FreeCinema

Follow us

ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΕ ΤΟ ΡΟΛΟΪ ΣΤΟΝ ΤΟΙΧΟ (2018)

(THE HOUSE WITH A CLOCK IN ITS WALLS)

  • ΕΙΔΟΣ: Οικογενειακή Περιπέτεια Φαντασίας
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ίλαϊ Ροθ
  • ΚΑΣΤ: Τζακ Μπλακ, Κέιτ Μπλάνσετ, Όουεν Βακάρο, Κάιλ ΜακΛάχλαν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ODEON

Ορφανό αγόρι βρίσκει στέγη και φροντίδα στο πρόσωπο ενός θείου που προκύπτει… νεκρομάντης και έχει για συντροφιά μια στριφνή μάγισσα. Θα μπορέσουν όλοι μαζί να σταματήσουν του ρολογιού τους δείκτες που θα φέρουν τη συντέλεια του κόσμου;

Είναι λίγο παράδοξο να ξεκινάει ταινία με το σήμα της Amblin του Στίβεν Σπίλμπεργκ και αμέσως μετά να φιγουράρει το όνομα του Ίλαϊ Ροθ στη σκηνοθεσία. Σε… οικογενειακή ταινία φαντασίας! Μετά τη φήμη τού σπεσιαλίστα στο torture porn και ένα πρόσφατο remake του «Death Wish»! Και να μην είσαι προκατειλημμένος, κάτι δεν σου κολλάει καλά εξαρχής…

Δεν χρειάζεται να περάσει αρκετή ώρα για να αισθανθείς άβολα παρακολουθώντας «Το Σπίτι με το Ρολόι στον Τοίχο». Ο Ροθ δεν έχει το ταλέντο ενός Τιμ Μπέρτον για να ισορροπήσει μεταξύ παιδικής αθωότητας και νοσηρής γκοθιάς, και σίγουρα ούτε την ικανότητα να συμμαζέψει τους δύο επώνυμους πρωταγωνιστές του, οι οποίοι «υιοθετούν» τον ανήλικο ήρωα που έχασε τους γονείς του πρόσφατα, προσφέροντάς του στέγη σε ένα κυριολεκτικά μαγικό σπίτι. Η υποπλοκή ενός παλαιότερου κατόχου της οικίας, που έδωσε την ψυχή του στις σκοτεινές δυνάμεις, απειλώντας να φέρει το τέλος του κόσμου με τη βοήθεια ενός ρολογιού, αν και καταντά υπερβολικά σκοτεινή για το ανήλικο κοινό, ποτέ δεν βρίσκει τον τρόπο να λειτουργήσει σωστά, αποδεικνύοντας την ανικανότητα του Ροθ, ο οποίος σταδιακά έχει χάσει την εμπιστοσύνη μας ως σκηνοθέτης, υπογράφοντας εδώ τη χειρότερη ταινία της καριέρας του.

Πριν φτάσουμε στη μακαβριότητα της πλοκής, ο θεατής αντιμετωπίζει την πλήξη ενός παιδιάστικου θεάματος, με μια ζωντανή πολυθρόνα, ένα animated vitreau που αλλάζει όψεις, ένα organ που παίζει μόνο του όποτε κάνει κέφι και ένα θαμνώδες τέρας με μορφή γρύπα (το οποίο, σε μια μάλλον άβολη σκηνή, καταχέζει την πισίνα τού πίσω κήπου!). Σε όλα αυτά, δεν βοηθούν καθόλου ο Τζακ Μπλακ και η Κέιτ Μπλάνσετ. Ο πρώτος προκαλεί μονάχα θόρυβο και είναι άξιον απορίας γιατί έχει χαρακτηριστεί ηθοποιός που αρμόζει σε οικογενειακά θεάματα (ναι, εντάξει, είναι ο τρελιάρης χοντρούλης, το ξέρουμε…), ενώ η δεύτερη είναι τόσο ντροπιαστικά ανύπαρκτη εδώ (σε βαθμό να κάνει την εμφάνισή της στη «Συμμορία των 8» να μοιάζει… οσκαρική!), που σε βάζει σε υποψία ότι δουλεύει περισσότερο για τα «ένσημά» της, πλέον.

