FreeCinema

Follow us

ΥΠΟΘΕΣΗ ΚΟΛΛΙΝΙ (2019)

(DER FALL COLLINI)

  • ΕΙΔΟΣ: Δικαστικό Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάρκο Κρόιτζπαϊντνερ
  • ΚΑΣΤ: Ιλίας Εμπάρεκ, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Χάινερ Λάουτερμπαχ, Φράνκο Νέρο
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 123'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: DANAOS FILMS

Ένας νεαρός δικηγόρος αναλαμβάνει την πρώτη μεγάλη υπόθεση της καριέρας του, μία φαινομενικά ξεκάθαρη δολοφονία υψηλά ιστάμενου επιχειρηματία στη Γερμανία. Όσο περισσότερο «σκαλίζει» τη δικογραφία, όμως, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνεται πως το έγκλημα αυτό κρύβει πίσω του μυστικά… πολλών δεκαετιών.

Ο Μάρκο Κρόιτζπαϊντνερ (με κορυφαία στιγμή της καριέρας του το ημι-αυτοβιογραφικό «Sommersturm» του 2004) καταπιάνεται τούτη τη φορά με το δικαστικό δράμα. Η «Υπόθεση Κολλίνι» βρίσκει διανομή στη χώρα μας την 29η Οκτωβρίου, ενάμιση περίπου χρόνο μετά την κυκλοφορία της στις γερμανικές αίθουσες, (λογικά) ελέω των συσχετισμών ορισμένων γεγονότων της ταινίας με τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τη ναζιστική κατοχή στην Ευρώπη.

Ο πρωταγωνιστής μας είναι ένας φέρελπις δικηγόρος τουρκικής καταγωγής, που αποφασίζει να εκπροσωπήσει νομικά έναν κατηγορούμενο για φόνο, χωρίς να έχει την παραμικρή ιδέα πως το θύμα είναι ένας από τους ανθρώπους που καθόρισαν την εφηβική του ηλικία και τον στήριξαν στα πρώτα του βήματα. Το φιλμ θα κινηθεί πέραν του δέοντος νωχελικά για την πρώτη του ώρα (τουλάχιστον), με τα αρχετυπικά αδιάφορα standard του διαδικαστικού, ειδικότερα ενόσω ο δικηγόρος αναλώνεται σε ολιγόλεπτα tête-à-tête με την παρελθοντική του «φλόγα» (και κόρη του θύματος) και τον αντίδικό του, έναν καταξιωμένο καθηγητή δικηγορίας που τον πατρονάρει σε κάθε του βήμα. Ο τελευταίος αποτελεί κλασικό παράδειγμα αντίρροπης δύναμης απέναντι στον καλοκάγαθο, αδέκαστο πρωταγωνιστή που έχει ως πρώτο μέλημα να λάμψει η αλήθεια.

Από τη στιγμή που ο (αμίλητος στο πρώτο μισό) κατηγορούμενος Φαμπρίτσιο Κολλίνι αποφασίζει να λύσει τη σιωπή του, το φιλμ αλλάζει ταχύτητα κι αρχίζει (επιτέλους) να παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, ξετυλίγοντας σταδιακά ένα πολύπλοκο κουβάρι μυστικών και ψεμάτων, το οποίο φτάνει μέχρι και τη δεκαετία του ’40. Αυτή η αλλαγή ρυθμού είναι και ο λόγος που η «Υπόθεση Κολλίνι» ξεφεύγει από τον βάλτο των τηλεοπτικής κοπής δικαστικών δραμάτων, αν και το βασικό πρόβλημα παραμένει: οι δύο ώρες διάρκειας επιδεχόντουσαν γενναίου «ψαλιδιού» στο μοντάζ. Δύο-τρία καίρια flashback στο τελευταίο ημίωρο καταφέρνουν να δώσουν την περαιτέρω δραματική βαρύτητα στα γεγονότα τα οποία εκτυλίσσονται στη δικαστική αίθουσα, σε αντίθεση με τις αναδρομές που λαμβάνουν χώρα στις αρχές της ταινίας, θέλοντας να ρίξουν παραπάνω φως σε πτυχές της σχέσης του δικηγόρου με το θύμα.

