FreeCinema

Follow us
21.0219:00

Ελληνικό box-office: Σε μια «αχαρτογράφητη» αγορά…


Τι πραγματικά συμβαίνει στο ελληνικό box-office; Το FREE CINEMA σχολιάζει τις τάσεις των θεατών, τη συνολική εικόνα από τα ταμεία και τα… κακώς κείμενα από κάθε πλευρά της ντόπιας κινηματογραφικής αγοράς. Αυτή την εβδομάδα, ο πρωταγωνιστής του τελευταίου «Spider-Man» έφερε στην κορυφή τη μεταφορά ενός δημοφιλούς video game, ενώ το όλο τοπίο δείχνει επικίνδυνα… «αχαρτογράφητο».

Από τα 64.481 του προηγούμενου τετραημέρου, για πρώτη φορά από τα μέσα Γενάρη, ξεπεράσαμε το «φράγμα» της safety zone που έχω θέσει για τη φετινή σεζόν (στα εβδομήντα χιλιάρικα), με τα ταμεία να μετράνε 71.252 εισιτήρια (τα 28.656 προέρχονται από το Σάββατο μόνο!). Στο επερχόμενο τετραήμερο θα δούμε μία δραματική πτώση αυτού του αριθμού, αφού δεν πρόκειται να υπάρξει ανανέωση της αγοράς με σοβαρό μαγνήτη – εμπορικό τίτλο, αφήνοντας τους πάντες να προσεύχονται για το «μπουμ!» που φαίνεται πως είναι ικανός να προκαλέσει ο καινούργιος «The Batman» από τις 3 Μαρτίου (έχει ξεκινήσει ήδη η προπώληση εισιτηρίων από multiplex και μεγάλες αθηναϊκές αίθουσες και οι ενδείξεις είναι θετικότατες, αλλά όχι παρόμοιες μ’ εκείνες του τελευταίου «Spider-Man» – μέχρι στιγμής…). Η τρέχουσα κατάσταση μας δείχνει πως οι ταινίες που μπορούν να προσελκύσουν (και ή κυρίως) ένα πιο νεανικό κοινό είναι εκείνες που εμφανίζουν την καλύτερη συμπεριφορά στα ταμεία, με το πιο adult κοινό να έχει «απορροφηθεί» από το home entertainment, ελπίζοντας (από πλευράς μας) ν’ αρχίσει ξανά τις εξόδους από τις αρχές του Μάη, με το άνοιγμα των πρώτων θερινών σινεμά. Θεωρώ πως εκεί θα δούμε να «αναπνέει» ένα μεγαλύτερο εύρος κινηματογραφικών ειδών, όσο και ότι το φετινό καλοκαίρι θα είναι καλύτερο από το περσινό.

Πλέον προβλέψιμη η υπερίσχυση της… εφηβικής (και εν μέρει) εξωτικής περιπέτειας «Uncharted», που καπάρωσε την πρώτη θέση με την παρθενική της εμφάνιση, κόβοντας 27.143 εισιτήρια (από 86 οθόνες). Το όγδοο καλύτερο άνοιγμα στην ελληνική αγορά… της πανδημίας εκμεταλλεύτηκε το ότι δεν είχε «πειρατευτεί» από ταυτόχρονη πρεμιέρα σε πλατφόρμα, το ότι προέρχεται από επιτυχημένο video game, μαζί με την παρουσία του… Πίτερ Πάρκερ στον πρωταγωνιστικό ρόλο (χάλια casting, αλλά άμα τα φέρνει λόγω του «Spider-Man», κάνουμε τουμπεκί…). Αναλυτικά, η προσέλευση ήταν κομμάτι αψυχολόγητη, αν εξαιρέσει κανείς το Σάββατο: 3.646, 5.558, 11.118 και 6.821, στις αντίστοιχες μέρες. Σε αναλογία οθονών, το έργο έγινε πιο καλοδεχούμενο από το αθηναϊκό κοινό (12.435 εισιτήρια, από 28 οθόνες). Θα το ξαναδούμε στη #1 θέση στο box-office report της ερχόμενης Δευτέρας, μάλλον με μεγάλο ποσοστό πτώσης. Στο #2 έπεσε κάπως βίαια (-47%!) το «Έγκλημα στον Νείλο» (φωτό), κόβοντας 16.255 εισιτήρια (από 101 οθόνες!). Δεν τραβάει αυτή η ‘Άγκαθα Κρίστι (ουχί αδίκως…). Τα 6.466 τα οφείλει στο σαββατόβραδο. Ότι προλάβει να κόψει κι αυτό το επταήμερο, μετά θα ψάχνει για σινεμά. Σύνολο στα 61.551 (είχε πολύ καλό κλείσιμο βδομάδας την Τετάρτη, με 7.419 εισιτήρια), εξακολουθώ να μην βλέπω την κατοστάρα. Οι δύο πρώτοι τίτλοι αυτού του τετραημέρου αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 61% του συνόλου της αγοράς και ήταν οι μοναδικοί με πενταψήφια νούμερα! Φανταστείτε πόσο υπέφεραν τα υπόλοιπα σινεμά…

