FreeCinema

Follow us
12.0920:00

Ελληνικό box-office: Καλά πήγε συνολικά η… ψαριά!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, το ψαράκι (και το ανήλικο target group του…) έδειξε τα δόντια του σε όλα τα new entries του τετραημέρου, όπως θα στοιχημάτιζαν οι πάντες.

Μπορεί να χάσαμε κάτι σαν 58.000 θεατές από την καταμέτρηση των εισιτηρίων της περασμένης Δευτέρας (ύστερα από το εντυπωσιακό weekend που προηγήθηκε), όμως τα νούμερα παρέμειναν υψηλά, ειδικά τηρουμένων των… κλιματολογικών συνθηκών. Δηλαδή, τα θερινά σινεμά μπορεί να δέχτηκαν ένα σοβαρό πλήγμα από τις βροχές ή την απειλητική συννεφιά του Σαββατοκύριακου, αλλά η πτώση στα 157.440 εισιτήρια δεν ήταν και τόσο ραγδαία. Ο κόσμος βγήκε! Και, προφανέστατα, προτίμησε το «Ψάχνοντας την Ντόρι», που παρέμεινε στην κορυφή του box-office, αλλά με ισχυρή πτώση της τάξης του 46%! Κοιτάζοντας πίσω, στα μέσα του περσινού Σεπτέμβρη, η πτώση που είχε το «Τα Μυαλά που Κουβαλάς» στο δεύτερο τετραήμερό του ήταν μόλις 16%. Εδώ, σίγουρα, είχαμε τη φόρα ενός sequel – αναγνωρίσιμου «προϊόντος» με μεγαλύτερο άνοιγμα, αλλά οι απώλειες στα εισιτήρια κάτι πρέπει να δηλώνουν: ότι η ταινία δεν αρέσει και τόσο, ειδικά στο πιο ενήλικο κοινό; 48.624 εισιτήρια (από 173 οθόνες) έκοψε η «Ντόρι», που έχει ήδη φτάσει τα 184.679 και στα επόμενα Σαββατοκύριακα θα βασιστεί κυρίως από εδώ και μπρος, αφού τα σχολεία άνοιξαν, πλέον.

sully - 2016

Ο «Sully» του Κλιντ Ίστγουντ (φωτό), τελικά, είχε πέραση στο πιο adult κοινό (βλέπε 14.179 από το Σάββατο, που ήταν και η καλύτερη μέρα του) και, λογικά, θα πήγαινε πολύ καλύτερα αν δεν έχανε μεγάλη μερίδα εισιτηρίων από τα θερινά εντός του weekend. Το άνοιγμα στα 39.874 (από 94 οθόνες) χαρακτηρίζεται μάλλον πετυχημένο, αλλά μονάχα σε Αθήνα, αφού στην υπόλοιπη Ελλάδα τα 7.886 που κόπηκαν ήταν ολέθρια. Η συνέχεια προβλέπεται δύσκολη, πάντως. Στο #3 και στο γνωστό ποσοστιαίο πλαίσιο πτώσεων που έχουν οι κομιξάδικες περιπέτειες, το -48% του τρίτου weekend της «Ομάδας Αυτοκτονίας» δεν πρέπει να εκπλήσσει. Εδώ κόπηκαν 15.374 εισιτήρια (από 50 οθόνες), με το σύνολο να βρίσκεται στα ικανοποιητικά 177.060 εισιτήρια. Μια χαρά καριέρα θα έχει κάνει, στην τελική.

