FreeCinema

Follow us
07.0218:30

Ελληνικό box-office: Από… καταστροφή σε καταστροφή!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, η καταστροφή της Σμύρνης επιστρέφει στην κορυφή (!), με (αυτό που απέμεινε από) το «μαζικό» κοινό να την προτιμά από την επερχόμενη… καταστροφή ολόκληρου του πλανήτη, δια χειρός Ρόλαντ Έμεριχ.

Φώναζα την προηγούμενη εβδομάδα στα 49.294 εισιτήρια, οπότε… τι μένει να κάνω στα τωρινά 45.549; Μία από τα ίδια, αφού δεν υπήρξαν νέοι τίτλοι που θα μπορούσαν ν’ ανατρέψουν δυναμικά το σκηνικό. Ο πιο εμπορικός από αυτούς, το sci-fi καταστροφής «Moonfall» του Ρόλαντ Έμεριχ, πέρασε ελαφρώς κάτω από τα radar του κοινού των multiplex (και όχι μόνο). Πλάκα-πλάκα, μπορεί η ταινία να έπαιρνε κάκιστες κριτικές από τους «συναδέλφους» μου εάν παιζόταν σε δημοσιογραφική προβολή, όμως, έτσι έχασε πολλά δημοσιεύματα και αγνοήθηκε παντελώς, μοιάζοντας (στην τελική) με έργο… «αόρατο». Βλέπετε, ακόμη και μία αρνητικότατη κριτική, μπορεί συχνά ν’ αποτελεί και διαφήμιση! Μιλώ εκ πείρας. Θα επανέλθουμε στο «Moonfall», αφού πρώτα περάσουμε από… την καταστροφή της Σμύρνης! Διότι το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» ξαναγύρισε στην κορυφή του box-office (!), στην έβδομη εβδομάδα προβολής του, χάνοντας μόλις ένα -18% του ποσοστού που κρατούσε στο προηγούμενο box-office report. Έκοψε 7.145 εισιτήρια (από 71 οθόνες) και δείχνει ότι θα έχει μακρά πορεία στο top 10. Ενδεχομένως και για μήνες! Χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα του σαββατόβραδου (η «εφόρμηση» του adult κοινού), όπου η «Σμύρνη» ήταν η πρώτη σε προσέλευση ταινία πανελλαδικά, με 2.912 εισιτήρια, τα περισσότερα από κάθε άλλη σε single day από ολόκληρο το τετραήμερο! Θα το ξαναπώ. Μην εκπλαγεί κανείς εάν το καλοκαίρι τούτη η ταινία καταφέρει να κάνει δεύτερη καριέρα. Μέχρι στιγμής, έχει φτάσει τα 198.624 εισιτήρια, συνολικά.

Επανερχόμαστε στο «Moonfall», το οποίο έκανε ντεμπούτο στο #2, με 5.986 εισιτήρια (από 71 οθόνες). Η περιπέτεια καταστροφής του Ρόλαντ Έμεριχ (ένα είδος από μόνος του αυτός!), με ένα εντελώς αναπάντεχο sci-fi twist, είχε ακριβώς παρόμοια συμπεριφορά με το opening του (εντελώς χάλια) «Greenland» (6.057 εισιτήρια, από 84 οθόνες), που μόλις είχε προλάβει να μπει στις σκοτεινές αίθουσες στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2020, πριν το δεύτερο lockdown του κορονοϊού. Εκείνη η ταινία, βέβαια, περισσότερο μελόδραμα παρά καταστροφής την αποκαλούσες, για να μην αδικούμε την εφετζίδικη extravaganza του Έμεριχ. Την καλύτερη προσέλευση την είχε το Σάββατο (2.389), προφανώς. Θα βρει δυνατή κόντρα (αναζητώντας αίθουσες…) από την Άγκαθα Κρίστι και την Τζένιφερ Λόπεζ από την ερχόμενη Πέμπτη, αλλά προσφέρει ψυχαγωγία που δεν έχει όμοιό της αυτή τη στιγμή.

