FreeCinema

Follow us

ΜΟΝΟΙ ΣΤΗ ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ (2024)

(DADDIO)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κρίστι Χολ
  • ΚΑΣΤ: Ντακότα Τζόνσον, Σον Πεν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 100'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Επιστρέφοντας στη Νέα Υόρκη, εκείνη παίρνει ένα TAXI από το JFK και, εν μέσω μποτιλιαρίσματος, πιάνει κουβέντα περί ανέμων, υδάτων και σχέσεων με τον οδηγό του.

Κανένας ταξιτζής δεν δύναται να σε πάει… όπου θέλει στο σινεμά, αν δεν έχει τα κότσια ν’ αλλάζει ταχύτητες μαγκιόρικα, βασισμένος πάνω σ’ ένα εξαιρετικό σενάριο. Τα έχουμε μάθει αυτά και από την αστοχία του Μάικλ Μαν στο «Collateral» (2004) και (πιο πρόσφατα) από το ακόμα πιο γερό… τράκο του «Σοφέρ της κυρίας Μαντλέν» (2022). Για Τζιμ Τζάρμους, καλύτερα να μην κάνουμε κουβέντα, παρακαλώ…

Φιλμ δρόμου για δύο, εντός ενός TAXI, το «Μόνοι στη Νέα Υόρκη» αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Κρίστι Χολ, το όνομα της οποίας φιγουράρει και με credit σεναριογράφου… μάλλον αδικαιολόγητα, καθώς το story ούτε εκπλήξεις περιλαμβάνει, ούτε και κάποια ανατρεπτική κορύφωση στο φινάλε του. Η ηρωίδα παίρνει «κούρσα» από το αεροδρόμιο με κατεύθυνση το κέντρο της Νέας Υόρκης, λόγω κυκλοφοριακού (ανά σημεία της διαδρομής) ξεκινά διάλογο με τον οδηγό για να περάσει η ώρα (ουχί των θεατών…) και κάποια στιγμή ο «ψυχολόγος» (αλίμονο!) ταρίφας την κάνει να νιώσει πως μπορεί να μοιραστεί τα εσώψυχά της μαζί του.

Υπάρχει μια έμφαση στο σεξιστικό, που κάπου λες ότι θα πάρει (και) τροπή «καμακιού», όμως, η Χολ δεν έχει σκοπό να μετατρέψει σε ρομάντζο αυτή τη σύντομη «συνάντηση», καθώς υπάρχει κι ένας «τρίτος» εντός του οχήματος: το κινητό της τηλέφωνο, με το messenger να λαμβάνει γραπτά μηνύματα του καυλωμένου εραστή εκείνης, φέρνοντάς την σε άβολη θέση.

Η αλήθεια είναι πως η κατάσταση (συνολικά) ξενίζει, πόσω μάλλον όταν γνωρίζεις πως μιλάμε για ταινία που υπογράφεται από γυναίκα. Ποια πελάτισσα TAXI δεν θα φρίκαρε από την εξέλιξη του διαλόγου και δεν θα προτιμούσε… να το βάλει στα πόδια, όταν ο οδηγός άρχιζε τις νύξεις περί της σεξουαλικής της δράσης; Ποιο θηλυκό θα επεδίωκε να διατηρεί σχέση μ’ έναν άνδρα ο οποίος της ζητά επίμονα να του στείλει εικόνες που θα του προσφέρουν έμπνευση για να… χύσει;

