Ελληνικό box-office: Δεν παίζουμε, πια…
Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, τα σινεμά έσπασαν κάθε προηγούμενο χαμηλού ρεκόρ εισιτηρίων, στα όρια ενός ακόμη κυβερνητικού (και υγειονομικού) «lockdown», το οποίο διαλύει τον κλάδο.
Πρώτο και κυριότερο. Το ποσοστό πτώσης των εισιτηρίων σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2019 βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο -60%! Η ελληνική κινηματογραφική αγορά έχει απωλέσει αυτό το τεράστιο ποσοστό και (από σήμερα) με τις αίθουσες σε Αττική και Θεσσαλονίκη (τουλάχιστον) κλειστές για τον υπόλοιπο Νοέμβριο, αναμείνατε στις αρχές του Δεκέμβρη μία αρνητική εκτόξευση προς το ακόμη χειρότερο. Η χρονιά είναι σχεδόν χαμένη. Αν δεν παίξουν τα σινεμά και τον επόμενο μήνα, λογικά θα μιλάμε για κάτι σαν -80% για τούτο το έτος! Υπουργείο Πολιτισμού… άφαντο! Υπουργείο Οικονομικών… σφυρίζει αδιάφορα! Ακυβερνησία και κανένα ενδιαφέρον για επαγγελματίες και πολίτες. Μην ξεχνάμε και τους τελευταίους. Ο κινηματογράφος είναι μία μορφή ψυχαγωγίας. Μπορεί να είναι ένα ψυχολογικό στήριγμα. Σε δύσκολους καιρούς, σε αυτό το (φτηνό) είδος θεάματος στρεφόταν ο κοσμάκης, η ανθρωπότητα όλη. Τούτοι εδώ έχουν βαλθεί να τα κλείσουν όλα, μαζί και τα θέατρα, τα οποία τηρούσαν τους κανόνες ασφάλειας επιμελώς (πρόλαβα και παρακολούθησα μία παράσταση στο Εθνικό την περασμένη εβδομάδα) και με το που άνοιξαν… κατέβασαν ρολά. Όσο για τις περιοχές στις οποίες παίζουν ακόμη τα σινεμά, χωρίς τα πιο δυνατά «στέκια» της χώρας εισιτηριακά, η διανομή θα «παγώσει» τις νέες κυκλοφορίες ταινιών, άρα θα αναγκαστούν να κλείσουν κι αυτά.
Εάν το προηγούμενο τετραήμερο μετρούσαμε 9.655 εισιτήρια, σε αυτό που μας πέρασε πέσαμε στα 7.833. Για ολόκληρη την Ελλάδα, έτσι; Με τη Θεσσαλονίκη να βγαίνει off από την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου. Παραδόξως, όπως συνέβη και με το χαντάκωμα του «Αόρατου Ανθρώπου» στις αρχές του περασμένου Μαρτίου, ακόμη μία σπουδαία ταινία τρόμου της φετινής χρονιάς… «σκοντάφτει» σε κακό timing με τον COVID-19 και τα κλειστά σινεμά. Με τη διαφορά ότι τότε ο κορονοϊός δεν προκαλούσε τόση ανησυχία στο κινηματογραφόφιλο κοινό, ώστε το φιλμ του Λι Γουανέλ ν’ ανοίγει με 12.030 εισιτήρια (από 85 οθόνες). Σήμερα, το «Έλα να Παίξουμε» έκανε ντεμπούτο με μόλις 2.263 εισιτήρια (από 46 οθόνες). Τα 1.102 προήλθαν από την Αθήνα (και 14 οθόνες). Πολύ άδικο να πηγαίνουν χαμένα τα έργα που αξίζουν στο είδος τους. Στο #2 έχουμε ακόμη ένα new entry, το οικογενειακό «Σαν τον Σκύλο με τη Γάτα 3» (φωτό), με τραγικό «άνοιγμα» στα 948 εισιτήρια (από 70 οθόνες). Στην Αθήνα κόπηκαν τα 546 (από 28 οθόνες). Για να προκύπτουν τέτοια νούμερα από παιδικό έργο, καταλαβαίνει κανείς το σκεπτικό των γονιών για το αν πρέπει να μπουν σε κλειστή κινηματογραφική αίθουσα υπό τις τωρινές συνθήκες. Εκεί είναι που, με «μέτρα» κυβερνητικά ή μη, το βάζεις το λουκέτο και αναμένεις (πότε θα βάλεις και το «λουκέτο»)…
Στο #3 συναντάμε το δράμα καταστροφής «Greenland» (φωτό), το οποίο έκοψε 531 εισιτήρια (από 8 οθόνες). Με τέτοια νούμερα μπορεί ν’ ακουστεί λίγο αστείο, αλλά το γεγονός ότι το φιλμ ανέβασε κατά μερικές δεκάδες τα εισιτήριά του, δηλώνει το ενδιαφέρον και την ανάγκη (φυγής) του κοινού για κινηματογραφική παραγωγή που υπόσχεται ένα κάποιο θέαμα. Το σύνολό του βρίσκεται στα 20.419 εισιτήρια. Στο #4, ο animated «Scooby-Doo!» πρόσθεσε ακόμη 528 εισιτήρια (από 24 οθόνες) για να φτάσει τα 21.160. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει το δράμα σχέσεων «Η Φωλιά», με 524 εισιτήρια (από 15 οθόνες) και σύνολο στα 2.127.
Στο #6 έπεσε το θρίλερ «Έκρηξη Θυμού», με 519 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Ένα διασκεδαστικό σασπένς θρίλερ που του άξιζε κάτι καλύτερο από το σύνολο των 7.358 εισιτηρίων. Από το #7, ο animated «Βασιλιάς Γάιδαρος» που έκοψε 470 εισιτήρια (από 29 οθόνες) κι έχει φτάσει τα 4.260. Νέα είσοδος στο #8 για το δράμα «Η Ελπίδα του Κόσμου», το οποίο… μόνο αυτήν δεν έφερε, κόβοντας μόλις 427 εισιτήρια (από 12 οθόνες). Παρομοίως δυσάρεστα και τα 405 εισιτήρια (από 6 οθόνες) για το ξεκίνημα του δικαστικού δράματος «Υπόθεση Κολλίνι» (φωτό). Και κλείνουμε με το νεανικό sequel «After 2: Μετά τη Σύγκρουση» και ακόμη 298 εισιτήρια (από 5 οθόνες) που προστέθηκαν στο σύνολο των 56.098. Είναι η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία των τελευταίων μηνών (μετά το «Tenet» των 108.986 εισιτηρίων).
Καλό κουράγιο στους ανθρώπους που έχουν κινηματογράφους και αυτή είναι η δουλειά τους (και η ζωή τους).