jason-bourne-alicia-vikander-matt-damon

Στο #4, ο «Τζέισον Μπορν» (φωτό) είχε μια σοκαριστικά υψηλή πτώση (-64%) η οποία σίγουρα δεν μπορεί να οφείλεται στο (ξεκαρδιστικό) άρθρο της κυρίας Ταχιάου που έγινε viral, αλλά μάλλον πρέπει να μας προσανατολίζει στο καλής ποιότητας αρχείο που «λήκαρε» αυτές τις μέρες. Δυστυχώς. Διότι το φιλμ άξιζε την προσοχή για το είδος του, ως σινεμά ψυχαγωγίας και μόνο. 13.944 τα εισιτήρια (από 72 οθόνες) που έκοψε το φιλμ και εδώ να παρατηρήσω ότι στο άνοιγμα του περασμένου τετραημέρου είχαμε 120 οθόνες, άρα και από εδώ χαθήκανε αρκετά εισιτήρια, προφανώς. Αναλογικά χαμηλό (για το franchise) το σύνολο των 71.008 εισιτηρίων. Η πρώτη πεντάδα κλείνει με το «Μπάτε Σκύλοι Αλέστε» που πάει… αέρα πατέρα, με -12% από το προηγούμενο weekend και 13.561 εισιτήρια (από 67 οθόνες). Αν λάβουμε υπόψη τον ανταγωνισμό της «Ντόρι», αυτά τα νούμερα δηλώνουν ξεκάθαρα ότι η ταινία αρέσει πολύ και θα έχει διάρκεια. Δίκαια! Στα 149.645 το σύνολο εδώ.

BEN-HUR 2016

Η χειρότερη πτώση του τετραημέρου για την πρώτη δεκάδα πλήττει έντονα (-70%!) το «Café Society» του Γούντι Άλεν. Αν και διατήρησε τον αριθμό των οθονών του (40 από 42), τα εισιτήρια καταποντίστηκαν στον αριθμό των 6.736, πιθανότερα εξαιτίας της κατάστασης με τα θερινά σινεμά αυτό το Σαββατοκύριακο. Στα 92.315 εισιτήρια το σύνολο, κάτι σαν στανταράκι για τον σκηνοθέτη που το ελληνικό κοινό αγαπά, δηλαδή. Στο #7 έκανε ντεμπούτο ο καινούργιος «Μπεν-Χουρ» (φωτό), αφού είχε προηγηθεί η τεράστια εισπρακτική αποτυχία στις περισσότερες χώρες στις οποίες είχε ανοίξει αυτές τις μέρες. 6.459 τα εισιτήρια (από 69 οθόνες) και τα κακά μαντάτα είχαν έρθει από την Πέμπτη κιόλας (1.404 εισιτήρια). Αν ήτανε… Πάσχα, κάπως θα σωζόταν τούτη η ήττα. Όχι με… Ανάσταση, αλλά με μια καμπάνια που θα ταυτιζόταν με θρησκευτικό δράμα (το οποίο εμπεριέχεται στη δράση του φιλμ).

QUO VADO

Η πιο λαϊκή περιπέτεια (τύπου… βιντεοκασέτα) «Το Μούτρο: Η Επιστροφή» έκοψε ακόμη 4.314 εισιτήρια (από 22 οθόνες) για να φτάσει τα 45.474, η ιταλική κωμωδία «Πού Πάω, Θεέ μου;» (φωτό) είχε εξωφρενικά μικρή πτώση (-5%!), κόβοντας 2.765 εισιτήρια (από 10 οθόνες), με το σύνολο στα 70.456 και το top 10 συμπληρώνει η τελευταία (ελπίζουμε) «Εποχή των Παγετώνων» με 2.220 εισιτήρια (από 21 οθόνες), φτάνοντας τα 204.532. Οι υπόλοιπες πρεμιέρες της περασμένης Πέμπτης δεν είναι απαραίτητο να αναφερθούν με αριθμούς από δίπλα…

Μένει να δούμε εάν αυτή την εβδομάδα το κοινό θα θυμάται την «Μπρίτζετ Τζόουνς» που μας έρχεται γκαστρωμένη και ελαφρώς… αγνώριστη. Θα μπορέσει να κατακτήσει την κορυφή ή θα πάμε πάλι για… «ψάρεμα» ανηλίκων θεατών;