Το δεύτερο μεγαλύτερο drop αυτού του top 10 το συναντάμε στο «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» (-41%) του Γκιγέρμο ντελ Τόρο (φωτό), από τη θέση #3. Μπορώ να το εξηγήσω μερικώς, αλλά είναι αυτό το θέμα που κάνει «τζιζ»! Έκοψε 5.466 εισιτήρια (από 51 οθόνες), πάντα με πρωτιά στο σαββατόβραδο (2.302). Σύνολο (αρκετά πτωχό, σε σχέση με την εντύπωση επιτυχίας που έχει επιδείξει) στα 34.394. Στο ελαφρύ -24% η πτώση του «Spider-Man: No Way Home», με 5.419 εισιτήρια (από 47 οθόνες). Κι εδώ πρωτοστατεί το Σάββατο (2.603). Το σύνολο των 450.375 εισιτηρίων μοιάζει με… «τυπογραφικό» λάθος, πια! Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Τραγούδα! 2» (-14%), με 4.449 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Ακόμη κι εδώ επικράτησε το Σάββατο (2.145), σπάζοντας το στερεότυπο της πιο οικογενειακής εξόδου της Κυριακής. Η κατοστάρα είναι ευκολάκι, πλέον, καθώς ήδη βρίσκεται στα 91.558.

Το παιδικό θέαμα, αν και σαφώς λαβωμένο σε προσέλευση, έχει πάντα έντονη παρουσία στο top 10. Στο #6 συναντάμε το πρωτοεμφανιζόμενο «Μια Χαρούμενη Οικογένεια 2», με 3.939 εισιτήρια (από 85 οθόνες), ενώ στο #9 βρίσκεται το «Ενκάντο» (-9%), με 2.260 εισιτήρια (από 28 οθόνες). Το τελευταίο έχει φτάσει τα 57.698 σε σύνολο. Από τη θέση #7, το «Belfast» (μόλις στο -17% η πτώση του!) του Κένεθ Μπράνα (φωτό) έκοψε 3.823 εισιτήρια (από 64 οθόνες). Λογικά, θα διατηρήσει υψηλό ηθικό με τις οσκαρικές υποψηφιότητες που (σίγουρα) θα έχει και ανακοινώνονται αύριο. Σύνολο, μετά από τις έντεκα πρώτες μέρες προβολής του, στα 10.638. Ακολουθεί το πρώτο μεγαλύτερο drop του τετραημέρου (-48%), που ήταν το «Scream». Εδώ η απάντηση δεν εντοπίζεται σε… διαδικτυακές «δράσεις», αλλά έχει λογική όταν μιλάμε για νεανικό horror που διανύει την τέταρτη εβδομάδα προβολής του και από τις 55 οθόνες πέφτει στις 38, για να κόψει 3.211 εισιτήρια. Ακόμη και άσχετα από την κατρακύλα στην οποία οδήγησε τα σινεμά ο κορονοϊός, το σύνολο των 55.622 εισιτηρίων στέκεται μια χαρά. Ολοκληρώνουμε και πάλι με την «Πίτσα Γλυκόριζα» (-9%) που αντέχει ηρωικά, κόβοντας 888 εισιτήρια (από 13 οθόνες), με το σύνολο της ταινίας να βρίσκεται στα 13.624 (χωρίς να έχει περάσει ποτέ από τα multiplex, περιέργως).

Αντί επιλόγου, ο ψαράς από τη Μάλτα με το «Σκαρί», παρά τις σχεδόν διθυραμβικές κριτικές (άκουσα μέχρι και συγκρίσεις «νεορεαλιστικού» χαρακτήρα με το «Η Γη Τρέμει» του Λουκίνο Βισκόντι και μου σηκώθηκε η τρίχα κάγκελο!), προσέλκυσε 549 θεατές (από 7 οθόνες).