FreeCinema

Follow us
14.0918:00

Τα «Μυαλά» κουβαλάνε ακόμη τα ελληνικά ταμεία!


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ουδείς κατάφερε να μετακινήσει το πρώτο μεγάλο hit της νέας σεζόν από τη #1 θέση. Προβλέψιμο…

«Τα Μυαλά που Κουβαλάς» ήταν ο αδιαμφισβήτητος νικητής στα ελληνικά ταμεία και για το τετραήμερο που πέρασε, διατηρώντας τη θέση τους στην κορυφή του box-office με 52.231 εισιτήρια (σε 173 οθόνες) και μια ελάχιστη μείωση από το άνοιγμα του πρώτου weekend, η οποία προσεγγίζει το 16%. Το πραγματικά εντυπωσιακό κράτημα της animated ταινίας της Pixar σίγουρα οφείλεται στο δυνατό word of mouth (το παρατηρεί κανείς και στα social) που σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται σε ενήλικες και γονείς, οι οποίοι επίσης ευχαριστιούνται το φιλμ ή… πλαντάζουν και στο κλάμα (πολλοί, πια, ξέρετε για ποια σκηνή του έργου μιλάω)! Τα συνολικά εισιτήρια του «Inside Out» στη χώρα μας έχουν φτάσει τα 152.300 και αυτός είναι ένας πολύ καλός οιωνός για το επίσης animated «Minions» που έρχεται από τα μέρη μας στις 24 Σεπτεμβρίου, κουβαλώντας πίσω του ορδές τρελαμένων fans των ηρώων τού «Despicable Me» franchise. Όσο για την ταινία της Pixar, θα στοιχημάτιζα πως θα τη βρούμε στο #1 και την ερχόμενη Δευτέρα.

The Man from UNCLE - 2015

Η στιλάτη περιπέτεια κατασκοπίας «Κωδικό Όνομα U.N.C.L.E.» του Γκάι Ρίτσι έκανε ντεμπούτο στη δεύτερη θέση του box-office, με 23.240 εισιτήρια (σε 93 οθόνες). Σίγουρα δεν ήταν… «Επικίνδυνη Αποστολή» (41.749 εισιτήρια το άνοιγμα του Τομ Κρουζ από τις 27 – 30 Αυγούστου) και τα σινεμά, ατυχώς, πάρα πολλά. Η απουσία τρανταχτού ονόματος στο καστ, που θα «διαφήμιζε» καλύτερα το φιλμ, ενδεχομένως να αιτιολογεί το σχετικά μέτριο opening. Το σίγουρο είναι πως μιλάμε για ταινία που θα χρειαζόταν διάρκεια σε εβδομάδες προβολών για να ακουστεί καλύτερα, αλλά σήμερα αυτό έχει ευνουχιστεί ως τακτική προγραμματισμού και από τους διανομείς και από τους αιθουσάρχες…

Μιλώντας για Ίθαν Χαντ, το «Μυστικό Έθνος» βρέθηκε στην τρίτη θέση του ελληνικού box-office με 10.657 εισιτήρια (σε 51 οθόνες). Το φιλμ έχασε στο τρίτο του weekend κάτι σαν 46% από την αγοραστική δύναμη που κατείχε στο περασμένο τετραήμερο, φτάνοντας το σύνολο των 118.226 εισιτηρίων. Ο επίσης πρακτορικός «U.N.C.L.E.» ανέκοψε ελαφρώς την πορεία του, λογικά. Αν και μιλάμε για μια εποχή στην οποία οι πτώσεις αυτές (που σταδιακά, βδομάδα με τη βδομάδα, κυμαίνονται λίγο υψηλότερα του 50%) δεν εκπλήσσουν σχεδόν κανέναν, πια. Τα μεγάλα ανοίγματα σε 100 και βάλε οθόνες κάνουν, στερεοτυπικά, μια μεγάλη «αρπαχτή» (ακόμη και στα… «καλύτερα σπίτια») και γύρω στην πέμπτη εβδομάδα ενός release, ψάχνεις για τις λιγοστές προβολές του στα multiplex. Άλλα ήθη, άλλες συνήθειες.

Ακόμη και ο Γούντι Άλεν είδε τα ποσοστά του να πέφτουν με παρόμοιο τρόπο, επίσης στο τρίτο του weekend. Ο «Παράλογος Άνθρωπός» του έκανε αυτή τη φορά 8.606 εισιτήρια (σε 35 οθόνες), δηλαδή 53% κάτω από το περασμένο τετραήμερο, με σύνολο στα 80.251 εισιτήρια. Είναι ένας αξιοπρεπής αριθμός, στο πλαίσιο όπου κινούνται συνήθως οι ταινίες του Άλεν εισπρακτικά στην Ελλάδα, δίχως τυμπανοκρουσίες (έχουμε δει και μεγαλύτερα σουξέ, εννοείται).

Ricki and the Flash

Η πανωλεθρία της εβδομάδας ακούει στο όνομα «Η Ρίκι και η Ροκ». Το φιλμ άνοιξε με 7.937 εισιτήρια (σε 51 οθόνες) και αυτό σημαίνει πως… ό,τι είναι Μέριλ Στριπ δεν σημαίνει αυτομάτως και επιτυχία. Προφανέστατα, το ενήλικο κοινό της πρωταγωνίστριας δεν είναι καθόλου… rock! Άλλωστε, φιλμ που σχετίζονται με μουσική, ασχέτως εισπρακτικής τύχης στο εξωτερικό, εδώ ρίχνουν… βόμβες στα ταμεία, δεν το μάθαμε από χθες αυτό… Όσο για το άλλο new entry του box-office (και το τελευταίο στο top 10), το «Ταξίδι στην Αλαμπάμα», τα 5.132 εισιτήρια που έκοψε στο τετραήμερο… «καταπίνονται» ευκολότερα λόγω καλύτερου screen average (από μόλις 11 οθόνες).

Στην έβδομη θέση το θρίλερ «Το Χάρισμα» είδε μια πτώση της τάξης του 62% στο δεύτερο weekend του (5.044 εισιτήρια, σε 19 οθόνες), με σύνολο στα 25.771 εισιτήρια. Αριθμός όχι τόσο τραγικός όσο τα 13.720 του «The Transporter Refueled» ή τα 14.507 της νέας γενιάς του «Τρελού Θηριοτροφείου», στο ίδιο διάστημα προβολής αμφότερα. Δεν θέλει κανείς να ακούσει τα εισιτήρια του τετραημέρου εδώ… Το top 10 ολοκληρώνεται πανηγυρικά (αναζήτησε το λήμμα «σαρκασμός» σε ένα λεξικό) με την τελευταία ταινία της Barbie, που έχει φτάσει τα 13.108 εισιτήρια – και κάποια μέρα τούτο το franchise θα μας θάψει, να μου το θυμηθείτε!