Αν οι παραγωγοί του φιλμ πίστευαν ότι έχουν στα χέρια τους έναν συνδυασμό από «Ανατριχίλες» meets «Χάρι Πότερ» (αποκλειστικά και μόνο εξαιτίας του στοιχείου της μαγείας και της παρουσίας ανήλικου ήρωα), ίσως πού και πού έπρεπε να βλέπουν υλικό από τα γυρίσματα, μπας και κάποιος κατάφερνε να «κουρδίσει» τούτη την πλήρη αστοχία σε φιλμικό είδος, αν όχι να αντικαθιστούσε τον Ροθ με έναν σκηνοθέτη που θα μπορούσε να κουμαντάρει και τους ανεξέλεγκτους (μέσα στη ματαιοδοξία των ικανοτήτων τους) stars, αλλά και να αποφασίσει ως τι ακριβώς θα μπορούσε να λανσαριστεί αυτό το σπίτι. Παιδικό δεν είναι. Τρομακτικό δεν είναι. Φέρτε μου μια μαγική 8-Ball, μπας και μου δώσει μια κάποια λογική απάντηση!

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Το αιώνιο πρόβλημα της «εφηβικής» ταινίας που, στην πραγματικότητα, δεν αφορά ούτε τα μικρά παιδιά, ούτε και τους ενήλικες, απευθυνόμενη σε ένα ασαφές κοινό που ηλικιακά βρίσκεται κάπου ανάμεσα αλλά, πλέον, αρέσκεται να παρακολουθεί πιο… «ακατάλληλα» έργα. Χάλια και εντελώς παιδιάστικη πλοκή, ανέμπνευστη σκηνοθεσία και ατμόσφαιρα, ερμηνείες για Χρυσά Βατόμουρα και το τέλος του hype για τον Ίλαϊ Ροθ. Δεν βλέπεις την ώρα να τελειώσει!


MORE REVIEWS

ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2020

Για 26η χρονιά, το καθιερωμένο ραντεβού των Αθηναίων που θέλουν να γιορτάζουν την αγάπη τους για το σινεμά δίνεται και πάλι σε τούτη την πόλη, από τις 23 Σεπτεμβρίου έως και τις 4 Οκτωβρίου, με συνολικά 138 ταινίες απ' όλο τον κόσμο, τρία διαγωνιστικά τμήματα, ειδικά αφιερώματα, ντοκιμαντέρ, πρεμιέρες της εγχώριας παραγωγής και ελληνικά φιλμ μικρού μήκους. Έτοιμοι για Νύχτες Πρεμιέρας;

ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο γηραιός Εντ, χήρος πια, δεν τα φέρνει βόλτα μόνος στο σπίτι και η κόρη του δεν έχει αρκετό χρόνο για να τον επιτηρεί, προσπαθώντας να κουμαντάρει δουλειά και οικογένεια με τρία παιδιά. Η λύση είναι μόνο μία: να μετακομίσει στο δικό της σπίτι. Αλλά εκεί δεν περισσεύει δωμάτιο για τον παππού. Όταν ο μικρός εγγονός υποχρεώνεται να χάσει το δικό του και καταλήγει στη σοφίτα, ξεκινά… ανένδοτος πόλεμος!

Η ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΒΡΟΧΗΣ

Μία δασκάλα της κινέζικης γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης ξεχωρίζει έναν από τους πιο μέτριους μαθητές της τάξης της και προσπαθεί να τον βοηθήσει να περάσει με καλό βαθμό. Μοιραία, θα αναπτυχθεί μεταξύ τους μια σχέση που θα ξεφύγει από την απλή φιλία…

Η ΙΟΥΛΙΕΤΑ ΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΩΝ

Η μεσόκοπη Τζουλιέτα υποψιάζεται πως ο σύζυγός της ερωτοτροπεί με άλλες γυναίκες και στρέφεται μέχρι και στον μυστικισμό για να ξεπεράσει τα υπαρξιακά της προβλήματα. Πού θα βρει τη λύτρωσή της; Στο «μαζί» ή στο «μόνη»;

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ

Στο πέρας έξι ετών, η Αγγελική Αντωνίου καταγράφει με την κάμερά της τους άγνωστους κατοίκους της Αθήνας, τα αδέσποτά της, δίνοντας «φωνή» στην παρουσία, τους χαρακτήρες, τις ιδιαιτερότητες, αλλά και την… αδέσποτη ομορφιά τους.