FreeCinema

Follow us

ΜΙΚΡΑ ΟΜΟΡΦΑ ΑΛΟΓΑ (2021)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μιχάλης Κωνσταντάτος
  • ΚΑΣΤ: Γιώτα Αργυροπούλου, Δημήτρης Λάλος, Δημήτρης Καπετανάκος, Αλέξανδρος Καραμούζης, Θάλεια Παπακώστα, Κώστας Ανταλόπουλος, Θανάσης Νάκος, Κατερίνα Διδασκάλου, Κώστας Λάσκος, Βίκυ Παπαδοπούλου, Αντώνης Μυριάγκος, Δημήτρης Καταλειφός
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: FEELGOOD

Ζευγάρι με μικρό παιδί, απότομα προσγειωμένο από τα ψηλά στα χαμηλά κοινωνικά, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, «υποδύεται» βίο ευμάρειας σε βίλα στην οποία ο σύζυγος εκτελεί χρέη επιστάτη. Για πόσο καιρό θ’ αντέξει αυτό το ψέμα;

Μετά το «Luton» (2013), ο Μιχάλης Κωνσταντάτος επιστρέφει με τα «Μικρά Όμορφα Άλογα», δείχνοντας μία σχεδόν εμμονική προσήλωση προς ένα «δικό του» φιλμικό genre, το «ταξικό δραμαθρίλερ». Η Αλίκη και ο Πέτρος, θύματα της οικονομικής κρίσης της τελευταίας δεκαετίας, έχουν αλλάξει ζωή κι έχουν «φυγαδευτεί» εκτός Αθηνών, για να μη φανερώσουν στον κύκλο τους την ήττα που βιώνουν, σε ένα ποταπά κοινό διαμερισματάκι, μ’ εκείνον να βγάζει ένα κάποιο χαρτζιλίκι ως φροντιστής εξοχικής βίλας. Η τελευταία μετατρέπεται σιγά-σιγά σε δεύτερη κατοικία τους, ένα είδος μεγαλοαστικής «ονείρωξης», που θα τους μπλέξει σε επικίνδυνα μονοπάτια (σχεδόν) εγκληματικής φύσης.

Παγιδευμένο σ’ έναν ασφυκτικό κλοιό ψεμάτων που προκαλεί αναπόφευκτα αδιέξοδα, το ζευγάρι των ηρώων του Κωνσταντάτου ζει μέσα σε κανόνες και στερεότυπα ψυχολογικού θρίλερ, το οποίο θα μπορούσε να στήσει μια πληθώρα από σεναριακά ενδεχόμενα, ώστε ν’ ανεβούν οι τόνοι του έργου. Η υποπλοκή της συζύγου με το φαντασιακό hobby των επισκέψεων σε άλλες βίλες, με συνοδό έναν ταλαίπωρο μεσίτη που δεν αντιλαμβάνεται το «δούλεμα», ή οι ξαφνικές επισκέψεις της πλούσιας οικοδέσποινας του εξοχικού το οποίο χρησιμοποιεί το ζευγάρι όλο και πιο συχνά σαν δικό του σπίτι, αποτελούν ενδιαφέρουσες ευκαιρίες για ανάπτυξη. Δυστυχώς, ο γραφιάς Κωνσταντάτος ή δεν κατανοεί αυτή την αφηγηματική ανάγκη ή (κακώς) δεν ενδιαφέρεται να δημιουργήσει πραγματικά θριλερικές εντάσεις, περιορίζοντας τη δραματουργία σε καλοφωτογραφημένα κάδρα ενός αισθητικά ικανοποιητικού ψυχογραφήματος που μένει να κοιτάζει αμήχανα τον εαυτό του – και τίποτε παραπάνω. Στην τελική, κυριαρχεί μία σαδιστική διάθεση ταπείνωσης των χαρακτήρων, που θέτει αμφιλεγόμενα ερωτήματα για τους στόχους του δημιουργού.

Σίγουρα όχι το φιάσκο που είχαμε ζήσει με το (κάπου συγγενές και δίχως διανομή εδώ και χρόνια) «Love Me Not» του Αλέξανδρου Αβρανά, προσεγμένο σαν παραγωγή, αλλά με άγρια σεναριακά κενά και (ακόμη χειρότερα) απουσία της οποιασδήποτε κορύφωσης ή φινάλε, το «Μικρά Όμορφα Άλογα» επισημαίνει, πλέον, την ανάγκη του Κωνσταντάτου να στραφεί σε βοήθεια όσον αφορά τη συγγραφή ενός κινηματογραφικού σεναρίου. Διότι αδικεί τον εαυτό του ως σκηνοθέτη. Και είναι κρίμα να συνεχίζει έτσι, ματαιώνοντας την (ακόμη, αν και κάπως οριακά) υποσχόμενη ματιά του.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Άτολμο, αδιέξοδο, αναποφάσιστο. Και ατελές (#diplhs), δίχως ουσιαστική λύτρωση, ούτε για τους ήρωές του, μα ούτε και για τους θεατές. Ακόμη μια τρύπα στο νερό για το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.


MORE REVIEWS

ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ

Ένας πιλότος θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια κατάσταση ζωής και θανάτου, όταν αναγκαστεί να προσγειώσει το επιβατηγό αεροσκάφος του σε μια ζούγκλα, στη μέση του πουθενά.

JOYLAND

Υπό καθεστώς οικογενειακής πίεσης, προκειμένου να βρει δουλειά, ο μικρότερος γιος πακιστανικής φαμίλιας καταφεύγει στην έσχατη λύση της εργασίας σε… ερωτικό χοροθέατρο. Η καθημερινή συναναστροφή του με την transsexual πρωταγωνίστρια του θεάματος, εξελίσσεται σε έρωτα. Αυτά, όμως, είναι δύσκολα πράγματα για έναν νεαρό και… παντρεμένο Πακιστανό!

ΜΠΕΛ: Ο ΔΡΑΚΟΣ ΚΑΙ Η ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ

Ένα ντροπαλό νεαρό κορίτσι θ’ αποφασίσει να «δραπετεύσει» σ’ έναν εικονικό κόσμο, εκεί όπου ο καθένας μπορεί να είναι αυτό που θέλει. Σύντομα, όμως, θα συνειδητοποιήσει πως ο ψηφιακός κόσμος δεν διαφέρει και τόσο από τον πραγματικό.

ΝΟΣΤΑΛΓΙΑ

Έπειτα από σαράντα χρόνια παραμονής στην ξενιτιά, ο Φελίτσε επιστρέφει στη Νάπολη. Νεανικές αναμνήσεις ξυπνούν στη θύμησή του, τα φαντάσματα του παρελθόντος, όμως, γυρίζουν για να τον στοιχειώσουν.

Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

Στα τέλη του 19ου αιώνα, ένας Δανός ιερέας ταξιδεύει μέχρι την Ισλανδία με σκοπό να επιβλέψει το χτίσιμο μιας εκκλησίας σ’ ένα απομονωμένο μέρος του νησιού.