Στο #3 άνοιξε το πρωτοεμφανιζόμενο «Ένας Οργισμένος Άνδρας Εκδικείται» του Γκάι Ρίτσι (φωτό), με 5.763 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Μια καλή περιπέτεια που περιμέναμε να δούμε το περσινό καλοκαίρι, αλλά… την «εξαφάνισε» το λογιστήριο! Με τόση καθυστέρηση διανομής και με διαθεσιμότητα… εκεί που φαντάζεστε από τον περσινό Μάη (!), το έργο πήγε «υπέρ πατρίδος». Καλύτερη επίδοση το σαββατόβραδο (2.083). Στο #4 κρατήθηκε γερά το animated «Τραγούδα 2» (-27%), το οποίο εξακολουθεί να «τα σπάει» στο παιδικό κοινό εδώ και δέκα εβδομάδες! Έκοψε 3.454 εισιτήρια (από 49 οθόνες) και δούλεψε το ίδιο καλά στο weekend (1.520 και 1.594 εισιτήρια, στις αντίστοιχες μέρες). Μόλις έσπασε και το «φράγμα» της κατοστάρας, με σύνολο στα 100.809. Και συνεχίζει… Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η ρομαντική κομεντί «Παντρέψου με» (-61%!), με 2.833 εισιτήρια (από 39 οθόνες). Αν και το φιλμ ήταν ότι έπρεπε για ψυχαγωγική έξοδο στο σινεμά, υποθέτω ότι «πλήρωσε» τις βιασύνες μιας κάποιας αμερικανικής πλατφόρμας. Τα studios βγάζουν από μόνα τους τα μάτια τους και ο κόσμος συνηθίζει το καναπέ της οικίας του… Σύνολο των πρώτων έντεκα ημερών προβολής στα 14.823.

Σε καλά επίπεδα κρατιέται για ένατη εβδομάδα προβολής το «Σμύρνη μου Αγαπημένη» (-35%), από το #6. Έκοψε 2.786 εισιτήρια (από 31 οθόνες), με τη μία μέρα (907) ν’ ανταγωνίζεται την άλλη (937) στο weekend! Σύνολο στα 211.947, κι εγώ αναμένω με περιέργεια τη… δεύτερη καριέρα του φιλμ στα θερινά. Στέκεται ακόμα το «Ενκάντο» της Disney (-4%!), με 2.412 εισιτήρια (από 31 οθόνες). Σύνολο στα 62.636, με δεκατρείς εβδομάδες προβολής στην πλάτη του! Το «Spider-Man: No Way Home» (-36%) εξακολουθεί να βολτάρει στο top 10, με 2.313 εισιτήρια (από 23 οθόνες). Στα 459.181 το σύνολο (θαυμαστικά, επιφωνήματα και τα λοιπά). Νέα είσοδο στο #9 έκανε η «Μέθοδος των Γουίλιαμς» (φωτό), με μόλις 2.182 εισιτήρια (από 30 οθόνες). Το σαββατόβραδο πλησίασε το χιλιάρικο (952), στην καλύτερη επίδοσή του. Εκτός από το μερίδιο ευθύνης του… HBO Max, εδώ είχαμε και τον «killer» συνδυασμό του… ανθρωποδιώχτη για τον Έλληνα θεατή: α) ταινία με μαύρους και β) με αθλητικό θέμα. Τι κι αν ήταν ένα τόσο feelgood έργο, με έξι δυνατές υποψηφιότητες στα φετινά Όσκαρ; Κλείνουμε τη δεκάδα με το animated «Μια Χαρούμενη Οικογένεια 2» (-36%), με 1.862 εισιτήρια (από 59 οθόνες) και σύνολο στα 9.311.

Το τουρκικό δράμα «Φύλακας Αδερφός», τυπικά φορτωμένο με «αστεράκια» από την εδώ κριτική, έκανε ντεμπούτο στο #14, με 527 εισιτήρια (από 7 οθόνες), ενώ το έτερο δείγμα world cinema από τις πρεμιέρες της εβδομάδας, το αιγυπτιακό «Τα Μυστικά της Αδερφής μου», βρέθηκε στο #16, με 196 εισιτήρια (από 4 οθόνες). Με ή χωρίς κορονοϊό, το κοινό μπορεί να ζήσει και χωρίς τέτοιες ταινίες, πλέον. Από την άλλη, το «Τελευταίοι και Πρώτοι Άνθρωποι» (φωτό) μπορεί να μην προκαλεί ουρές στα ταμεία, όμως, έχει να προσφέρει κάτι ουσιαστικό καλλιτεχνικά και είναι η επιτομή του art-house με λόγο ύπαρξης. Συνέχισε με τέσσερις προβολές την ημέρα (συνολικά) κι έκοψε 182 εισιτήρια (από 3 αθηναϊκές οθόνες), φτάνοντας τα 606 μέχρι στιγμής.