FreeCinema

Follow us

Η ΦΩΛΙΑ (2020)

(THE NEST)

  • ΕΙΔΟΣ: Δράμα
  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σον Ντέρκιν
  • ΚΑΣΤ: Τζουντ Λο, Κάρι Κουν, Ούνα Ρος, Τσάρλι Σότγουελ, Μάικλ Κάλκιν
  • ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 107'
  • ΔΙΑΝΟΜΗ: ΣΠΕΝΤΖΟΣ

Υπερφιλόδοξος entrepreneur ζητά από την οικογένειά του να μετακομίσουν στην πατρίδα του, την Αγγλία, για να κυνηγήσει μεγάλη επαγγελματική ευκαιρία. Στα ξαφνικά, θα βρεθούν να κατοικούν σε εξοχική έπαυλη και υπεράνω των δυνατοτήτων τους, με την κρίση να τους πλησιάζει με ιλιγγιώδη ταχύτητα…

Και η σχηματοποίηση έχει τα όριά της! Και, παραδόξως, το μεγαλύτερο σοκ σε τούτη τη «Φωλιά» δεν έχει να κάνει με το κάκιστο σενάριο του Σον Ντέρκιν, αλλά με τη διαπίστωση ότι πρόκειται για τον σκηνοθέτη του εξαιρετικού «Μάρθα Μάρσι Μέι Μαρλίν» (2011), ο οποίος εξαφανίστηκε έκτοτε και κάνει «comeback» με αυτό το δράμα ταινίας, το οποίο δεν έχει απολύτως καμία σχέση με (εκείνο) το ντεμπούτο του!

Χρονικά τοποθετημένο στη δεκαετία του ’80 (αν και η αισθητική και αφηγηματική ασάφεια δεν βρίσκουν σημεία ταύτισης μ’ εκείνη την περίοδο, πέραν του soundtrack και των «γιάπικων» αναφορών που σχετίζονται με τις επαγγελματικές δραστηριότητες του κεντρικού ήρωα), το φιλμ μας συστήνει μία τετραμελή οικογένεια μεγαλοαστικού lifestyle, που στην πραγματικότητα δεν έχει τις βάσεις για να ζει μ’ αυτό τον τρόπο. Ο Ρόρι είναι ένας άπληστος entrepreneur που θα κουβαλήσει όλο του το «σπίτι» εκεί που τον καλεί το χρήμα, κάτι που η Άλισον έχει ήδη αντέξει τέσσερις φορές κατά τη διάρκεια του έγγαμου βίου τους. Η νέα τους μετακόμιση τους τοποθετεί από τις ΗΠΑ στα πάτρια εδάφη του Ρόρι, ο οποίος κάνει την έκπληξη σε σύζυγο, έφηβη κόρη και μικρότερο γιο και τους παρουσιάζει μία πελώρια έπαυλη στη βρετανική ύπαιθρο σαν τη νέα τους κατοικία! Σταδιακά, τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας θα δείχνουν όλο και πιο ξεκάθαρα ότι… το μέγεθος δεν μετράει, ούτε και φέρνει την ευτυχία, με την κρίση στις μεταξύ τους σχέσεις να διογκώνεται.

Ο ρυθμός του Ντέρκιν είναι αμήχανα αργόσυρτος, το ύφος υπερβολικά σοβαροφανές και ο θεατής εισπράττει από νωρίς την εντύπωση ότι παρακολουθεί ένα «υπαρξιακό» δράμα άλλης περιόδου / δεκαετίας (λέγε με και «παρωχημένο»), σαν στοιχειωμένο από τις προβληματικές Ευρωπαίων δημιουργών του παρελθόντος. Όσο κι αν πασχίζει να πείσει γι’ αυτό ο σκηνοθέτης Ντέρκιν, άλλο τόσο τον προδίδει η αδυναμία του σεναρίου και των χαρακτήρων του, οι οποίοι μαστίζονται από την αδιαφορία των σχηματικών ρόλων τους. Για αρκετή ώρα, ο Ντέρκιν καταφέρνει να προσδώσει στη «Φωλιά» ένα αίσθημα λανθάνουσας αγωνίας για τον ερχομό κακών «μαντάτων», συμβάντων και ανατροπών, όμως η αποστασιοποίησή του από το ουσιαστικό δράμα (ή τους τυπικούς μελοδραματισμούς του είδους) δεν του επιτρέπει να μπασταρδέψει την «arty» ματιά του σε καταστασιακό και στην ιστορία που επίσης υπογράφει. Από τη στιγμή που αυτό περνά στη συνείδηση του θεατή (ότι τίποτε συνταρακτικό δεν πρόκειται να διαφοροποιήσει την καθημερινότητα των Ο’Χάρα), η ταινία βυθίζεται στην απόλυτη πλήξη.

