιών της υφηλίου: έχε πίστη στις δυνάμεις σου και τότε… ακόμα και οι δράκοι θα σωθούν!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Ελκυστικό περιτύλιγμα, πολύ αδύναμο αποτέλεσμα. Δεν ξέρω πόσους animated δράκους έχετε δει τα τελευταία χρόνια, τούτος ο… ισπανοκινέζος, εν τούτοις, παίζει να είναι ο πλέον μέτριος. Τα κάπως μεγαλύτερα παιδάκια φοβάμαι πως θα «κλωτσήσουν». Για τα μικρότερα, έχει δράκους που πετάνε, αυγά που γίνονται μπλε με κόλπα μαγικά και όμορφα χρώματα. Για τους γονείς συνοδούς, υπάρχει ένας κάποιος ανατολίτικος εξωτισμός. Φτωχά τα animated ελέη από τη «Φύλακα των Δράκων», δηλαδή.


MORE REVIEWS

RICH FLU: ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ

Ιός που πλήττει μονάχα τους… πολυεκατομμυριούχους μετατρέπεται σε επιδημία και προκαλεί κοινωνική αστάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη! Το να έχεις τεράστια περιουσία, ξαφνικά, γίνεται… ο θάνατός σου!

ΤΕΡΑΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ

Η αφαίρεση ενός μενταγιόν από έναν τόπο ταφής «ανασταίνει» το σαπισμένο πτώμα του Τζόνι, που ζητά εκδίκηση για ένα φρικτό έγκλημα ηλικίας εβδομήντα ετών. Θα την «πληρώσει» μια παρέα νεαρών που… ατυχώς εκδράμει στην δασώδη περιοχή.

ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΕΡΑ

Καλόκαρδος σκύλος του αλωνιού βοηθά σκυλίτσα του σαλονιού να εντοπίσει έγκαιρα την πολύτιμη τιάρα της prima ballerina αφεντικίνας της, η οποία εκλάπη από τα καμαρίνια της Μητροπολιτικής Όπερας της Νέας Υόρκης, λίγο πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της «Κάρμεν». Η αυλαία ετοιμάζεται να σηκωθεί. Θα προλάβουν;

ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

Ο ξαφνικός θάνατος της συντρόφου της φέρνει την 60χρονη Άντζι αντιμέτωπη με την οικογένεια της εκλιπούσας, για μια σειρά θεμάτων που άπτονται κληρονομικών δικαιωμάτων και ηθικής. Ο Νόμος, εντούτοις, ζητά αποδείξεις και όχι αγάπη.

THE BRUTALIST

Στα 1947, ένας ουγγρικής καταγωγής μοντερνιστής αρχιτέκτονας της σχολής Bauhaus μεταναστεύει στις ΗΠΑ, αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο για εκείνον και τη σύζυγό του που αγωνίζεται ακόμη να βρει τρόπο διαφυγής από την Αυστρία. Ένας μεγιστάνας βιομήχανος θα γίνει ο πάτρονάς του και θα του αναθέσει τη δημιουργία ενός μνημειώδους κτηρίου.