Ελληνικό box-office: Χάσατε το «Μονοπάτι» για τα σινεμά.
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, οι stars του Γκιγέρμο ντελ Τόρο δίνουν ξανά το προβάδισμα στο «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», με το μαζικό κοινό… να περιμένει το λιώσιμο του χιονιού από το σπίτι.
Το βασικό ερώτημα, πλέον, είναι ένα: θα ξαναβγούν; Με την «ψαλίδα» ανάμεσα στα theatrical releases και το home entertainment (νόμιμο και μη…) να έχει κλείσει σε εξωφρενικό βαθμό, με τις ελληνικές τηλεοπτικές σειρές να κάνουν σοβαρό trend και με συνθήκες καιρού που δεν ευνοούσαν την έξοδο αυτές τις μέρες, συν το ακόμη υπαρκτό πρόβλημα του κορονοϊού, είναι προφανές πως ο κόσμος συνηθίζει επικίνδυνα στο βόλεμα του μέσα. Έτσι, από τα 55.119 εισιτήρια του προηγούμενου τετραημέρου, πέσαμε στα 49.294! Υπενθυμίζω πως για τη φετινή σεζόν, τηρουμένων των αναλογιών, έχω θέσει ένα «άτυπο» lowest level προσέλευσης για κάθε τετραήμερο στα εβδομήντα χιλιάρικα. Κάτω από αυτό το νούμερο, πρέπει να χτυπάει συναγερμός! Αντιλαμβάνεστε τη σοβαρότητα της κατάστασης, έτσι;
Με μόλις δύο νέες κυκλοφορίες (πολύ χαμηλών προσδοκιών, όπως είχα προβλέψει) την περασμένη Πέμπτη, δεν αποτελεί έκπληξη η παραμονή της ταινίας «Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών» στην κορυφή. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια: ο τίτλος δεν έχει «πειρατευτεί» (ακόμα). Και αυτό τον προστάτευσε. Αλλά μετά από έντεκα μέρες προβολής και δύο τετραήμερα στο #1 του ελληνικού box-office, το έργο έχει κόψει μόλις 24.405 εισιτήρια συνολικά! Δηλαδή, αυτές τις μέρες, βρέθηκε στην κορυφή (με -28% πτώση σε σχέση με το άνοιγμά του) με 9.175 εισιτήρια (από 84 οθόνες). Ναι. Δεν υπάρχει καν πενταψήφιο νούμερο στο top 10 του τετραήμερου που μας πέρασε! Βασικός «αιμοδότης» για το φιλμ του Γκιγέρμο ντελ Τόρο είναι η Αθήνα (5.544 εισιτήρια, από 34 οθόνες) και, φυσικά, το σαββατόβραδο (3.846) ηγείται στο πανελλήνιο. Επειδή έπεται και νέα κακοκαιρία στις επόμενες μέρες, προβλέψεις συνόλου δεν τολμώ να κάνω…
Αμετακίνητο στο #2 το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (-55%), στην έκτη εβδομάδα προβολής του, με 8.706 εισιτήρια (από 75 οθόνες). Ισχυρό weekend (3.349 και 3.087, στις αντίστοιχες μέρες), έχει κίνηση και στο υπόλοιπο Ελλάδας (όπου ξεπερνά την ταινία του ντελ Τόρο) και μάλλον θα έχει μακρά καριέρα (αν όχι και μια δεύτερη, στα θερινά σινεμά). Σύνολο στα 187.293 εισιτήρια, μέχρι στιγμής. Το παγκόσμιο φαινόμενο του «Spider-Man: No Way Home» (-17%) βρίσκεται στο #3, με 7.107 εισιτήρια (από 66 οθόνες). Μπροστάρης το Σάββατο (3.104), εξωφρενικό το σύνολο (σαν από άλλες εποχές…) στα 442.572! Υποχώρησε στο #4 το requel του «Scream» (-39%), με 6.296 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Εδώ το σαββατόβραδο έπιασε τα 2.517. Σύνολο στα 49.429, τρίτο καλύτερο (μέχρι σήμερα) στην πορεία του franchise επί ελληνικού εδάφους. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το animated «Τραγούδα! 2» (φωτό) (με άνοδο της τάξης του +17% στην έβδομη εβδομάδα προβολής του!), κόβοντας 5.211 εισιτήρια (από 69 οθόνες). Η απόδοση του weekend (2.366 και 2.432, στις αντίστοιχες μέρες) ήταν παρόμοια και το σύνολο διαρκώς «φορτώνει» (στα 86.573 εισιτήρια, πλέον).
Στο #6 έκανε ντεμπούτο το wannabe οσκαρικό «Belfast» (φωτό) του Κένεθ Μπράνα, με 4.560 εισιτήρια (από 55 οθόνες). Η μικρή καθυστέρηση της διανομής του (για να έρθει κάπως πιο κοντά σε υποψηφιότητες βραβείων παγκοσμίως), είχε το σχετικό τίμημα… Προφανώς και επικράτησε το σαββατόβραδο (1.839). Το feelgood περιεχόμενο του έργου και η φήμη του, που πρόκειται να διογκωθεί μετά τις 8 Φεβρουαρίου (όπου θα ανακοινωθούν οι οσκαρικές υποψηφιότητες), ενδέχεται να του δώσουν ώθηση. Ακολουθούν δύο animated τίτλοι, με άνοδο στην προσέλευση. Το «Ενκάντο» (+34%!) της Disney στο #7, με 2.482 εισιτήρια (από 32 οθόνες) και σύνολο στα 55.434, και το «Σχέδιο Διάσωσης» (+2%) στο #8, με 1.405 εισιτήρια (από 40 οθόνες) και σύνολο στα 5.136. Το παλεύει ακόμα η Village με το «The Black B4chelor»! Και το πείσμα όλο και κάτι «τσιμπάει», έως και ανοδικά (+5%). Βρέθηκε στο #9, με 1.108 εισιτήρια (από 6 οθόνες!). Τα 835 προήλθαν από 3 αθηναϊκές οθόνες. Μακράν απέχει των εισπρακτικών επιτυχιών του franchise, αλλά τα 51.176 εισιτήρια τα έχει φτάσει. Τέλος, η «Πίτσα Γλυκόριζα» (-26%) αγωνίστηκε αξιοπρεπώς για να παραμείνει στο top 10, κόβοντας 984 εισιτήρια (από 16 οθόνες), με το σύνολο της ταινίας του Πολ Τόμας Άντερσον να έχει φτάσει τα 12.213. Απλά ενημερωτικά, ακόμη ένας art-house τίτλος που… πνίγηκε στα «αστεράκια» της κριτικής, το «Αζόρ: Ο Κώδικας του Τραπεζίτη», βούλιαξε κυριολεκτικά στα ταμεία, κάνοντας «άνοιγμα» 309 εισιτηρίων (από 2 αθηναϊκές οθόνες) στο #13.