Υπάρχουν στιγμές «κρίσης» που φλερτάρουν με το γέλιο, όπως εκείνη όπου η Άλισον ανακαλύπτει πως η κόρη της καπνίζει κρυφά (σοκ και δέος), όπως η ένδειξη (προς το κοινό) ότι η έφηβη κόρη έχει πάρει τον «κακό» το δρόμο ακούγοντας το… «A Forest» των Cure (ενώ πριν την έβγαζε με Thompson Twins…), ή κι εκείνη όπου η Άλισον το σκάει από business dinner και μπεκροπίνει σε gay club, χορεύοντας με Τζίμι Σάμερβιλ μέχρι τελικής πτώσης! Ακόμη και η (άθελά της «θριλερική» σε κάποιο σημείο) υποπλοκή με το άλογο της Άλισον δεν βγάζει νόημα, ενώ η μόνη ενδιαφέρουσα σκηνή που ξεγυμνώνει τον χαρακτήρα του Ρόρι (η αιφνίδια επίσκεψη στο διαμέρισμα της μητέρας του), έχει ελάχιστη διάρκεια ώστε να προσθέσει «ζουμί» (πέραν του… σχηματικού, δηλαδή) στη σκιαγράφηση του ήρωα. Στράφι οι ελπίδες που είχαμε εναποθέσει στο όνομα του Ντέρκιν…

ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΜΕΝΑ;

Δράμα σχέσεων που ζορίζεται να πει κάτι, αφού… δεν γίνεται και τίποτα, διάβολε! Από το καστ, η Κάρι Κουν (Άλισον) αγωνίζεται να βγάλει λίγη αλήθεια από τον ρόλο της, αλλά είναι τόσο μόνη και «αδούλευτη» σεναριακά, που ηττάται αδίκως. Αν έχετε προβλήματα αϋπνίας, πάντως, θα δείτε βελτίωση.


MORE REVIEWS

ΑΜΠΙΓΚΕΪΛ

Ασύνδετη ομάδα παρανόμων απάγει ανήλικη μπαλαρίνα, με τη φήμη ότι πρόκειται για την κόρη ζάμπλουτου ο οποίος θα δώσει ασυζητητί το τεράστιο ποσό των λύτρων που θα του ζητηθεί. Η μικρή Άμπιγκεϊλ, όμως, δεν είναι ένα κοινό, απροστάτευτο κοριτσάκι…

ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Σε ένα κοντινό, δυστοπικό μέλλον, η Αμερική σπαράσσεται από τον διχασμό ενός Εμφυλίου που έχει μετατρέψει τη χώρα σε αληθινή ζώνη πολέμου. Καθώς μία ισχυρή φατρία ανταρτών κατευθύνεται προς τον Λευκό Οίκο για να σκοτώσει τον Πρόεδρο, μία φωτορεπόρτερ και η ομάδα συνεργατών της αγωνίζεται να προλάβει να φτάσει στη Γουόσινγκτον πριν να είναι αργά.

DEMON SLAYER: KIMETSU NO YAIBA - HASHIRA TRAINING

Ο Τάνζιρο, ο Γκένια και η Νέζουκο καταδιώκουν έναν δαίμονα Ανώτερης Τάξης στα δάση του Χωριού Ξιφασκίας, με τον πρώτο ν’ αντιμετωπίζει ένα θανάσιμο δίλημμα. Βγαίνει κερδισμένος, αλλά δεν πρόκειται να χαρεί τη νίκη του, μιας και ο Άρχοντας Μούζαν θέλει να εκμεταλλευτεί εκείνη της «μολυσμένης» Νέζουκο έναντι του ήλιου!

MIA AND ME: Η ΤΑΙΝΙΑ

Όταν η Μία επιστρέφει στο παλιό εξοχικό σπίτι της οικογένειας με τον παππού της, η πέτρα στο μαγικό της βραχιόλι φωτίζει ξαφνικά - ένα κάλεσμα για βοήθεια! Μέσω μιας αστραφτερής πύλης, μεταφέρεται στον φανταστικό κόσμο των μονόκερων της Σεντοπίας. Εκεί συναντά τον μονόκερο Στόρμι και τον Ίκο, ένα ξωτικό από το Νησί Λώτους, το οποίο χρειάζεται απεγνωσμένα τη βοήθειά της. Ο Τόξορ, ένας αποκρουστικός κακός που μοιάζει με βατράχι, θέλει να κατακτήσει το νησί με μαύρη μαγεία.

ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΨΕΜΑΤΑ

Διάσημος συγγραφέας επιστρέφει στη γενέτειρά του έπειτα από τριανταπέντε χρόνια απουσίας, προκειμένου να παραστεί σε επετειακές εκδηλώσεις. Η τυχαία συνάντηση με τον γιο παλιού συμμαθητή του, ο οποίος υπήρξε ο πρώτος του εφηβικός έρωτας, ξετυλίγει το κουβάρι των αναμνήσεων, αλλά και των συγκρούσεων.

MR KLEIN

MR KLEIN

Σκίζεται ο Τζουντ για να βγάλει χρήμα και να ζήσει πλουσιοπάροχα η οικογένειά του, αλλά εκείνη τον «γράφει»! (Μου το είπε ο διπλανός μου, εγώ έγειρα…)