Αν και ο πρωταγωνιστής Ιλίας Εμπάρεκ δεν δείχνει σαν κάτι παραπάνω από διεκπεραιωτικός στο ρόλο του, δεν θα μπορούσαμε να πούμε το ίδιο για την ήρεμη δύναμη και την ποιότητα του Χάινερ Λάουτερμπαχ (θυμίζει κάπως τον Τζέρεμι Άιρονς) και, φυσικά, τον θρυλικό Φράνκο Νέρο, του οποίου οι εκφράσεις μας λένε περισσότερα απ’ όσο όλοι οι διάλογοι του φιλμ μαζί.

Η «Υπόθεση Κολλίνι» δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί. Αποτελεί ένα έργο όχι και τόσο πηγαίας δυναμικής που επιδιώκει (ή μάλλον αγωνίζεται…) να μας καθηλώσει για ένα δίωρο. Διαθέτει, όμως, μία ιστορία που έχει κάτι ξεκάθαρο να πει. Στις μέρες μας, αυτό το λες και… πολυτέλεια.

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Γερμανικό δικαστικό δράμα κλιμακούμενου ρυθμού, που θα σας κεντρίσει το ενδιαφέρον αν του δείξετε… υπομονή. Οι φανατικοί του είδους θα περάσουν δύο ικανοποιητικές (αν και ελαφρώς βαρετές) ώρες. Οι θιασώτες της δράσης καλύτερα να το… αποφύγουν διακριτικά.


MORE REVIEWS

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΝΩΣΤΟΥ ΑΓΙΟΥ

Ληστής καταδιωκόμενος από την αστυνομία, θάβει τη λεία της τελευταίας του δουλειάς σε απομονωμένο λόφο, στη μέση του πουθενά της μαροκινής ερήμου. Όταν μετά την αποφυλάκισή του επιστρέφει εκεί, αντικρίζει στη θέση του τάφου που είχε σκάψει… μαυσωλείο προς τιμήν του θαυματουργού «Αγνώστου Αγίου». Θα γίνει το θαύμα που επιθυμεί;

ΕΛΑ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ

Ο 8χρονος Όλιβερ πάσχει από αυτισμό και η επικοινωνία του με τον έξω κόσμο εξαρτάται κυρίως από κινητά και tablets τα οποία χρησιμοποιεί για να «μιλήσει», είτε στο σπίτι, είτε στο σχολείο. Σε μία από αυτές τις συσκευές θα κάνει την εμφάνισή του ο Λάρι, ένα μοναχικό τέρας που τον παρακολουθεί από την άλλη πλευρά των γήινων οθονών και θέλει να γίνουν «φίλοι», ώστε να τον τραβήξει στη δική του διάσταση.

Η ΕΛΠΙΔΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ένα νεαρό ζευγάρι θα έρθει αντιμέτωπο με τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής, όταν λίγο μετά τη γέννηση της κόρης του περιέλθει σε δεινή οικονομική κατάσταση. Η οικογενειακή γαλήνη θα δοκιμαστεί και από την αναπάντεχη έλευση του πρόσφατα αποφυλακισθέντος παππού.

ΣΑΝ ΤΟΝ ΣΚΥΛΟ ΜΕ ΤΗ ΓΑΤΑ 3

Αρκετά χρόνια μετά την «Μεγάλη Συμφωνία», όπου οι σκύλοι και οι γάτες δημιούργησαν μαζί ένα σύστημα το οποίο διατηρεί την αρμονική και ειρηνική τους συμβίωση, μια ομάδα άλλων κατοικίδιων, ξεχασμένων σ’ ένα pet shop, απειλεί να καταστρέψει τα πάντα.

Η ΦΩΛΙΑ

Υπερφιλόδοξος entrepreneur ζητά από την οικογένειά του να μετακομίσουν στην πατρίδα του, την Αγγλία, για να κυνηγήσει μεγάλη επαγγελματική ευκαιρία. Στα ξαφνικά, θα βρεθούν να κατοικούν σε εξοχική έπαυλη και υπεράνω των δυνατοτήτων τους, με την κρίση να τους πλησιάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα…