FreeCinema

Follow us
26.0220:00

Ελληνικό box-office: Μόνος αλλά… «Panther»!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο «Black Panther» παρέμεινε στην κορυφή, αφού νεοεισερχόμενος αντίπαλος μπλοκμπαστερικού μεγέθους δεν έκανε την εμφάνισή του. Από επτά ταινίες που είχαν πρεμιέρα…

Παρά την κάποια ελαφρότητα της νέας εσοδείας ταινιών (επτά τον αριθμό, αλλά δίχως «κεφαλάρι» μαζικού ενδιαφέροντος), το τετραήμερο έφερε στα σινεμά 154.062 θεατές, νούμερο αρκετά ενισχυμένο εν σχέσει προς το αντίστοιχο περσινό (102.743) της ίδιας περιόδου. Σαράντα τίτλοι ταινιών μοιράστηκαν αυτά τα εισιτήρια, με το μεγαλύτερο ποσοστό (σχεδόν 16%, μόλις) να αφορά το #1 φιλμ, το «Black Panther», το οποίο διατήρησε τη θέση του εξαιτίας… ανύπαρκτου ανταγωνισμού. Πάντως, η περιπέτεια φαντασίας της Marvel κατάφερε κάτι σχετικά εντυπωσιακό: είχε πτώση της τάξης του 41%, αρκετά μικρότερη από το σύνηθες ποσοστό που πλήττει το genre, προσεγγίζοντας το 50% – 60%, δηλαδή! Στο δεύτερο τετραήμερό του, έκοψε 25.424 εισιτήρια (από 80 οθόνες). Πήρε λίγο κεφάλι μπρος η Αθήνα (13.365 εισιτήρια, από 25 οθόνες), αλλά ο αριθμός κινηματογράφων της υπόλοιπης Ελλάδας δηλώνει τραγωδία, με τις 3D προβολές να έχουν πια εξαφανιστεί (μια αθηναϊκή αίθουσα έκοψε 295 εισιτήρια με ATMOS 3D και δύο επαρχιακές με απλό 3D έκοψαν 91!). Από τα 5.764 της Πέμπτης στα 9.496 του Σαββάτου (σε ολόκληρη τη χώρα), έχουμε ένα δείγμα αύξησης του ενδιαφέροντος ενός ευρύτερου κοινού (ίσως) που δοκίμασε να ψυχαγωγηθεί με τούτο το φιλμ στο πλαίσιο μιας mainstream περιπέτειας. Αρκετά υγιές το σύνολο στα 93.980 εισιτήρια μέχρι στιγμής. Το θρίλερ μυστηρίου «Το Κόκκινο Σπουργίτι» (από τον σκηνοθέτη των τελευταίων «Hunger Games») θα (ψιλο)εξαφανίσει τον μαρβελικό «Panther» το ερχόμενο τετραήμερο. Θα είναι αρκετό (από μόνο του…) για να δώσει το απαραίτητο boost στο συνολικό box-office, όμως;

Στο #2 συναντάμε μια παράδοξη έκπληξη, με το ντεμπούτο του animated «Tad: Το Μυστικό του Βασιλιά Μίδα», που εκτοξεύτηκε με 16.360 εισιτήρια (από 86 οθόνες). Το πρώτο μέρος του παιδικού franchise είχε ανοίξει στα μέσα Μαρτίου του 2013 με 4.568 εισιτήρια (από 42 οθόνες), «τσιμπώντας» κι ένα εξτραδάκι από την Καθαρά Δευτέρα (σύνολο στα 5.526). Η σύγκριση σε νούμερα είναι απίστευτη (το αμέσως προηγούμενο ντεμπούτο παιδικής ταινίας, το «Γατοξόρκι», το είχαμε πετύχει στο περασμένο box-office report με πρώτο τετραήμερο στα 6.244 εισιτήρια…). Προφανώς, το πιο περιπετειώδες περιεχόμενο αυτού του φιλμ δελέασε περισσότερο τους γονείς ως επιλογή ψυχαγωγίας και το timing προέκυψε ολόσωστο. 6.586 εισιτήρια κόπηκαν το Σάββατο και η Κυριακή φούντωσε στα 8.326. Χωρίς αντίπαλο στο είδος για λίγο καιρό, τούτο εδώ θα έχει γερό κράτημα.

Η τρίτη θέση ανήκει στη «Μορφή του Νερού» που συνεχίστηκε με την ελάχιστη πτώση ενός 25%, για να κόψει 15.979 εισιτήρια (από 58 οθόνες). Προφανώς, το word of mouth είναι σχετικά θετικό (αν και πολλοί θεατές «κλωτσάνε» με το φανταστικό στοιχείο της σχέσης μιας μουγκής καθαρίστριας με ένα… αμφίβιο τέρας!) και η οσκαρική φήμη του δίνει την κυρίως ώθηση ώστε να κρατιέται τόσο καλά. Τα 6.189 εισιτήρια του Σαββάτου έχουν το προβάδισμα, ενώ συνολικά η Αθήνα δείχνει να προτιμά πιο ένθερμα το έργο (10.464 εισιτήρια, από 29 οθόνες). Έχει φτάσει τα 51.044 μέσα στις πρώτες έντεκα μέρες προβολής του. Λογικά, δεν θα έχει αντοχές να τα διπλασιάσει, ίσως πιάσει κάτι κοντά στα 80.000 εισιτήρια. Αν πάρει το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, όμως, αλλάζει το πράμα… Στο #4 συναντάμε το τελευταίο μέρος του franchise των «Πενήντα Αποχρώσεων του Γκρι» (-53%) με 14.285 εισιτήρια (από 51 οθόνες) και προφανή δύναμη το Σάββατο (4.973). Έχει φτάσει τα 190.059 εισιτήρια. Πολύ μακριά από το hype του πρώτου και των 370.042 εισιτηρίων καριέρα, φυσικά. Παραμένει, όμως, μια σοβαρή εισπρακτική επιτυχία. Η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με το «Μαζί ή Τίποτα» του Φατίχ Ακίν (φωτό), που άνοιξε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη (μετά την αλλόκοτη πρεμιέρα του προηγούμενου επταημέρου) για να κόψει 11.945 εισιτήρια (από 15 οθόνες). Προφανώς, η πρωτεύουσα (13 οθόνες) έχει τη μερίδα του λέοντος (10.507), με τη Θεσσαλονίκη να ακολουθεί (1.438). Το λες ικανοποιητικό το άνοιγμα, με το Σάββατο να πιάνει τα 5.268 εισιτήρια. Breakthrough σε ένα πιο μαζικό (ή «λαϊκό») κοινό, πάντως, δεν μοιάζει ότι μπορεί να κάνει, άρα θα μείνει στο πλαίσιο μιας ΟΚ επιτυχίας για το art-house κύκλωμα.

New entry στο #6 το «Αναχώρηση για Παρίσι 15:17» (φωτό), η τελευταία ταινία του Κλιντ Ίστγουντ, που δίχως την υποστήριξη της κριτικής και με ένα θέμα ίσως περισσότερο «αμερικανιά» από εκείνο που αποδέχεται το adult κοινό της χώρας, έτυχε μέτριας υποδοχής, με 11.653 εισιτήρια (από 53 οθόνες). Ας μην γίνουν άδικες συγκρίσεις με το άνοιγμα του «Sully» (39.874 εισιτήρια, από 94 οθόνες) στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2016, διότι εκεί είχαμε κι έναν Τομ Χανκς και ουχί «μιλιτέρ» περιεχόμενο. Σαφώς ισχυρότερο το μερίδιο της Αθήνας (7.127 εισιτήρια, από 26 οθόνες) και επικράτηση του Σαββάτου (5.015), κλασικά. Στο #7 άνοιξε πολύ απογοητευτικά η ελληνική κωμωδία «Μαζί τα Φάγαμε», με το λαϊκό κοινό να δείχνει εμπράκτως ότι δεν επιθυμεί να… «τα τρώει» με τέτοια προϊόντα, πλέον. Έκοψε 10.088 εισιτήρια (από 42 οθόνες), αρκετά χαμηλότερα από το άνοιγμα της προηγούμενης κωμωδίας του Στράτου Μαρκίδη «Ο Θησαυρός», η οποία έτυχε ενός λίγο πιο αξιοπρεπούς πλασαρίσματος για να ανοίξει στα 16.304 εισιτήρια (από 63 οθόνες) τον περασμένο Δεκέμβρη. Προφανώς, δύο τέτοια έργα μέσα στην ίδια σεζόν και με τόσο μικρή απόσταση διανομής δεν αντέχονται (#diplhs). 5.007 τα εισιτήρια της Αθήνας (από 11 οθόνες), μεγαλύτερη η προσέλευση πανελλαδικά το Σάββατο (4.125). Θα πουλάει για πάντα στα τηλεοπτικά κανάλια, ουδείς θρηνεί…

Αξιοσημείωτο αυτό που συνέβη με τις «Τρεις Πινακίδες Έξω από το Έμπινγκ, στο Μιζούρι», οι οποίες σημείωσαν άνοδο (της τάξης του 24%) στο έκτο τετραήμερο προβολής τους! Προφανώς, το φιλμ συζητιέται σταθερά και αποτελεί μια ώριμη επιλογή για αντίστοιχη μερίδα θεατών που αναζητούν ένα καλό adult δράμα. Έκοψε ακόμη 6.712 εισιτήρια (από 27 οθόνες) και έχει φτάσει τα 79.010 σε σύνολο. Ενδεχόμενη βράβευση με το Όσκαρ καλύτερης ταινίας θα προσδώσει στο φιλμ μια «δεύτερη καριέρα» (και το προφανές σπάσιμο του φράγματος της κατοστάρας). Στο #9, η «Αόρατη Κλωστή» (φωτό) πέφτει ηχηρά (-57%), ίσως κυρίως λόγω σοβαρής απώλειας οθονών (από τις 47 έπεσε στις 34, παίζοντας και με μονές παραστάσεις σε πολλές περιπτώσεις). Έκοψε 5.421 εισιτήρια και έχει φτάσει τα 117.024, ήδη μια μεγάλη επιτυχία, δηλαδή. Τέλος, από το #10, το animated «Γατοξόρκι» (-18%) έκοψε 5.136 εισιτήρια (από 64 οθόνες), με προσωρινή σούμα στα 13.863.

Υπήρξαν και χειρότερα! Τρεις ταινίες έκαναν ντεμπούτο εκτός δεκάδας, με άκρως απογοητευτικά νούμερα. Κυρίως το γουέστερν «Ταξιδεύοντας με τον Εχθρό μου», η πιο ενδιαφέρουσα πρεμιέρα της περασμένης Πέμπτης, άνοιξε στο #11 με μόλις 3.791 εισιτήρια (από 24 οθόνες), το νεανικό «Κάθε Μέρα Μια Άλλη Μέρα» καταποντίστηκε στο #17 με 2.001 εισιτήρια (από 18 οθόνες), ενώ το οσκαρικό αλλά… μαύρο δράμα «Mudbound» άνοιξε (τρόπος του λέγειν…) με το ντροπιαστικό νούμερο των 624 εισιτηρίων (από 8 οθόνες). Γιατί βγήκε στα ελληνικά σινεμά;