FreeCinema

Follow us

Ο ΜΠΑΜΠΗΣ ΜΑΚΡΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΟΙΚΤΟ».


Συναντηθήκαμε στον όροφο 2 της Στέγης για να μιλήσουμε για τη δεύτερη ταινία μεγάλου μήκους του. Έγινε τυχαία. Ειλικρινά. Μπάμπης Μακρίδης. Ηλίας Φραγκούλης. Μιλάμε για τον «Οίκτο». Και άλλα πράγματα.

Ήρθε πάλι με μια μηχανή, όπως και τον Φλεβάρη του 2012, που είχαμε βρεθεί για το «L». Έπινε καφέ στα σκαλιά της Στέγης. Ανεβήκαμε μέχρι τον δεύτερο όροφο, για να μιλήσουμε για τη δεύτερη ταινία του, τον «Οίκτο». Ο Αλέξανδρος έπιασε την κάμερά του χωρίς να του δώσω καμία καθοδήγηση. Με ξέρει. «Κουτσομπολέψαμε» πριν πατηθεί το REC, γκρίνιαξα λίγο του Μπάμπτη για πράγματα που λίγο μου έλειψαν από το φιλμ. Κανένας οίκτος προς τον σκηνοθέτη!

Εντάξει, δεν είναι συνέντευξη. Η «φόρμα» της συνέντευξης είναι ξεπερασμένη, sorry. Απλά, τα λέμε. Ο Κυριάκος δεν ακούμπησε σχεδόν τίποτα στο μοντάζ, το πράμα κύλησε, είχε ροή. Σχεδόν «αμοντάριστα πλάνα» τύπου. Η διάρκεια πλησιάζει τα 45 λεπτά, άμα βγάλεις και το «σφήνα» trailer. Λένε ότι αυτό «κουράζει» στο internet. Όποιος γουστάρει, το βλέπει. Τι να πω; Είναι ο Μπάμπης Μακρίδης και μιλάει με τον Ηλία Φραγκούλη. Δεν έφτασες μέχρι εδώ τυχαία, μάλλον θα ήθελες να δεις και ν’ ακούσεις την όλη κουβέντα. Από clickbait σίγουρα δεν μας προέκυψες…

Το μόνο πράγμα που με «φρέναρε» εδώ, είναι αυτό το πρόβλημα που συναντώ συχνά με ταινίες: θα ήθελα να μιλήσουμε και για κομμάτια του φιλμ, τα οποία όμως θα μας οδηγούσαν σε χοντρά spoilers. Και δεν κάνει! Και αυτό κάπου «αυτο-λογοκρίνει» εκείνον που ρωτάει (περισσότερο). Σε κάποια στιγμή, του ζήτησα να μου δώσει και μια απάντηση στα κρυφά, πλησιάζοντας στο αυτί μου. Οίκτο, δηλαδή, πού φτάσαμε!

CREDITS: Αλέξανδρος Αλεξόπουλος (κάμερα), Κυριάκος Μιχούδης (μοντάζ)

Η ταινία «Οίκτος» του Μπάμπη Μακρίδη ξεκινά την προβολή της στη Μικρή Σκηνή της Στέγης, από την Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου, σε διανομή της εταιρείας Strada Films.


MORE INTERVIEWS

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος για το «Monday».

Δεν είχε τύχει να το κάνουμε ξανά έτσι, να μιλάμε μόνοι μας, μπροστά από κάμερες. Μας αρέσει να μιλάμε εκεί έξω, γενικά. Το «Monday», η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, στάθηκε η καλύτερη αφορμή για να βρεθούμε… κι έτσι. Όπως συμβαίνει συνήθως, με ανθρώπους του (ελληνικού) σινεμά που εκτιμώ καλλιτεχνικά, δεν προέκυψε μία «συνέντευξη», αλλά μια μεγάλη σε διάρκεια κουβέντα. Που θα μπορούσε να συνεχίζεται για ώρες…

«Trainspotting»: The Cannes interview.

Το Μάιο του 1996, το Φεστιβάλ των Καννών υποδέχθηκε ένα βρετανικό φιλμ που είχε προκαλέσει σάλο στην πατρίδα του από τα τέλη Φεβρουαρίου εκείνης της χρονιάς. Ο υπόλοιπος πλανήτης περίμενε να δει με τα ίδια του τα μάτια εάν όλο αυτό το hype για το «Trainspotting» ήταν αληθινό. Η πρεμιέρα της ταινίας έσκασε σαν βόμβα molotov στην Κρουαζέτ. Ακολούθησε το μεγαλύτερο και πιο rock party όλων των εποχών! Κι εγώ, μαζί μ’ αυτά, έχω να θυμάμαι μια συνέντευξη με τους τρεις ανθρώπους που δημιούργησαν… το μύθο.

ΟΥΜΑ ΘΕΡΜΑΝ: ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΡΙΕΜΕΝΟ ΠΛΗΘΟΣ.

Το 1994 βρέθηκα στο Φεστιβάλ των Καννών και είχα την ευκαιρία να συναντήσω την Ούμα Θέρμαν, με αφορμή την πρεμιέρα του «Pulp Fiction» του Κουέντιν Ταραντίνο. The rest is history. Κυριολεκτικά, από τα πράγματα που (αξίζει να) θυμάσαι για πάντα.

Γκιγέρμο ντελ Τόρο: Η φαντασία είναι το παν.

Το 2006 είχα τη χαρά να συναντήσω τον Γκιγέρμο ντελ Τόρο στο Φεστιβάλ των Καννών, όπου παρουσίασε για πρώτη φορά στον κόσμο το φιλμ το οποίο απογείωσε την καριέρα του, όσο και τη σημασία του ονόματός του καλλιτεχνικά. Φυσικά, ήταν ο «Λαβύρινθος του Πάνα». Εννοείται πως η εμπειρία ήταν αξέχαστη. Γιατί ο άνθρωπος αυτός αγαπάει απίστευτα πολύ αυτό που κάνει. Μαζί και την κινηματογραφική Τέχνη. Και τι υπέροχο μυαλό, διάβολε!

Σοφία Κόπολα. Eat cake!

Το 2006, ακόμη αιχμάλωτη του ονόματός της, η Σοφία Κόπολα πήγε στις Κάννες σαν μικρή πριγκίπισσα προσφέροντας... παντεσπάνι και βγάζοντας γλώσσα απέναντι στην Ιστορία. Πρόλαβα να της μιλήσω, προτού της πάρουν το κεφάλι! Για τη «Marie Antoinette», φυσικά.