Χωρίς κάτι σπουδαίο ν’ αφηγηθεί, η Χολ παίζει τα «ρέστα» της στους δύο celeb πρωταγωνιστές της, οι οποίοι κάνουν ότι μπορούν για να παραμείνει σε κίνηση το «όχημα» του φιλμ, με την Ντακότα Τζόνσον να κερδίζει ανετότατα στο παίξιμο, αν και υπάρχουν και κάποιες εντελώς λάθος στιγμές όπου η τσαχπινιά (της) και το παιχνίδι με τα δάχτυλα στα χείλη σε κάνει να σκέφτεσαι πως η συμμετοχή της στις «Πενήντα Αποχρώσεις του Γκρι» (2015) της άφησε τραυματικά κατάλοιπα! Άπαξ και φανερωθεί (και) η σημειολογία του original τίτλου, το «Μόνοι στη Νέα Υόρκη» σε βγάζει ακόμα πιο… έξω από το πλαίσιο της ψυχαναλυτικής διερεύνησης της ηρωίδας, βυθίζοντας την ιστορία της ταινίας σε μια εκκεντρική «θολούρα» αφέλειας, η οποία ποτέ δεν αποφασίζει πως και πότε πρέπει να φτάσει στον… όποιο προορισμό.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το παλεύουν οι Ντακότα Τζόνσον (με καλύτερο αποτέλεσμα) και Σον Πεν για να σε κάνουν να αισθανθείς τον εξομολογητικό τους διάλογο, όμως, το σεναριακό υλικό δεν κάνει καλή παρέα με τη φυσικότητα του παιξίματός τους. Με άλλα λόγια, το έργο καταντά να μοιάζει με διπλή ταρίφα πριν τα μεσάνυχτα, που μπήκε στα μουλωχτά, ενώ εσύ χάζευες τα ονόματα στη μαρκίζα.


MORE REVIEWS

UNTIL DAWN

Παρέα φίλων ακολουθεί τα ίχνη της προ ενός έτους εξαφανισμένης αδελφής μιας από αυτούς και καταλήγει παγιδευμένη σε μία λούπα του χρόνου, στην οποία όλοι πεθαίνουν ξανά και ξανά, με μοναδική ελπίδα διαφυγής να μείνουν ζωντανοί μέχρι το ξημέρωμα. Γιατί; Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά!

Ο ΛΟΓΙΣΤΗΣ 2

Όταν ένας παλιός γνωστός του από το Υπουργείο Οικονομικών δολοφονείται, ο Κρίστιαν Γουλφ καλείται να αναλάβει δράση, έχοντας στο πλευρό του τον αδελφό του, Μπράξτον. Η υπόθεση δεν κρύβει μονάχα ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά κι ένα τεράστιο κύκλωμα trafficking που ξεκινά από τη Λατινική Αμερική, περνά από τα σύνορα με το Μεξικό και φτάνει μέχρι τις ΗΠΑ.

Ο ΠΕΙΡΑΤΗΣ ΜΑΥΡΟΔΟΝΤΗΣ ΚΑΙ Η ΚΟΜΙΣΣΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΛ

Η μοχθηρή κόμισσα Σιμπίλα υφαίνει πανούργο σχέδιο παγίδευσης του Πειρατή Μαυροδόντη, με απώτερο στόχο την κυριαρχία στις επτά θάλασσες. Γενναίο κοριτσάκι, χαζοβιόλης μάγειρας και ένας… δράκος κινούν για να τον σώσουν.

BABY

Μετά από έκτιση ποινής σε κέντρο κράτησης για ανηλίκους, ο Γουέλινγκτον βρίσκεται και πάλι ελεύθερος στους δρόμους του Σάο Πάολο, όπου ανακαλύπτει ότι μέλη της οικογένειάς του έχουν αλλάξει τόπο κατοικίας. Η μοναξιά δεν θα κρατήσει για πολύ. Η συντροφικότητα θα έρθει γνωρίζοντας τον Ρονάλντο, που θα τον οδηγήσει στην εκπόρνευση αλλά και σε μια νέα οικογένεια.

ΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΕΫΜΑΝ

Πρόσφυγας από τη Γουινέα εργάζεται ως ντελιβεράς, ποδηλατώντας όλη τη μέρα στους δρόμους του Παρισιού. Η μοναδική του ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο είναι να εγκριθεί η αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Για να συμβεί αυτό, όμως, πρέπει να μάθει καλά την «ιστορία του».